واکسن سرطان

سازنده واکسن کرونا: واکسن سرطان به زودی به بازار خواهد آمد

سازندگان آلمانی تبار واکسن کرونا پس از موفقیت در درمان کووید 19 سلسله مطالعات خود پیرامون واکسن سرطان را آغاز کردند. چقدر نزدیک هستیم؟

زوج آلمانی تباری که موفق به تأسیس شرکت بیونتک شدند و با شرکت بیوتکنولوژی فایزر برای توسعه یک RNA پیام رسان موثر در مقابل بیماری کووید 19 همکاری کردند، به تازگی پیش بینی کرده‌اند که واکسن سرطان به احتمال زیاد تا یک دهه آینده به طور انبوه در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

شرکت بیونتک واکسن سرطان می‌سازد

واکسن سرطان

پروفسور اوزلم تورچی در مصاحبه‌ای با شبکه بی بی سی (یکشنبه با لورا کوئنسبرگ) بیان داشت که احساس می‌کنیم درمان سرطان یا تغییر زندگی بیماران سرطانی در دسترس ما است. پروفسور اوگور شاهین نیز ادامه داد که واکسن سرطان بر اساس پیشرفت‌های دانشمندان و در طول توسعه واکسن کووید 19 ساخته می‌شود و ممکن است تا هشت سال دیگر به طور گسترده در دسترس قرار بگیرد. ایشان در پاسخ سوال کوئنسبرگ مبنی بر زمان دقیق تولید این واکسن گفت:

ما معتقدیم که این اتفاق قطعاً قبل از سال 2030 خواهد افتاد. امیدواریم که واکسن در حال توسعه به واسطه فناوری mRNA به بدن آموزش دهد که بیماری را شناسایی و به آن حمله کند.

به گفته اوگور شاهین، هدف این است که ببینیم آیا می‌توانیم از رویکرد واکسن شخصی سازی شده استفاده کنیم تا اطمینان حاصل شود که بیماران پس از عمل جراحی، مستقیماً واکسن شخصی سازی شده را دریافت می‌کنند و ما به نوعی پاسخ ایمنی القا می‌کنیم تا سلول‌های T در بدن بیمار بتوانند غربالگری انجام دهند.

واکسن سرطان

بر اساس آنچه نیویورک تایمز گفته، شرکت BioNTech در ابتدا بر روی توسعه فناوری‌های مبتنی بر mRNA برای رویکردی خاص برای درمان سرطان متمرکز بود. تورچی به شبکه بی بی سی گفته تجربیات آنها از کار در بخش‌های سرطان به عنوان پزشکان جوان آنها را به سمت یافتن درمانی برای این بیماری سوق داده چرا که اغلب از یافتن راه حلی برای سرطان ناامید شده‌اند.

تورچی معتقد است که سلسله تحقیقات آنها در درمان سرطان، فرصت و موقعیت مناسبی برای توسعه واکسن کرونا به وجود آورد و به نوبه خود هم اکنون به تحقیقات خود راجع به واکسن سرطان بازگشته‌اند. کوئنسبرگ از این زوج آلمانی تبار پرسید که آیا هنوز شانسی وجود دارد که واکسن سرطان کارساز نباشد. تورچی پاسخ داده:

من این طور فکر نمی‌کنم. همه چیزهایی که در مورد سیستم ایمنی و در مورد آنچه با واکسن سرطان به دست می‌آوریم، در اصل فعالیت واضحی را نشان می‌دهد؛ ما می‌توانیم سلول‌های T کشنده را القا و همچنین هدایت کنیم.

واکسن سرطان

تورچی همچنین افزود:

بعداً معلوم خواهد شد که پزشکان چگونه از انواع دیگر مداخلات پزشکی در ترکیب با واکسن سرطان استفاده خواهند کرد و چه چیزهای دیگری برای اطمینان از درمان سرطان باید به کار گرفته شود یا اصلاح گردد. هر مرحله که پیش می‌رویم یا هر بیماری که درمان می‌کنیم به ما کمک خواهد کرد تا بیشتر بفهمیم که با چه چیزی مخالفیم و باید چطور به آن رسیدگی کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*