کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

12 کاربرد جالب برای کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر نیز مانند سایر قطعات رایانه‌های شخصی، پس از مدتی کاملا بلااستفاده می‌شوند. در اینجا با معرفی 12 ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از کیبوردهای قدیمی کامپیوتر، با شما همراه هستیم.

یکی از روش‌های به‌صرفه و کاربردی در هنگام مواجهه با ابزار قدیمی و بلااستفاده، استفاده مجدد از آن‌هاست. ‌شما می‌توانید با استفاده از ساده‌ترین روش‌ها و تنها با خرج کمی خلاقیت، از وسایل قدیمی خود به‌بهترین نحو استفاده کنید.

این استفاده مجدد از وسایل بسیار حائز اهمیت است، به‌خصوص زمانی که بحث وسایل الکترونیک و گران‌قیمت به میان می‌آید. با توجه به پیشرفت چشمگیر ما در عرصه فناوری، بسیاری از ابزارها و سیستم‌های قدیمی که روزی عصای دست ما بودند، اکنون به وسایلی اضافی و بدون استفاده تبدیل شده‌اند. از جمله این ابزارها می‌توان به کیبوردهای قدیمی کامپیوتر اشاره کرد.

این کیبوردهای قدیمی ابزاری هستند که در گذشته مورد استفاده قرار گرفته و اکنون به فراموشی سپرده شده‌اند. ما از این صفحه کلیدها برای پست توییت‌ها، ارسال ایمیل‌ها، پاسخ به ایمیل‌های دریافتی و نوشتن رمان یا شعر استفاده می‌کردیم.

با توجه به تسهیلاتی این کیبوردهای قدیمی کامپیوتر به ما ارائه کرده‌اند، شایسته است حتی زمانی که دیگر به آن‌ها نیاز نداریم به‌فکر دور انداختنشان نیفتیم و به دنبال راهی برای احیای کیبوردهای قدیمی کامپیوتر باشیم.

در ادامه لیستی از جالب‌ترین کاربردها برای کیبوردهای قدیمی کامپیوتر آماده کرده‌ایم که با ایده‌گیری از آن‌ها می‌توانید یک زندگی دوباره به این ابزار پرکاربرد قدیمی بدهید.

بهره‌گیری از کلیدهای کیبورد برای ساخت جواهرات

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

در حالی که صفحه کلیدها قادرند حرکات ظریف انگشتان را به ارتباطات قابل تشخیص تبدیل کنند، اما دستگاهی با طراحی نسبتا ساده‌ محسوب می‌شوند. اکثر اجزای کیبوردهای قدیمی کامپیوتر از پلاستیک ساخته شده‌اند که به راحتی برای استفاده مجدد می‌توان آن‌ها را به قطعات مجزا تقسیم کرد. پس از جداسازی، ده‌ها قطعه‌ی کلید مانند باقی می‌ماند که منتظر تبدیل شدن به لوازم جانبی مدنظر شما هستند.

استفاده از جواهرات تاریخچه‌ای طولانی و باستانی دارد که به بیش از 2000 سال پیش بازمی‌گردد. در حالی که آویزان کردن وسایل تزئینی و جواهرات عملیست که از زمان‌های قدیم باقی مانده، اما امروزه نیز استفاده از ابزارهای زینتی بین مردم رواج بسیاری دارد.

بسیاری از ما گردنبند یا دستبندهایی داشته‌ایم که از مهره‌های کوچک تشکیل و نام خودمان یا یکی از عزیزانمان روی آن هک شده است. با استفاده از یک کیبورد قدیمی کامپیوتر، می‌توانید جواهراتی مانند این را با کلیدهای کیبورد قدیمی خودتان بازسازی کنید.

