خودروی متصل

خودروی متصل ایرانسل و سایپا معرفی شد

خودروی متصل ایرانسل و سایپا معرفی شد. خودروی شاهین متصل به عنوان جدیدترین محصول سایپا از سرویس خودروی متصل ایرانسل بهره می‌برد.

شاهین متصل به عنوان جدیدترین محصول سایپا محسوب می‌شود که از سرویس خودروی متصل ایرانسل بهره می‌برد. این خودرو طی مراسمی در رویداد فناورانه خودروهای آینده معرفی شد. اپراتور ایرانسل در این رویداد علاوه بر معرفی خدمت خودروی متصل خود با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه خودروسازی سایپا نیز تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

معرفی خودروی متصل ایرانسل و سایپا

خودروی سایپا شاهین متصل که به سرویس خودروی متصل ایرانسل مجهز شده از امکاناتی چون ارسال گزارش دیاگ خودرو به سرور پایش اطلاعات و اعلام نتیجه به کاربر، ارتباط با مراکز خدماتی و امدادی در مواقع ضروری و همچنین امکان ارسال اطلاعات مکان‌یابی بهره می‌برد.

طبق تفاهم‌نامه همکاری که میان ایرانسل، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا به امضا رسید، این سه طرف در حوزه ارتقای سطح تعامل فی‌مابین در راستای ایجاد زیرساخت‌های ضروری، ارتقای فناوری‌ها و توسعه زیست‌بوم مرتبط با خودروهای متصل همکاری خواهند داشت.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری، دکتر منوچهر منطقی دبیر و دکتر شهریار زینی مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مهندس محمدعلی تیموری (مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا)، مهندس شاهین عذبی (مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا) و مهندس محسن یوسف‌پور (مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل) حضور داشتند.

خودروی متصل

رویداد فناوری خودروهای آینده از دوشنبه 25 مهرماه در قالب همایش و نمایشگاه آغاز به کار کرده و تا روز سه شنبه 26 مهر 1401 ادامه خواهد داشت. از اهداف این رویداد می‌توان به استفاده از ظرفیت شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه در توسعه خودروهای آینده اشاره کرد.

روز چهارشنبه 20 مهر 1401 نیز نشست خبری این رویداد در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده بود که در این نشست دکتر شهریار زینی (مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری)، مهندس حامد سامانی (معاون طراحی مرکز تحقیقات سایپا) و مهندس محسن یوسف‌پور (مدیرکل کسب و کار سازمانی ایرانسل) حضور داشتند.

مواردی چون ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودروها و موتورسیکلت‌های برقی، طراحی و ساخت تجهزات تست و آزمون انواع خودرو، توسعه فناوری‌های خودروهای متصل و اجزا و زیرساخت‌های مرتبط با آن، طراحی و ساخت سیستم‌های پیشرفته کمک راننده، طراحی و ساخت خودروهای برقی و هیبریدی ارزان قیمت و همچنین طراحی و ساخت قطعات و ماژول‌های خودروهای برقی و هیبریدی به عنوان محورهای برگزاری این رویداد محسوب می‌شوند.

خودروی متصل

فناوری خودروهای متصل که جزو پدیده‌های نوظهور به شمار می‌رود علاوه بر صنعت خودرو باعث تحول در اکوسیستم‌های مختلف و مدل‌های کسب‌وکار شده است. از این رو نخستین گام برای حرکت در مسیر تحول دیجیتال آگاهی کامل از این روندهای جدید محسوب می‌شود.

خودروی متصل یک نوع وسیله نقلیه بوده که از فناوری اینترنت اشیا بهره می‌برد؛ یعنی اجزای مختلف آن دارای حسگرهای هوشمند هستند و به واسطه آنها داده‌ها را به خودروهای دیگر یا با سامانه‌های مدیریتی تبادل می‌کنند. از خودروهای متصل می‌توان در صنایع مختلف از صنعت خودروسازی تا صنعت تبلیغات استفاده کرد.

از مزایا و امکانات خودروی متصل نیز می‌توان به امکان ارسال پیام و امکان بررسی آسیب‌های وارده به خودرو، امکان ثبت تخلفات رانندگی، برنامه‌ریزی برای سفر و دسترسی به امکاناتی نظیر رزرو هتل، امکان ثبت سفارشات، قابلیت فعال یا غیرفعال کردن برخی تنظیمات از راه دور، امکان مشاهده مشکلات فنی خودرو از طریق سیستم ردیابی و حل مشکلات خودرو از راه دور اشاره کرد.

اپراتور ایرانسل که به عنوان اولین ارائه‌دهنده فناوری 5G در کشور محسوب می‌شود و در بخش سرعت و تعداد سایت‌های نسل پنجم نیز در ایران رکوردار است، طبق تجربه چندین ساله خود در حوزه مدیریت هوشمند ناوگان و تجربه‌های ویژه همکاری با شرکت‌های بزرگی نظیر شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصمیم گرفت تا سرویس خودروهای متصل را معرفی و به خودروسازان ارائه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*