موتورسیکلت های کلکسیون تام کروز

3 مورد از گران ترین موتورسیکلت های کلکسیون تام کروز

تام کروز به جز خودروهای کمیاب خود، مجموعه‌ای از موتورسیکلت‌های خاص دارد. در ادامه به گران ترین موتورسیکلت های کلکسیون تام کروز می‌پردازیم.

تام کروز، ستاره بزرگ هالیوود است که این روزها در آسمان‌ها سیر می‌کند. جدیدترین فیلم او «تاپ گان: ماوریک» موفق به کسب درآمد 1.2 میلیارد دلار از طریق فروش بلیط در سراسر جهان شده و به این ترتیب، عنوان پردرآمدترین فیلم جهانی پارامونت را تصاحب کرده است. تام کروز با دارایی خالص تخمینی حدود 600 میلیون دلار می‌تواند هر وسیله پر زرق و برقی را که می‌خواهد برای رفت و آمد یا کلکسیون خود به دست بیاورد.

به گفته GQ، این ستاره هالیوودی بخش عمده دارایی خود را صرف خودرو، هلیکوپتر، هواپیما و موتورسیکلت کرده است. گذشته از این، اکثر خودروها و موتورسیکلت‌های موجود در فیلم‌های خود را برای اضافه کردن به کلکسیون خود خریده است. کلکسیون این بازیگر خوشنام شامل خودروهای سوپر اسپرت ویژه‌ای مثل یک بوگاتی ویرون 1.9 میلیارد دلاری یا خودروهای آمریکایی قدیمی نظیر یک فورد موستانگ سالین 60 هزار دلاری و شورلت شول اس اس 32 هزار دلاری می‌شود. حالا در ادامه به سه مورد از گران ترین و جذاب ترین موتور سیکلت های کلکسیون تام کروز می‌پردازیم.

گران ترین موتورسیکلت های کلکسیون تام کروز

همیشه تام کروز را در فیلم‌هایش سوار بر موتورسیکلت‌های تیزپا می‌بینیم؛ کاوازاکی نینجا 900 در اولین فیلم تاپ گان، هارلی دیویدسون هریتیج سافتیل کلاسیک در فیلم «روزهای تندر» محصول 1990 به همراه همسر سابقش نیکول کیدمن، بی ام و S1000RR در فیلم «ماموریت غیرممکن: ملت یاغی» و ترایمف اسپید تریپل در فیلم ماموریت غیرممکن 2. این لیست همینجا به پایان نمی‌رسد، اما حالا گران ترین موتورسیکلت های کلکسیون تام کروز کدامند؟

3. کانفدریت هلکت نسل 2

کانفدریت هلکت نسل ۲ جزو گران ترین موتورسیکلت های کلکسیون تام کروز

اولین مورد از گران ترین موتورسیکلت های کلکسیون تام کروز، یک Gen 2 Confederate Hellcat ساخته شرکت آمریکایی تولیدکننده موتورسیکلت الکتریکی «کورتیس موتورز» (Curtiss Motors) است. این موتور از یک پیشرانه 2032 سی‌سی V2 به همراه گیربکس اتوماتیک 5 سرعته چینش عمودی بهره می‌برد که توانایی تولید 130 اسب بخار قدرت و 190 نیوتون متر گشتاور را دارد. این کانفدریت هلکت که به گفته منابع حدود 60 هزار دلار قیمت دارد، تماماً به صورت سفارشی ساخته شده است. تام کروز در اولین نمایش فیلم ماموریت غیرممکن 3 سوار بر این موتورسیکلت گران‌قیمت دیده شد.

2. دزموسدیچی RR

دزموسدیچی RR جزو گران ترین موتورسیکلت های کلکسیون تام کروز

موتورسیکلت گران‌قیمت بعدی کلکسیون تام کروز، یکی از کمیاب‌ترین موتورسیکلت‌های تولیدی دوکاتی با نام دزموسدیچی RR است که اولین بار در پیست میسانو طی رویداد World Ducati Week در سال 2007 حضور پیدا کرد. دوکاتی دزموسدیچی RR یک موتور استریت فایتر موتو جی‌پی مجاز به خیابان‌روی است که پیشرانه 998 سی‌سی V4 آن می‌تواند 197 اسب بخار قدرت تولید کند.

ترمزهای Brembo مخصوص موتو جی‌پی، تنظیم شاسی و سیستم تعلیق قابل تنظیم Ohlins سایر ویژگی‌های اصلی این موتورسیکلت هستند. دزموسدیچی RR نسخه صفر کیلومتر بیش از 72 هزار دلار قیمت دارد ولی خانه حراج «بونهامز» (Bonhams) یک دستگاه از آن را طی مزایده‌ای در سال 2017 با قیمت حدود 78 هزار دلار به فروش رساند. دوکاتی در مجموع فقط 1500 دستگاه از این موتورسیکلت ساخته و کمتر از 300 دستگاه از آن به ایالات متحده آمریکا راه پیدا کرده‌اند.

1. وایروس 987 C3 4V

وایروس 987 C3 4V جزو گران ترین موتورسیکلت های تام کروز

گران ترین موتورسیکلت کلکسیون تام کروز بدون هیچ شک و شبهه‌ای وایروس 987 C3 4V، یکی از کمیاب‌ترین و گران‌ترین موتورهای ساخته شده تاکنون است. وایروس یک تولیدکننده موتورسیکلت ایتالیایی ویژه است که هر کدام از محصولات خود را مو به مو با توجه سلیقه خریدار می‌سازد. وایروس 987 C3 4V مجهز به یک پیشرانه 1198 سی‌سی V2 با خروجی 180 اسب بخار است.

البته این پایان ماجرا نیست و یک پیشرانه سوپرشارژ هم به صورت آپشن برای این موتورسیکلت ایتالیایی در دسترس قرار دارد که قدرت آن به 211 اسب بخار می‌رسد؛ قدرتی که آن را به یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت‌های تولیدی دنیا تبدیل می‌کند. از جمله بقیه ویژگی‌های درخور توجه این وایروس باید به فرمان توپی‌محور، فریم آلومینیومی استاندارد (آپشن ساختار فیبر کربنی هم موجود است)، ترمزهای سرامیک کربن، پنل‌های کربنی بدنه و سیستم تعلیق استاندارد Ohlins TTX (به همراه آپشن تعلیق بادی) اشاره کرد.

نسخه سوپرشارژ وایروس 987 C3 4V در سال 2010 دارای قیمت 112 هزار دلار بود اما با کیت آپشنال قیمت آن از 150 هزار دلار هم می‌گذشت. وایروس هنوز ارقام رسمی عملکرد این موتورسیکلت را مشخص نکرده اما بنا به گزارش‌ها، حداکثر سرعت آن 295 کیلومتر بر ساعت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*