جواهرات ساخته شده با این روش ممکن است زیاد مدرن و شیک نباشند، اما مطمئناً احساس خوبی به شما خواهند داد. اکثر کلیدهای کیبوردهای قدیمی کامپیوتر را می‌توان به‌راحتی با پیچ گوشتی سر صاف یا چاقو از بدنه جدا کرد. هنگامی که آن‌ها شل شدند، می‌توانید هر یک را جدا کرده و برای ساخت لوازم زیتنی مورد نظر خود از آن‌ها بهره بگیرید.

از کلیدها برای ساخت آهن‌ربا یا پین‌های فشاری استفاده کنید

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

کلیدهای صفحه‌کلید اندازه مناسبی برای تبديل شدن به آهن‌رباها یا پین‌های یخچال دارند. تنها چیزی که نیاز دارید، صفحه کلید قدیمی و یک دسته کامل آهنرباهای کوچک یا یک جعبه‌گیره است. نیازی به جداسازی همه کلیدها از کیبورد نیست و شما فقط باید تعداد مد نظر خود را با پیچ گوشتی جدا کنید. قبل از شروع جداسازی برنامه‌ریزی کرده و تصمیم بگیرید کدام کلیدها را می‌خواهید.

هنگامی که کلیدهای مورد نظر را به دست آوردید، با استفاده از چسب آهن‌ربا را درون کلیدها جاگذاری کنید. کار انجام شد! اکنون شما می‌توانید از آهن‌رباهای خود برای تزئین سطح بیرونی یخچال یا هک کردن یک نوشته خاص با کلیدهای حروف، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن‌ها برای پین کردن یادداشت‌ها، عکس‌های خانوادگی یا نقاشی‌های فرزندانتان بهره بگیرید.

تبدیل کیبوردهای قدیمی کامپیوتر به کیف

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

تلفن همراه، کیف پول، کلید، داروهای اورژانسی و… تمام‌ این‌ها مواردی هستند که شما برای بیرون رفتن از خانه نیاز دارید که با خود حمل کنید. در حال حاضر مجموعه‌ای از کوله پشتی، کیف دستی، کیف رودوشی و کیف لپ تاپ در بازار موجود است. اما اگر شما یک فرد خلاق هستید، به‌راحتی می‌توانید از یک صفحه کلید قدیمی یک کیف دستی جدید بسازید.

برای این‌کار، ابتدا باید هر کلید را جداگانه بردارید و سپس آن‌ها را به پارچه‌ای انعطاف پذیر وصل کنید. این پروژه به آشنایی اولیه با نخ و سوزن نیز نیاز دارد. در نهایت شما با صرف هیچ هزینه‌ای یک کیف زیبا خواهید داشت.

ساخت جامدادی رومیزی از کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

اگر صفحه‌کلید شما دیگر کار نمی‌کند، بدان معنا نیست که باید برای همیشه از روی میز کارتان حذف شود. با استفاده از یک صفحه کلید قدیمی، مقداری مقوا، چسب و چند ابزار معمولی، می‌توانید یک جامدادی رومیزی برای قرار دادن خودکار، مداد و سایر اقلام کوچک درون آن بسازید.

در ابتدا، شما باید کلیدها را از کیبورد خود با استفاده از یک پیچ گوشتی جدا کنید. در واقع، شما فقط به 80 عدد کلید برای ساخت این ابزار کاربردی نیاز دارید. از آن‌جایی که بیش از صد کلید روی یک صفحه کلید استاندارد وجود دارد، نیازی به جداسازی همه آنها نخواهید داشت.

پس از جداسازی 80 کلید مورد نیاز، از سیم برش یا چاقوی کمکی برای جدا کردن پلاستیک زیرین آن‌ها استفاده کنید تا موقع چسباندن صاف قرار گیرند. اکنون زمان کشیدن الگوی مکعب روی یک تکه مقوا و ساخت یک جامدادی رومیزی سر باز است. در نهایت، با استفاده از چسب کلیدها را به چهار طرف مقوا وصل کنید (برای پر کردن هر ضلع مکعب به 20 کلید نیاز خواهید داشت).

