ادغام کارت های بانکی

طرح جدید مجلس برای ادغام حساب‌ها و کارت های بانکی در ایران

مجلس شورای اسلامی از طرح جدید ادغام حساب‌ها و کارت های بانکی افراد خبر داد. مزایای اجرایی شدن این طرح چیست و آیا مانع کلاهبرداری می‌شود؟

گویا به تازگی طرحی در مجلس تصویب شده که بر اساس آن قرار است حساب‌ها و کارت‌های بانکی افراد را با یکدیگر ادغام کنند. خبر این طرح توسط یکی از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس منتشر شده و به نظر می‌رسد به زودی اخبار بیشتری به بیرون درز خواهد کرد.

آیا طرح ادغام حساب‌ها و کارت های بانکی شدنی است؟

ادغام حساب‌ها و کارت‌های بانکی

به گفته ابوالفضل ابوترابی، در حال حاضر نزدیک به 500 میلیون در کشور موجود است که اگر میانگین آن را در نظر بگیریم، هر ایرانی دارای 7 کارت بانکی است و روند رو به رشد تعداد حساب‌ها و کارت‌های بانکی برای کشور تهدیدی جدی به حساب می‌آید و مشکلات عدیده اقتصادی به وجود خواهد آورد. عضو کمیسیون شوراها همچنین افزود:

مثلا افرادی که بر اثر محکومیت حساب‌های بانکی‌شان مسدود شده است یا قصد پولشویی دارند یا اتباع غیر مجاز خارجی که در کشور اقامت دارند به راحتی می‌توانند کارت بانکی افراد را اجاره کنند و از آن استفاده نمایند.

ادغام حساب‌ها و کارت‌های بانکی

بنا بر آنچه ابوترابی خاطرنشان کرده، قصد مجلس شورای اسلامی است که تمامی کارت‌ها و حساب‌ها تجمیع شده و تبدیل به یک حساب مشخص با اطلاعات هویتی افراد گردد. بدین ترتیب افراد سودجو و کلاهبردار نمی‌توانند از حساب‌ها و کارت‌های بانکی در جهت نیل به مقصود خود بهره ببرند.

اگر تمامی کارت‌ها تبدیل به یک کارت شود در آن صورت فرد چون به کارتش نیاز دارد دیگر به فکر اجاره دادن آن نمی‌افتد و امنیت اقتصادی فرد و کشور حفظ خواهد شد. نماینده مردم در مجلس تأکید کرد که می‌توان اقدامات مذکور را برای افراد 10 سال به بالا نیز عملیاتی کرد و برای کودکان و نوجوانان کارت معینی تدارک دید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*