بهترین گوشی های بازار

بهترین گوشی های بازار تا 5 میلیون تومان – آبان 1401

در این مقاله بهترین گوشی های بازار تا سقف 5 میلیون تومان را معرفی کرده‌ایم که در زمینه‌های پردازشی، باتری حجیم و نمایشگر با کیفیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

با توجه به تورم افسارگسیخته و قیمت رو به افزایش دلار در کشور، خرید گوشی به یکی از خریدهایی تبدیل شده که نیاز به بودجه زیادی دارد. افراد زیادی در بازه قیمتی تا 5 میلیون تومان به دنبال خرید گوشی هستند و در این دسته‌بندی گزینه‌های زیادی پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد؛ اما اگر در مورد مشخصات فنی گوشی‌ها اطلاعات نداشته باشند ممکن است در نهایت از خرید خود ناراضی شوند. در همین راستا امروز در گجت نیوز با راهنمای خرید بهترین گوشی های بازار تا 5 میلیون تومان آمده‌ایم تا خیال کاربران را از بابت خرید یک گوشی اقتصادی و با کیفیت راحت کنیم.

در گوشی‌هایی که معرفی خواهیم کرد سعی شده تا بهترین گزینه‌های موجود در بازار کشور به طور اجمالی بررسی شوند. طبیعتا نمی‌توانیم این گوشی‌ها را با گوشی‌های پرچمدار و بالارده مقایسه کنیم اما نقاط ضعف و قوت هر گوشی با توجه به بازه قیمتی‌اش بیان شده تا با آگاهی بیشتری به سراغ گوشی مورد نظرتان بروید.

قیمت اعلامی گوشی‌ها در زمان این مقاله تهیه شده‌اند و فراموش نکنید که جهت خرید گوشی علاوه بر جویا شدن قیمت به روز آن دستگاه، از رجیستر بودن و گارانتی معتبر آن نیز اطلاع حاصل کنید تا حین خرید متحمل ضرر نشوید.

بهترین گوشی های بازار تا 5 میلیون تومان

شیائومی ردمی نوت 9 2020 – Xiaomi Redmi Note 9 2020

قیمت تقریبی: 4 میلیون و 300 هزار تومان

بهترین گوشی های بازار

ردمی نوت 9 مدل 2020 یکی از میان‌رده‌های با کیفیت چینی است که مشخصات فنی قابل توجهی نسبت به قیمتش دارد. یک صفحه نمایش 6.53 اینچی با پنل IPS و با رزولوشن 2340×1080 روی نوت 9 به کار گرفته شده که تصاویر را با کیفیت بالایی پخش می‌کند. این نمایشگر می‌تواند حداکثر تا 450 نیت روشنایی تولید کند و بدین ترتیب خیالتان از بابت کار با دستگاه زیر نور خورشید راحت می‌شود. این گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون 662 شده که یکی از میان‌رده‌های جدید کوالکام محسوب می‌شود و می‌تواند برای بازی‌های نسبتا سنگین و برنامه‌های پرحجم پاسخگوی کاربر باشد.

یک دوربین سه‌گانه روی قاب پشتی نوت 9 قرار گرفته که از سنسورهای 48، 8 و 2 مگاپیکسلی توان می‌گیرد. جزئیات تصاویر ثبت شده قابل قبول هستند و نویز تصاویر نسبت به قیمت دیوایس مطلوب ارزیابی می‌شود. چینی‌ها یک باتری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 واتی را برای نماینده خود انتخاب کرده‌اند تا حین بیرون بودن از خانه بتوانید بدون نگرانی از گوشی استفاده کنید.

حسگر اثر انگشت، جک 3.5 میلی‌متری صدا و دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی از دیگر ویژگی‌های این میان‌رده برشمرده می‌شوند. اگر به دنبال گوشی تا 5 میلیون تومان هستید بهترین گزینه پیش روی شما می‌تواند ردمی نوت 9 مدل 2020 باشد.

دوجی اس 40 پرو – Dogee S40 Pro

قیمت تقریبی: 4 میلیون تومان

بهترین گوشی های بازار

اگر از طرفداران ورزش‌هایی مانند کوهنوردی هستید و به یک گوشی جان‌سخت و مقاوم نیاز دارید، دوجی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. کمپانی دوجی اکثر محصولاتش مبتنی بر گوشی‌های مقاومی هستند که حین سقوط روی زمین یا تحت فشار فیزیکی بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهند. این استحکام ناخودآگاه باعث می‌شود تا طراحی اس 40 پرو نیز به ظرافت دیگر گوشی‌های بازار نباشد و به نوعی یک محصول کاربرد محور تلقی می‌شود.

اس 40 پرو مجهز به چیپست Helio A25 شده که تعریف چندانی ندارد و تنها برای استفاده روزمره و معمولی می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. این گوشی 5.4 اینچی از هیچ طراحی ناچی بهره نمی‌برد و صفحه نمایش به شیوه قدیمی بدون برش خاصی روی دیوایس کار گذاشته شده است.