تعمیر و بازسازی کیبورد

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

گاهی اوقات صفحه کلید شما قدیمی و غیرقابل استفاده نیست، فقط نیاز به یک لایه رنگ جدید و تعمیر جزئی دارد تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد. افراد حاضر در کارگاه Steampunk یک پیشنهاد پیچیده اما رضایت‌بخش برای تبدیل کیبورد قدیمی کامپیوتر شما به صفحه‌کلیدی کاربردی‌تر دارند.

طبق گفته‌ تیم کارگاه Steampunk Workshop، این پروژه برای ایجاد تغییر در کیبوردهای قدیمی‌ بسیار مناسب است. در این پروژه، شما ابتدا باید اجزای صفحه‌کلید خود را کاملا از هم جدا کنید. تیم کارگاه Steampunk خاطرنشان می‌کند که باید تک تک کلیدها را جداسازی کرده و بقیه صفحه‌کلید را دست نخورده نگه دارید.

قسمت پارچه مانند درون کیبورد خود را در پیکربندی دقیق صفحه‌کلید برش داده و پانچ کنید. کارکرد اصلی پروژه به جایگزینی تمام کلیدهای قدیمی با کلیدهای جدید بستگی دارد. آنها را می‌توان به صورت آنلاین سفارش داد یا از یک ماشین تحریر قدیمی جدا کرد.

ساخت کیف پول

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

اگر شما جزو افرادی هستید که به جای حمل کیف از کیف پول استفاده می‌کنید، باید برای ساخت یک کیف پول جدید نگاهی دقیق به سطح زیرین کیبورد قدیمی خود بیاندازید. همچنین می‌توانید با جداسازی کلیدها و چسباندن آن‌ها روی یک پارچه، یک جفت کیف و کیف پول مطابق با آن بسازید.

اما نکته مورد توجه در استفاده از کیف پول اینجاست که هیچ‌کس نمی‌خواهد کلیدهای صفحه‌کلید پس از قرار گرفتن در جیب از پارچه بیرون بزنند. بنابراین راه حل بهتری برای ساخت کیف پول از صفحه کلید شما وجود دارد.

ابتدا صفحه کلید مورد نظر خود را بررسی کنید تا با انواع پیچ‌های نگهدارنده آن آشنا شوید. در طراحی صفحه کلید رایانه‌های شخصی، معمولا از پیچ‌های معمولی فیلیپ استفاده می‌شود، اما ممکن است برای جداسازی آن به آچار خاصی نیاز داشته باشید.

با در دست داشتن ابزار مناسب، می‌توانید تمام پیچ‌ها را جدا کرده و به فضای داخلی صفحه کلید برسید. در مرحله بعد، برد مدار را بردارید – ممکن است چند پیچ ​​اضافی آن را در جای خود نگه داشته باشد. سپس صفحات مدار را جدا کنید. هنگام جداسازی مراقب سالم ماندن آن‌ها باشید؛ زیرا بیشتر حجم کیف پول شما را تشکیل خواهند داد.

در مرحله بعد، هشت مربع را در دو اندازه مختلف برش دهید . ابعاد برش مربع‌ها به اندازه مورد نظر و دلخواه شما برای ساخت کیف پول بستگی دارد. برش شش مربع 3 در 4 اینچی و دو مربع 3 در 3 اینچی توسط افرادی که سابقه ساخت این نوع کیف پول را داشتند، توصیه شده است. در نهایت، از نوار چسب برای اتصال قطعات به هم استفاده کنید.

تبدیل کلیدهای کیبورد به دکمه‌های سرآستین

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

تبدیل کلید کیبوردهای قدیمی کامپیوتر به دکمه یکی از ساده‌ترین پروژه‌هایی است که در این لیست به شما معرفی می‌کنیم. برای این کار شما به هیچ قیچی یا ابزار برقی نیاز نخواهید داشت. تنها چیزی که نیاز دارید کلیدهای صفحه کلید، چسب و پایه دکمه یا دکمه سرآستین است که هر دو را می‌توانید از فروشگاه صنایع دستی محله خود یا از فروشگاه‌های آنلاین تهیه کنید.

