نرخ کرایه تاکسی‌

نرخ کرایه تاکسی‌ تهران شناور شد؛ افزایش 30 درصدی کرایه تاکسی در ساعاتی از شبانه روز

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تایید خبر شناور شدن نرخ کرایه تاکسی‌ تهران گفت کرایه تاکسی در ساعاتی از شبانه روز 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

امیر علیپور، رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تایید خبر شناور شدن نرخ کرایه تاکسی تهران عنوان کرد نرخ شناور در مصوبه نرخ کرایه سال 1401 توسط شورای اسلامی شهر تهران به تایید رسیده که به واسطه آن امکان افزایش نرخ تاکسی در ساعات پیک ترافیک وجود خواهد داشت. در واقع این طرح با هدف ترغیب رانندگان تاکسی غیر شیفت در نظر گرفته شده تا در ساعات پیک نیز در خطوط تاکسی فعالیت کنند.

جزئیات شناور شدن نرخ کرایه تاکسی‌ تهران

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در ساعت پیک ترافیک در زمان صبح و عصر قیمت مسافربرهای اینترنتی به شدت افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل دیگر راننده تاکسی به فعالیت در خطوط تمایلی نخواهد داشت.

علیپور افزود برای مثال کرایه تاکسی میدان ونک تا صادقیه حدود 12 هزار تومان بوده و اگر یک راننده تاکسی 3 یا 4 مسافر به مقصد برساند می‌تواند درآمد حدود 36 هزار تا 48 هزار تومان را دریافت کند، این در حالی است که یک راننده مسافربر اینترنتی از ونک تا محدوده صادقیه را در پیک ترافیک با قیمت حدود 100 هزار تومان انجام می‌دهد. این نرخ دو برابری در ساعات پیک باعث ایجاد عرضه و تقاضا شده است.

نرخ کرایه تاکسی‌

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه بیان کرد رانندگان تاکسی در ساعات پیک ترافیک به دلیل گرفتار شدن در ترافیک فعالیت خود را کاهش می‌دهند. در همین راستا برای افزایش فعالیت رانندگان با تحقیقات و بررسی‌هایی که انجام دادیم تصمیم بر آن شد تا نرخ کرایه تاکسی در زمان پیک شناور شود.

علیپور تاکید کرد هم‌اکنون برخی از مسافران حاضرند در ساعات پیک ترافیک با پرداخت مبلغ بیشتری از طریق مسافربرهای اینترنتی، آژانس‌ها و سایر سرویس‌های دربستی به مقصد برسند؛ زیرا به دلیل ساعت پیک و گیر کردن تاکسی‌ها در ترافیک باید مدت زمانی زیادی را منتظر بمانند. در واقع ترافیک شدید شبکه معابر تهران در ساعات پیک باعث شده مسافران برای این که کمتر منتظر بمانند به استفاده از سفر درون شهری به شکل دربستی و اینترنتی با قیمت بالاتر روی بیاورند.

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد در همین راستا طبق مجوز شورای شهر و پس از بررسی‌های مختلف نرخ کرایه تاکسی را شناور کردیم و انتظار می‌رود به دلیل اعتماد شهروندان به ناوگان تاکسی و ارزان‌تر بودن نرخ کرایه شناور تاکسی نسبت به مسافربرهای اینترنتی مردم از این طرح استقبال کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فرهنگ دوچرخه سواری – فرهنگ مترو اتوبوس – مثل کشورهای دیگه هلند همه دوچرخه سوار هستند هوای پاک مصرف کم بنزین ورزش و …. که مفیده