دو سنسور دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی برای ماژول دوربین اصلی در نظر گرفته شده‌اند که به ترتیب به عنوان دوربین اصلی و دوربین تشخیص عمق ایفای نقش می‌کنند. تصاویر ثبت شده با گوشی کار راه انداز خواهند بود و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

دوجی برای اس 40 پرو از یک باتری با ظرفیت 4650 و با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 10 واتی بهره گرفته که با توجه به نمایشگر کوچک و چیپست کم مصرف دیوایس، این ظرفیت کاملا مناسب ارزیابی می‌شود و می‌توانید از آن در طبیعت‌گردی‌هایتان با آسودگی خیال استفاده کنید.

ردمی 10 سی – Redmi 10C

قیمت تقریبی: 3 میلیون و 900 هزار تومان

بهترین گوشی های ارزان

اگر همزمان به دنبال یک گوشی با نمایشگر بزرگ و همزمان توان پردازشی مناسب هستید، ردمی 10 سی می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید گوشی تا 5 میلیون تومان باشد. این گوشی مزین به طراحی به روز و مدرنی شده و به مذاق بسیاری از کاربران خوش می‌آید.

نمایشگر 6.71 اینچی دیوایس به دلیل ابعاد بزرگش کمی رزولوشن پایینی دارد و تصاویر را با رزولوشن 1650×720 پیکسل نمایش می‌دهد. کیفیت تصاویر متوسط هستند و در مجموع برای تماشای فیلم و ویدیو مناسب ارزیابی می‌شود.

چیپست اسنپدراگون 680 به عنوان یکی از چیپست‌های میان‌رده و جدید اسنپدراگون روی ردمی 10 سی دیده می‌شود که توان پردازشی بالایی نسبت به قیمت دیوایس ارائه می‌کند. متاسفانه این چیپ تنها از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال به شبکه 5G با آن وجود ندارد.

روی قاب پشتی دو سنسور 50 و 2 مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند که دوربین اول از نوع عریض و دوربین دوم جهت سنجش میزان عمق است و تجربه عکاسی دلچسبی را برای کاربر فراهم می‌کنند. شاید یکی از نقاط ضعف این گوشی رزولوشن پایین دوربین سلفی آن باشد که محدود به 5 مگاپیکسل شده و جزئیات چندان زیادی را نمایش نمی‌دهند.

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 واتی در کنار پشتیبانی از حافظه جانبی، جک 3.5 میلی‌متری صدا و اندروید 11 از دیگر ویژگی‌هایی محسوب می‌شوند که ردمی نوت 10 سی را به یکی از جذاب‌ترین گوشی های تا 5 میلیون تومان تبدیل می‌کند.

موتورولا ای 40 – Motorola E40

قیمت تقریبی: 3 میلیون و 700 هزار تومان

بهترین گوشی های بازار

موتورولا اخیرا توجه ویژه‌ای به گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده از خود نشان داده و ای 40 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی از همان زبان طراحی گوشی‌های موتورولا بهره می‌برد و مزین به طراحی Punch Hole شده است.

نمایشگر 6.5 اینچی دیوایس با رزولوشن 1600×720 پیکسل از نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند که فراتر از بازه قیمتی ای 40 محسوب می‌شود. کیفیت تصاویر نیز مطلوب هستند و می‌توان با آن به تماشای فیلم و سریال پرداخت.

موتورولا برای محصول میان‌رده‌اش از چیپست Unisonic T700 کمک گرفته که عملکرد خوبی دارد و می‌توانید برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نسبتا سنگین روی آن حساب کنید. یک دوربین سه‌گانه متشکل از سنسورهای 48، 2 و 2 مگاپیکسل برای ماژول دوربین اصلی در نظر گرفته شده و کیفیت تصاویر آن راضی‌کننده هستند.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و اندروید 11 اشاره کنیم که E40 را به گزینه‌ای اقتصادی و مطلوب تبدیل می‌کند.

موتورولا ای 20 – Motorola E20

قیمت تقریبی: 2 میلیون و 900 هزار تومان

بهترین گوشی های بازار

اقتصادی‌ترین گزینه موجود در راهنمای خرید بهترین گوشی های بازار تا 5 میلیون تومان به موتورولا ای 20 تعلق می‌گیرد که با نمایشگر 6.5 اینچی و رزولوشن 1600×720 پیکسل یک میان‌رده با ابعاد معمولی به حساب می‌آید.

E20 از چیپست Unisonic T606 استفاده می‌کند که عملکرد بهتری در برابر چیپست‌های پایین‌رده مدیاتک از خود نشان می‌دهد. با این وجود نباید از این گوشی انتظاری بیشتر از انجام کارهای روزمره و سبک را داشته باشید.

دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی برای ماژول دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده‌اند که نباید از آن‌ها انتظار زیادی داشته باشید اما می‌توانید با آن نیازهایتان را رفع کنید. موتورولا برای دوربین سلفی نیز یک سنسور 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته که از لحاظ کیفیتی در حد و اندازه‌های دوربین اصلی قرار می‌گیرد.

یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی دیوایس با پشتیبانی از فناوری شارژ 10 واتی در E20 تعبیه شده که برای یک روز استفاده کاری متوسط از گوشی جوابگو خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*