با این حال، قبل از شروع کمی وقت بگذارید و صفحه کلید خود را بررسی کرده و از بین کلیدهای موجود موارد دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر قصد ساخت دکمه سرآستین را دارید، حداقل به دو کلید نیاز خواهید داشت و برای ساخت دکمه‌ لباس بدون محدودیت می‌توانید کلیدهای دلخواه خود را انتخاب کنید.

حالا با یک پیچ گوشتی سر صاف، کلیدهایی را که انتخاب کرده‌اید از قاب کیبورد قدیمی خود بیرون بیاورید. هنگامی که همه آنها را جدا کردید، قسمت پشتی هر کلید را با چسب آغشته کرده و گیره سرآستین یا پایه دکمه را درست در آنجا بچسبانید.

تبدیل کیبورد به ساعت دیواری

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

پروژه بازسازی صفحه کلید به ساعت، بسیار شبیه ایده ساخت دکمه‌های سرآستین است. شما باید کار را با جدا کردن کلیدها از کیبورد قدیمی خود شروع کنید. با این تفاوت که این بار، انتخاب‌های شما تنها به کلیدهای حاوی اعداد 1 تا 12 محدود می‌شود.

پس از جداسازی کلیدهای مورد نظر، آن‌ها را با فاصله 30 درجه از هم روی صفحه فلزی یا پلاستیکی دلخواه خود نصب کنید.

ساخت مکعب روبیک با کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

مکعب‌های روبیک از جمله معروف‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین ابزار هوشی ساخته شده تاکنون هستند. این مکعب‌های جذاب در سال 1974 توسط یک طراح مجارستانی به نام ارنو روبیک اختراع شد و از آن زمان تاکنون فروشی فوق‌العاده داشته است.

این باید شما را شگفت‌زده کند که تنها با به‌کارگیری چند کلید کیبورد، اکنون می‌توانید مکعب سفارشی خود را بسازید. برای این پروژه، شما در واقع به حداقل دو صفحه کلید نیاز خواهید داشت. در ابتدا، شما شش مجموعه اعداد می‌خواهید: یک مجموعه از Numpad، مجموعه اعداد بالای کیبورد و کلیدهای عملکرد.

پس از فراهم کردن این مجموعه‌ها، کلیدها را در دسته‌های 9 تایی جدا کرده و هر دسته را با رنگی جداگانه رنگ‌آمیزی کنید. اکنون زمان متصل کردن این کلیدهای رنگی به یک مکعب مجزا است.

یادگیری در مورد جریانات مداری از طریق مداربندی موجود در کیبورد

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

بعد از جدا کردن اجزای صفحه کلید قدیمی خود، با مجموعه‌ای از مدارها و خطوط پراکنده مواجه خواهید شد. اگر کمی کنجکاو باشید، جریان این مدارها می‌تواند برای شما بسیار آموزنده باشد.

هیچ راهی بهتر از نگاه کردن به عمق یک چیز برای درک نحوه عملکرد آن وجود ندارد. صفحات مدار در نقش اشعه ایکس عمل می‌کنند و به شما امکان می‌دهند اجزای درونی صفحه کلید خود را ببینید.

به طور کلی، صفحات مدار کیبورد با هر بار فشار دادن کلیدها، یک مدار را کامل یا قطع می‌کنند. با تشخیص اینکه کدام مدار تغییر یافته است، صفحه کلید می‌تواند مشخص کند که کدام کلید فشرده شده و آن اطلاعات را به رایانه شما منتقل کرده و حرکات انگشت را به حروف، اعداد و نمادها تبدیل کند.

