اینترنت ماهواره ای اوکراین قطع

ایلان ماسک: اینترنت ماهواره ای اوکراین را قطع نمیکنم، حتی اگر ضرر کنم

ایلان ماسک در یک عقب‌نشینی آشکار اعلام کرد که اینترنت ماهواره ای اوکراین را قطع نخواهد کرد. این در حالی است که وی گفته بود دیگر توان پرداخت هزینه‌های آن را ندارد.

چندی پیش بود که شرکت اسپیس ایکس با ارسال نامه‌ای به وزارت دفاع آمریکا از پنتاگون خواست که هزینه های مربوط به پشتیبانی اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین را پرداخت کند وگرنه این شرکت مجبور به قطع آن خواهد شد.

قطع نشدن اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین

اینترنت ماهواره ای اوکراین قطع

در نامه اسپیس ایکس گفته شده بود که ارائه اینترنت ماهواره ای به دولت اوکراین تا پایین سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۲۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت و ارائه این سرویس تا یک سال آينده نیز به حدود ۴۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد. حالا ایلان ماسک از خواسته خود برای دریافت کمک مالی از پنتاگون عقب‌نشینی کرده و گفته است که به پشتیبانی از اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین ادامه خواهد داد.

وی در توییتی گفت:

به جهنم…اگرچه استارلینک در حال ضرر کردن است و شرکت‌های دیگر میلیاردها دلار پول مالیات را دریافت می‌کنند، ولی ما همچنان به پشتیبانی از دولت اوکراین به صورت رایگان ادامه می‌دهیم.

ایلان ماسک

ایلان ماسک سپس در مصاحبه‌ای با The Financial Times این موضوع را تایید کرد و گفت که آنها بدون محدودیت زمانی از مردم اوکراین پشتیبانی خواهند کرد. جالب اینجاست که ماسک پیشتر از موضع شرکتش دفاع کرده و گفته بود که اسپیس ایکس هزینه‌های پیشین را از پنتاگون درخواست نکرده است؛ اما دیگر نمی‌تواند به پشتیبانی از اینترنت ماهواره ای در اوکراین ادامه دهد.

وی همچنین تاکید کرده بود که نیروهای روسی به طور مرتب ترمینال‌ها را نابود می‌کنند و این شرکت باید در فواصل زمانی خاص هزاران ترمینال جدید را به اوکراین بفرستد. با توجه به حملات سایبری و فشارهای روی سیستم استارلینک، این شرکت باید هر ماه ۲۰ میلیون دلار را صرف پشتیبانی از شبکه اینترنت ماهواره ای اوکراین و جلوگیری از قطع آن کند.

اینترنت ماهواره ای اوکراین قطع

این در حالی است که نیروهای اوکراینی در ماه اخیر بسیار به خاطر قطعی اینترنت استارلینک آسیب دیده‌اند. همچنین CNN ادعا کرد که دولت آمریکا، لهستان و دیگر کشورهای هم پیمان ۸۵ درصد هزینه حدود ۲۰ هزار ترمینال ارسالی به اوکراین را پرداخت کرده‌اند. سخنگوی پنتاگون نیز گفت که آنها در حال مذاکره بر سر پرداخت هزینه‌های اسپیس ایکس هستند و به صورت همزمان گزینه‌های دیگر را بررسی کنند.

به نظر شما دلیل عقب‌نشینی ایلان ماسک از قطع کردن اینترنت ماهواره ای استارلینک چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*