واردات خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو: واردات خودرو هرگز اجرا نخواهد شد

یک کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد واردات خودرو هرگز اجرا نخواهد شد و اگر هم به اجرا برسد قطعا یک واردات رانتی خواهد بود.

امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد طرح واردات ماشین قرار بود مدتی قبل به اجرا برسد، اما من از روز نخست نیز اعلام کردم امکان واردات وجود ندارد. وی افزود اکنون نیز مجددا تاکید می‌کنم تا زمانی که برجام به نتیجه نرسد و روابط بین‌المللی برقرار نشود، واردات مناسبی به انجام نخواهد رسید. البته اگر هم واردات در چنین شرایط انجام شود قطعا یک واردات رانتی خواهد بود.

واردات خودرو هرگز اجرا نخواهد شد

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه بیان کرد تا به امروز وارداتی به انجام نرسیده و اگر سلامت اداری وجود داشته باشد، تا پایان سال نیز شاهد وارداتی نخواهیم بود؛ چرا که واردات ماشین یک برنامه غیر اجرایی است. در این طرح در مورد تنوع، سرمایه‌گذای، سهام‌داری و کاهش هزینه‌های اقدامی به انجام نرسیده و تمام گفته‌ها در حد نمایش است. همچنین حتی در حوزه ارزبری نیز در 6 ماه نخست سال پسرفت داشته‌ایم.

کاکایی در پایان گفته‌های خود تاکید کرد خودروسازان تولید برخی از خودروها را نیز متوقف کردند و پس از آن اقدام مناسبی را انجام ندادند. برای مثال با توقف پراید، پژو 405 و سمند محصول ارزان قیمت و باکیفیتی به مشتریان عرضه نشده و قرار است واردات به نیاز این بخش از بازار پاسخ دهد.