صفحات مدار همچنین با نشانگرهای پاک کردن سازگار هستند و به شما این امکان را می‌دهند که صفحه مدار را با کاراکترهای مربوطه علامت‌گذاری کرده یا مسیرهای مدار جداگانه را ردیابی کنید تا ببینید به کجا می‌روند.

ساخت صنایع هنری

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

اگر می‌خواهید توانایی هنری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، از هنرمند «اریک جنسن» الهام گرفته و با استفاده از کلیدهای کیبورد قدیمی کامپیوتر خود یک هنر پیکسلی بسازید.

جنسن از ده‌ها هزار کلید کیبورد استفاده می‌کند که روی هر کدام به‌صورت جداگانه نقاشی شده‌ تا آثار هنری معروفی مانند مونالیزای داوینچی یا شب پرستاره ون گوگ را خلق کنند. بسیاری از ما هنرمندان آموزش دیده نیستیم و صدها کیبورد در اختیار نداریم، بنابراین باید با یک هنر پیکسلی با ابعاد کوچکتر شروع کنیم.

خوشبختانه، شما با یک سرچ ساده می‌توانید هزاران الگو از هنر پیکسلی را به صورت آنلاین برای هر طرحی که در ذهن دارید، بیابید. به این منظور، سعی کنید به دنبال طرحی ساخته شده حداکثر با 100 پیکسل یا کمتر باشید.

هنگامی که طرح و الگوی مورد نظر خود را انتخاب کردید، کلیدها را جدا کرده و آن‌ها را با رنگ‌های متناسب با طرح دلخواه خود رنگ‌آمیزی کنید. سپس با استفاده از چسب، قسمت صاف کلیدها را به ترتیب روی سطح مورد نظر قرار دهید.

بازیافت کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

کیبوردهای قدیمی کامپیوتر

وقتی همه‌ی ایده‌ها با شکست مواجه شدند، آن‌گاه ناچار باید از شر صفحه کلید قدیمی خود خلاص شوید. حتی اگر تصمیم گرفته‌اید یکی از پروژه‌های فوق را عملی کنید، احتمالاً باز هم تکه‌هایی از صفحه کلید قدیمی باقی می‌مانند که باید مسئولانه با آن‌ها رفتار شده و تا حد امکان از دور ریختن آن‌ها جلوگیری شود.

وسایل الکترونیکی برخلاف سایر زباله‌های خانگی‌اند؛ زیرا اغلب حاوی مواد ارزشمند و گاهی خطرناک هستند. در نتیجه، برای جلوگیری از نابودی بیهوده این وسایل و خطرات ناشی از دفع آن‌ها، بیشتر مکان‌ها مجهز به برنامه‌های بازیافت الکترونیک شده‌اند که می‌توانید برای خلاص شدن از شر زباله‌های الکترونیکی خود، از آنها استفاده کنید.

دور انداختن کیبوردها به اندازه سایر لوازم الکترونیکی پیچیده‌تر، برای محیط اطراف خطرناک نیست، اما هنوز هم اجزای نگران کننده‌ای درون آن‌ها وجود دارد. بسیاری از کیبوردهای قدیمی کامپیوتر با مواد شیمیایی مقاوم در برابر شعله پوشانده شده‌اند که از سطح آن‌ها در برابر آتش محافظت می‌کند. این مواد شیمیایی مقاوم، به همان اندازه که هنگام آتش‌سوزی مفیداند، خطرناک نیز هستند و می‌توانند در هنگام فرورفتن در محل دفن زباله به زمین آسیب بزنند.

بنابراین، اگر صفحه‌کلید شما هنوز کار می‌کند اما دیگر آن را نمی‌خواهید یا نیازی به آن ندارید، دستگاه‌های بازیافت، فروشگاه‌های صرفه‌جویی یا خیریه‌ها راه‌های خوبی برای واگذار کردن فناوری قدیمی‌تان به کسانی هستند که می‌توانند دوباره از آن‌ استفاده کنند.