خودروی برقی کیا

خودروی برقی کیا توانست 8 روز برق یک خانه را تأمین کند!

خودروی برقی کیا EV6 موفق شد یکی دیگر از قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد و در شرایط بحرانی، برق مصرفی یک خانه را تا 8 روز تأمین کند.

کمپانی کیا از آن خودروسازان موفقی است که محصولات بی‌نظیری راهی بازار می‌کند. خودروی الکتریکی EV6 یکی از کراس اوورهای برقی جذابی است که به تازگی گل کاشته و نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. منتقدان و کارشناسان نیز مکررا کیا EV6 را تحسین کرده‌اند.

خودروی برقی کیا EV6 غوغا کرد

اگر اخبار جهانی را دنبال کنید، می‌دانید که طی هفته های اخیر در آمریکای شمالی طوفان‌های شدیدی رخ داده و باعث شده برق و سیستم‌های مخابراتی برخی مناطق به کلی قطع شوند. علاوه بر این طوفان‌های مذکور مردم آمریکا را با بحران مواد غذایی مواجه ساخته است.

فیونا یکی از کاربران شبکه اجتماعی پیرو قطعی برق و در جزیره پرنس ادوارد کانادا متوجه شده خودروی برقی کیا ویژگی منحصر به فرد و جالب توجهی دارد. فیونا به مدت 8 روز برای تأمین برق منزل شخصی خود از پیشرانه الکتریکی کراس اوور کیا EV6 بهره گرفت. گفتنی است که این کراس اوور مجهز به یک موتور برقی 77.4 کیلووات ساعتی است و فناوری VL2 دارد.

با این اوصاف پیشرانه مذکور قادر است نهایتا 3.6 کیلووات خروجی تولید کند. این میزان خروجی تولید شده توسط پیشرانه قادر است حدود 21.5 ساعت برق خانگی را تأمین نماید. بر اساس آنچه فیونا گفته هنگام استفاده از این خودرو نیازی به حداکثر خروجی پیشرانه‌ی آن نداشته است.

وی همچنین در شبکه اجتماعی ردیت و با نام کاربری mslaven توضیح داده وقتی از یخچال فریزر، چندین لامپ و شارژهای گوشی استفاده می‌کرده میزان خروجی 0.3 کیلووات ساعت بوده است. فیونا در ادامه افزود:

در کل من حدود 10 درصد باتری را در هر 24 ساعت استفاده کردم. ما اکثرا در شب از وسایل برقی استفاده کردیم و تنها یخچال فریزر بود که همیشه روشن می‌ماند.

البته این نخستین مرتبه‌ای نیست که از خودروهای الکتریکی برای تأمین برق خانواده‌ها استفاده می‌شود. فیونا در طول این هشت روز موفق شد همچنین از وسایل دیگری نظیر پمپ لجن کش، اجاق و کتری برقی استفاده کند. پیش‌تر هم فناوری VL2 به کار آمده بود و کمپانی نیسان در طوفان تایفون سال 2011 ناوگانی از نسل اول لیف را راهی آنجا کرده بود.

همچنین شرکت نیسان سال‌ها بعد از بلو سوئیچ برای درک بهتر فناوری V2G رونمایی کرد و در سال 2020 نیز خودرویی ساخت که پاسخ اضطراری بود. خودروی Re-Leaf مجهز به لاستیک‌های آفرود، پهپاد و یک‌سری امکانات اضطراری دیگر بود و از باتری 62 کیلوواتی بهره می‌برد. از دیگر محصولاتی که مجهز به تکنولوژی VL2 هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیوندای آیونیک 5
  • جنسیس GV60 و G80
  • کیا نیرو الکتریکی
  • بی وای دی اتو 3
  • میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*