رویداد فناورانه خودروهای آینده

ایرانسل در رویداد فناورانه خودروهای آینده حضور پیدا خواهد کرد

اپراتور ایرانسل در رویداد فناورانه خودروهای آینده که در روزهای 25 و 26 مهر 1401 برگزار می‌شود، حضور پیدا خواهد کرد.

مراسم نشست خبری رویداد فناورانه خودروهای آینده صبح روز چهارشنبه 20 مهرماه 1401 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. در این رویداد دکتر سید شهریار زینی (مدیر گروه خودرویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، مهندس حامد سامانی (معاون طراحی مرکز تحقیقات سایپا) و مهندس محسن یوسف پور (مدیرکل کسب و کار سازمانی ایرانسل) حضور داشتند.

جزئیات برگزاری رویداد فناورانه خودروهای آینده

رویداد فناورانه خودروهای آینده که نشست خبری آن روز چهارشنبه برگزار شد قرار است در روزهای دوشنبه و سه شنبه 25 و 26 مهر 1401 در قالب همایش و نمایشگاه برگزار شود.

از محورهای برگزاری این رویداد می‌توان به ایستگاه‌های شارژ خودروها و موتورسیکلت‌های برقی، طراحی و ساخت تجهیزات تست و آزمون انواع خودرو، توسعه فناوری‌های خودروهای متصل و اجزا و زیرساخت‌های مرتبط با آن، طراحی و ساخت سیستم‌های پیشرفته کمک راننده، طراحی و ساخت قطعات و ماژول‌های خودروهای برقی و هیبریدی، طراحی و ساخت خودروهای برقی و هیبریدی ارزان قیمت اشاره کرد.

مهندس محسن یوسف پور، مدیرکل کسب و کار سازمانی ایرانسل در این مراسم عنوان کرد اپراتورهای تلفن همراه به عنوان یکی از ارکان توسعه سیستم بوم خودروهای متصل محسوب می‌شوند. در همین راستا ایرانسل با پیشتازی و تجربه مناسب خود در ورود و توسعه فناوری 5G در ایران قصد دارد با حضور در این اکوسیستم فاصله میان دسترسی به فناوری تا تبدیل کردن آن به محصول تجاری را کاهش دهد.

مدیرکل کسب و کار سازمانی ایرانسل در ادامه بیان کرد ایرانسل قصد دارد طی همکاری با شرکت‌های دانش بنیان مسیر رسیدن فناوری به مرحله تولید را آسان کند و درصدد است تا ارزش افزوده‌هایی که در حال حاضر وجود ندارد را با بررسی اقدام‌های جهانی در حوزه خودروهای متصل و طی همکاری با شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده و به مرحله بهره‌برداری برساند.

در رویداد فناوری خودروهای آینده قرار است خودروهای متصل که فناوری اتصال آنها طی همکاری با ایرانسل توسعه پیدا کرده به معرض نمایش درآیند. به طور کلی از اهداف برگزاری این رویداد می‌توان به استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در ارتقای صنعت خودرو، نفوذ فناوری و توان علمی تخصصی و فنی نخبگان، صنایع توانمند در حوزه‌های خودرو برقی و هیبریدی، خودروهای متصل، زیرساخت‌ها و تجهیزات اشاره کرد.

رویداد فناورانه خودروهای آینده

اپراتور ایرانسل در حالی قصد دارد از سرویس خودروهای متصل پرده‌برداری کند که به عنوان اولین ارائه‌دهنده فناوری 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های نسل پنجم اینترنت در ایران شناخته می‌شود. این اپراتور در حوزه مدیریت هوشمند ناوگان سابقه چندین ساله داشته و تجربه‌های ویژه همکاری با شرکت‌های بزرگی نظیر شرکت فولاد مبارکه اصفهان را در کارنامه دارد. گفتنی است شرکت فولاد مبارکه اصفهان از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در حوزه لجستیک هوشمند و در حوزه‌های پایش حمل سرباره و پایش ترابری سنگین استفاده می‌کند.

فناوری خودروهای متصل جزو پدیده‌های نوظهور بوده که علاوه بر صنعت خودرو، اکوسیستم‌های مختلف و مدل‌های کسب‌وکارها را متحول کرده است. در همین راستا آگاهی کامل از این روندهای جدید به عنوان اولین قدم برای حرکت کردن در مسیر تحول دیجیتال محسوب می‌شود. خودروی متصل در واقع یک نوع وسیله نقلیه بوده که از فناوری اینترنت اشیا بهره می‌برد؛ ضمن این که اجزای مختلف آن به حسگرهای هوشمند مجهز هستند و به واسطه آنها داده‌ها را با خودروهای دیگر یا با سامانه‌های مدیریت تبادل خواهد کرد.

خودروهای متصل در صنایع مختلف از صنعت خودروسازی تا صنایع مربوط به آن نظیر بیمه و خدمات پس از فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواردی چون امکان بررسی آسیب رسیده به خودرو برای شرکت‌های بیمه، امکان ثبت تخلفات رانندگی، برنامه‌ریزی برای صفر و دسترسی به امکاناتی چون رزرو هتل، امکان ثبت سفارشات، قابلیت فعال یا غیر فعال کردن برخی تنظیمات از راه دور، امکان مشاهده مشکلات فنی خودرو از طریق سیستم ردیابی و حمل مشکلات خودرو از راه دور به عنوان مزایای خودروهای متصل محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*