ابزارهای دیجیتالی

چه ابزارهای دیجیتالی را در زمان سفر به همراه داشته باشیم؟

به هنگام جمع‌آوری وسایل سفر، همیشه ابزارهای دیجیتال بخش بسیار مهمی هستند. ابزارهای دیجیتال زیادی وجود دارند که می‌توانند در یک سفر مفید واقع شوند؛ البته نوع وسیله‌ی لازم، بستگی به نوع مسافرت شما دارد.

در هر صورت، قابل انکار نیست که در هر سفری، تعدادی لوازم دیجیتال و تکنولوژیک لازم است. حال، چه ابزارهای تکنولوژیک و دیجیتالی را در زمان سفر به همراه داشته باشیم؟ در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با انواع وسایل دیجیتال و تکنولوژیک مناسب برای هر سفر آشنا شویم.

هدفون بلوتوثی

در حالی که هر یک از هدفون‌های بلوتوث و سیمی مزایا و معایبی دارند، پاسخ به این که کدام هدفون برای سفر بهتر است به طرز شگفت‌آوری ساده است. فرض کنید زمان آن فرا رسیده است که برای سفر بزرگ بعدی خود وسایل خود را جمع کنید. شما پاسپورت و بلیط خود را آماده کرده‌اید، لباس‌هایتان را آماده کرده‌اید و کفش‌هایتان را بسته‌بندی کرده‌اید. شارژر، بسته باتری قابل حمل، کابل‌ها، سیم‌ها و لپ تاپ شما با خیال راحت کنار گذاشته شده‌اند. اما هنوز مطمئن نیستید که کدام هدفون را باید انتخاب کنید. آیا باید با یک جفت هدفون بلوتوثی سبک، اما ظریف سفر کنید که باید هر شب آن را شارژ کنید؟ یا بهتر است هدفون‌های سیمی بدون نیاز به شارژ را همراه خود ببرید؟ باید هدفون بلوتوثی را انتخاب کنید.

دلیلش این است که دستگاه‌های بلوتوثی عملا برای سفر طراحی شده‌اند. آن‌ها دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • قابل حمل
  • سبک وزن
  • بی سیم
  • قابلیت استفاده آسان
  • اتصال خودکار
  • قیمت پایین

همچنین می‌توانید قید تمام سیم‌ها و کابل‌ها را بزنید و لیست بسته بندی خود را با یک شارژر USB دوگانه که می‌تواند تلفن و هدفون شما را هم‌زمان شارژ کند ساده کنید. خیلی از تلفن‌ها با بی‌سیم معکوس عرضه می‌شوند تا بتوانید هدفون‌های خود را بدون هیچ کابلی شارژ کنید.

در آینده سفر تماما با وسایل بلوتوثی خواهد بود. به همین دلیل است که سازندگان تلفن همراه جک هدفون را دسته جمعی کنار می‌گذارند. با وجود این که دستگاه‌های بلوتوثی بی‌نقص نیستند (عمر باتری کوتاه، اتصال سخت و شارژ مداوم یک ابزار دیگر می‌تواند دردسرساز باشد) مزایای بلوتوث بسیار بیشتر از ویژگی‌ها و معایب اکثر لوازم جانبی است. همچنین فراموش نکنید که برای سفر به هر مقصدی می‌توانید خرید بلیط هواپیما را از https://safarmarket.com/flights انجام دهید.

لپ تاپ

برای برخی از مسافران، تصمیم‌گیری برای همراه بردن لپ تاپ آسان است. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار آنلاین دارید، محتوا تولید می‌کنید، به صورت آزاد کار می‌کنید یا به لپ تاپ خود برای کار نیاز دارید، مشخص است که چه تصمیمی باید بگیرید. اما اگر فقط می‌خواهید برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید و هر چند وقت یک بار در رسانه‌های اجتماعی پست کنید، تصمیم‌گیری کمی دشوارتر می‌شود.

