کیا EV6 مدل 2022

کراس اوور الکتریکی کیا EV6 مدل 2022 برای بازار آمریکا معرفی شد

کیا EV6 مدل 2022 برای بازار آمریکا معرفی شد. این کراس اوور الکتریکی کره‌ای نسبت به نسخه جهانی خود با تغییراتی همراه شده است. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

کیا EV6 به عنوان نخستین محصول این خودروساز کره‌ای محسوب می‌شود که از ابتدا به عنوان یک خودرو الکتریکی طراحی و به تولید می‌رسد. این کراس اوور در ماه مارس 2021 برای بازارهای جهانی معرفی شد و اکنون نیز کیا از نسخه ویژه این خودرو برقی برای بازار آمریکا پرده‌برداری کرده است. نسخه ویژه بازار آمریکا کیا EV6 مدل 2022 نسبت به نسخه جهانی خود با تغییراتی همراه شده است.

مشخصات کیا EV6 مدل 2022 ویژه بازار آمریکا

کیا EV6 مدل 2022

حداکثر شعاع حرکتی کیا EV6 مدل 2022 ویژه بازار آمریکا در حالی حدود 482 کیلومتر اعلام شده است که کیا حداکثر شعاع حرکتی این خودرو را در زمان معرفی جهانی حدود 508 کیلومتر اعلام کرده بود. از آنجایی که رتبه‌بندی EPA برای شعاع حرکتی این کراس اوور اعلام نشده است، نمی‌توان این ارقام را قطعی دانست. نسخه پرچم‌دار GT این خودرو از دو موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۷۶ اسب بخار بهره می‌برد که تمام این میزان نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این مدل می‌تواند ظرف مدت کمتر از 3.5 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

کیا EV6 مدل 2022

نسخه پایه این خودرو از نوع دیفرانسیل عقب بوده که از قدرتی برابر با ۱۶۷ اسب بخاری بهره می‌برد. مدل ارتقا پیدا کرده و دیفرانسیل عقب دوم نیز از باتری بزرگ‌تر و قدرت ۲۱۸ اسبی سود می‌برد. همچنین نسخه پایه چهار چرخ محرک با دو پیشرانه این خودرو دارای قدرت ترکیبی ۳۱۳ اسبی و شتاب ۵.۱ ثانیه‌ای خواهد بود. نخستین مدل این کراس اوور که بازار عرضه می‌شود از نوع EV6 فرست ادیشن است که فقط به تعداد ۱۵۰۰ دستگاه و با ترکیب رنگ‌های ويژه به تولید خواهد رسید. این خودرو از امکانات متعددی نیز برخوردار بوده که در حال حاضر مشخصات کامل این خودرو اعلام نشده است.

کیا EV6 مدل 2022

کیا EV6 مدل 2022 برای نخستین بار در جهان به سیستم چند شارژی مجهز خواهد شد و می‌تواند از شارژرهای ۴۰۰ و ۸۰۰ ولتی نیز پشتیبانی کند. این خودرو با شارژر سریع ظرف مدت 5 دقیقه به برد 112 کیلومتری دست پیدا خواهد کرد. ظرف مدت 18 دقیقه نیز می‌تواند به برد 338 کیلومتری برسد. برای این خودرو عملکرد V2L نیز در نظر گرفته شده است؛ یعنی با این عملکرد کیا EV6 مدل 2022 همانند یک خروجی 110 ولتی خواهد بود و می‌توان با آن سایر وسایل برقی را روشن کرد.

کیا EV6 مدل 2022

در کابین این خودرو برقی کره‌ای نیز شاهد دو نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی هستیم. همچنین این کراس اوور به شکل استاندارد از ۲۱ سیستم ایمنی و کمک‌راننده برخوردار خواهد بود. هدآپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده نیز جزو مهم‌ترین امکانات مدرن این خودرو محسوب می‌شوند. مدیرعامل کیا آمریکای شمالی در خصوص کیا EV6 مدل 2022 اعلام کرد EV6 عصر جدیدی از الکتریکی‌سازی شرکت کیا را نشان می‌دهد.

کیا EV6 مدل 2022

کیا EV6 از اواخر سال 2021 در بازار کره جنوبی به فروش خواهد رسید. همچنین با وجود این که از ماه ژوئن رزرو مدل فرست ادیشن این خودرو شروع خواهد شد، اما مشتریان آمریکایی نخستین مدل‌های این کراس اوور را در سال 2022 تحویل خواهند گرفت. کیا اعلام کرد نسخه فول GT این خودرو را از اواخر سال 2022 به بازار عرضه خواهد کرد.