با لپ تاپ، می‌توانید به سرعت و کارآمد ایمیل‌ها، پست‌های وبلاگ، مجلات، کد، گزارش‌ها یا هر چیز دیگری را که نیاز دارید بنویسید. می‌توانید روی صفحه‌کلید لپ تاپ فیزیکی خیلی سریع‌تر از صفحه لمسی تلفن یا تبلت تایپ کنید. لپ تاپ همچنین به شما اجازه می‌دهد تا کارهایی را در سفر انجام دهید که به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارند مانند ویرایش فیلم و عکس‌هایتان. یک لپ‌تاپ همچنین می‌تواند تمام نرم‌افزارهایی را که برای کار خود نیاز دارید اجرا کند، از جمله Microsoft office، نرم‌افزار ویرایش کد، نرم‌افزار حسابداری، نرم‌افزار ویرایش فیلم و عکس و هر چیز دیگری که ممکن است نیاز داشته باشید. با وجود این که نسخه‌های موبایلی این برنامه‌ها وجود دارد، نسخه کامل دسکتاپ همیشه قدرتمندتر است. صفحه نمایش بزرگ‌تر همچنین بهره‌وری را با امکان استفاده همزمان از دو برنامه افزایش می‌دهد. برخی از کارها وجود دارد که بدون برق و صفحه نمایش لپ تاپ نمی‌توانید انجام دهید. علاوه بر این، می‌توانید از لپ تاپ خود برای آپلود، مرتب‌سازی و ذخیره هر چه بیشتر عکس و ویدیو استفاده کنید. شما می‌توانید تمام این کارها را در هاستل، کافی شاپ یا حتی در اتوبوس، قطار یا هواپیما حین سفر خود انجام دهید.

تلفن هوشمند

بسیاری از مردم دوست دارند حین سفر با دنیای بیرون در ارتباط بمانند. در واقع می‌توان گفت همه مردم اینطور هستند. پس حتی اگر می‌خواهید یک آخر هفته آرام را تجربه کنید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم تلفن همراه خود را خاموش کنید اما با خود ببرید؛ شاید ناگهانی دلتان بخواهد با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنید. البته غالبا اگر در سفر فقط برای یک چیز فضا باشد، بیشتر ما ترجیح می‌دهیم گوشی هوشمند خود را به جای مسواک، دئودورانت یا حتی گواهینامه رانندگی خود همراه ببریم!

بر اساس یک مطالعه جهانی از سایت مسافرتی Expedia که توسط Northstar انجام شده است، 66 درصد از مسافران گفتند که گوشی های هوشمند خود را از ضروری‌ترین اقلام سفر می‌دانند. در همین حال، 33 درصد از مسافران در سراسر جهان گفتند که مسواک آن‌ها ضروری‌ترین قلم است و تنها 1 درصد گفتند که دئودورانت یکی از وسایل ضروری سفر است.

دلیل اصلی که می‌خواهیم از همراه داشتن گوشی های هوشمند خود در سفر مطمئن شویم این است که به اینترنت متصل بمانیم، به طوری که 84 درصد از مسافران می‌گویند که «اطلاعاتی را می‌خواهند که ممکن است در سفر به آن‌ها نیاز داشته باشند». کاملاً منطقی است که افراد بیشتری گوشی هوشمند را در سفر به همراه داشته باشند تا محصولات بهداشتی که خرید آن‌ها در مقصد شما ارزان‌تر و راحت‌تر از تلفن هوشمند است.

به علاوه، حتی بهترین مسواک هم نمی‌تواند شما را در خارج از کشور با خانواده و دوستان در تماس نگه دارد یا مکان جاذبه‌های گردشگری را به شما نشان دهد. لازم به ذکر است که ما در این گزارش گذرنامه را در نظر نمی‌گیریم و در حوزه دیجیتال تمرکز داریم. در غیر این صورت مهم‌ترین اقلام سفر گذرنامه و بلیط هستند؛ چرا که بدون آن‌ها سفر ممکن نیست.

هارد اکسترنال/خارجی

با وجود یک هارد دیسک اکسترنال در سفر، می‌توانید به طور منظم از تمام کارهای خود و عکس‌هایتان، درست مانند خانه بک‌آپ تهیه کنید. هر کامپیوتر، چه یک دسکتاپ برج یا لپ تاپ، به یک هارد دیسک داخلی مجهز است. هارد دیسک جایی است که تمام اطلاعات دائمی کامپیوتر شما در آن ذخیره می‌شود. هر زمان که فایل، عکس یا نرم افزاری را در رایانه خود ذخیره می‌کنید، در هارد دیسک شما ذخیره می‌شود.

بیشتر هارد دیسک‌ها دارای فضای ذخیره سازی بین 250 گیگابایت تا 1 ترابایت هستند. این برای یک کاربر معمولی بیش از اندازه کافی است، اما اگر رایانه خود را برای مدت طولانی در اختیار دارید یا اگر از رایانه خود به عنوان وسیله کاری استفاده می‌کنید، احتمالاً به فضای هارد دیسکی بیشتر از 500 گیگابایت نیاز خواهید داشت. وقتی فضای هارد دیسک شما تمام شود، نمی‌توانید داده‌های اضافی را در رایانه خود ذخیره کنید؛ نه عکس، نه نرم‌افزار، نه اسناد پردازش کلمه. حال فرض کنید در سفر باشید و بدون این که از عکس‌ها بک‌اپ گرفته باشید، گوشی شما به سرقت برود یا خراب شود. در این صورت عکسی از خاطرات سفرتان نخواهید داشت. به همین دلیل، همیشه بهتر است تا جایی که ممکن است فضای خالی روی هارد دیسک خود داشته باشید.

پاوربانک

پاوربانک یک ابزار ضروری برای مسافران است. اگر پاوربانک همراه خود داشته باشید، در صورتی که باتری لوازم الکترونیکی شما در سفر تمام شود، می‌توانید به سادگی با پاوربانک همراه خود آن‌ها را جایگزین کنید. اگر با اجاره ویلا سفرمارکت سفر کنید نیازی به پاوربانک نخواهید داشت.

ابزارهای دیجیتالی

هدفون حذف نویز

ممکن است در سفر خود در محیط‌های شلوغی قرار بگیرید. اگر از آن دسته افرادی نیستید که از شلوغی لذت می‌برند، با تهیه مجموعه‌ای از هدفون‌های حذف نویز، زندگی را برای خود آسان‌تر کنید. وقتی در هواپیما یا اتوبوس به موسیقی گوش می‌دهید، صدای موتور، بسیاری از نت‌هایی را که آواز، خطوط بیس و بخش‌های درام موسیقی شما را تشکیل می‌دهند تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و حتی می‌تواند با نت‌های بالاتر نیز تداخل داشته باشد. از آنجایی که هدفون‌ها معمولاً این نویزهای فرکانس پایین را به خوبی مسدود نمی‌کنند، استفاده از یک سیستم حذف نویز فعال صدای موسیقی شما را بسیار بهتر می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این موضوع بدانید، این همان پدیده‌ای است که فشرده سازی MP3 را ممکن می‌کند. مجموعه‌ای از هدفون‌های حذف نویز صدای موسیقی شما را بسیار بهتر از هدفون‌های دیگر در شرایط مشابه می‌سازد.

آداپتور مسافرتی جهانی

همراه داشتن یک آداپتور بین‌المللی، اگر با بلیط خارجی سفر می‌کنید ضروری است. یک آداپتور مخصوص پریز برق به شما امکان می‌دهد دوشاخه‌های برق را از کشور خود در پریزهای دیواری کشوری که در حال بازدید هستید قرار دهید. هنگام سفر ممکن است آداپتورها ضروری باشند زیرا دوشاخه‌ها (و پریزهای برق) در کشوری که بازدید می‌کنید ممکن است شکلی متفاوت از دوشاخه های کشور شما داشته باشند. در واقع، 14 نوع پریز برق مختلف در سراسر جهان در حال استفاده هستند.

 به عنوان مثال، در ایالات متحده، کانادا، ژاپن یا چند کشور دیگر، دو شاخه برقی دارای دو شاخ تیغه صاف به ‌علاوه یک شاخک گرد هستند. اگر از پاریس دیدن می‌کنید یا در هر جای دیگری در فرانسه، سوکت‌های الکتریکی با سوراخ‌هایی برای دو شاخک گردبه اضافه شاید یک شاخک گرد پیدا خواهید کرد. بنابراین با استفاده از یک آداپتور ایالات متحده به پاریس، می‌توانید یک دوشاخه یک شکل را در یک سوکت با شکل متفاوت قرار دهید.

همچنین یک مبدل برق (که گاهی اوقات ترانسفورماتور یا مبدل ولتاژ نامیده می‌شود) به شما امکان می‌دهد از یک دستگاه الکتریکی طراحی شده برای ولتاژ 110-127 ولت در کشوری که برق 220-240 ولت معمول است استفاده کنید و بالعکس. به عنوان مثال، در ایالات متحده (و چند کشور دیگر)، برق 110-127 ولت برای اکثر محصولات مانند تلویزیون و موبایل و سایر لوازم الکترونیکی استفاده می‌شود. اگر از یک کشور 110-127 ولت به کشوری با ولتاژ 220-240 ولت سفر می‌کنید و وسایل الکتریکی را که مبدل داخلی ندارند به همراه داشته باشید، به مبدل نیاز خواهید داشت.

دوربین

خرید یک دوربین واقعی و باکیفیت برای سفر یک سرمایه‌گذاری بزرگ است. دوربین‌های امروزی مقرون‌به‌صرفه‌تر از همیشه هستند. مسافران – به ویژه مسافران اقتصادی – ممکن است تمایل داشته باشند از خرید یک دوربین واقعی برای سفر صرف نظر کنند و در عوض از دوربین تلفن خود استفاده کنند. ما فکر می‌کنیم که این یک اشتباه بزرگ است.

در این عصر تکنولوژی مدرن، دوربین‌های گوشی برای گرفتن عکس از سفر فوق العاده هستند. با این حال، آن‌ها تقریباً به خوبی یک دوربین واقعی نیستند که به طور خاص برای عکس‌برداری طراحی شده است (و یک دوربین مسافرتی عالی واقعاً می‌تواند عکس‌های خارق‌العاده‌ای تولید کند). در حالی که ممکن است این دلیل برای خرید دوربین مسافرتی ناکافی به نظر برسد، دلایل دیگری وجود دارد که فکر می‌کنیم بهترین کار این است که هنگام سفر گوشی خود را دور نگه دارید.

ابزارهای دیجیتالی

دلیل بزرگی که نمی‌خواهید تنها به گوشی خود برای عکس‌های سفر متکی باشید، خطر آسیب یا از دست دادن آن است. هنگامی که ما سفر می‌کنیم، هیجان‌زده هستیم. ما دست و پا می‌زنیم، تلو تلو می خوردیم و حواسمان به محیط جدیدمان پرت می‌شود. در این مواقع، ما به احتمال زیاد نسبت به اشیاء روزمره مانند تلفن‌هایمان بی‌احتیاط می‌شویم که می‌تواند منجر به افتادن و شکستن تلفن‌هایمان یا (حتی بدتر) شود یا حتی زمینه ربوده شدن آن‌ها را فراهم کند. ما در سفرهایمان بارها شاهد سناریوی از دست دادن گوشی بوده‌ایم. سرگردان شدن در سفر بدون تلفن، احساس ناخوشایندی است. بنابراین سعی کنید تلفن همراه خود را در معرض خطر قرار ندهید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*