باتری گوشی هوشمند

بدترین برنامه‌های مخرب برای باتری گوشی هوشمند شما

بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب که روزانه به‌صورت مداوم از آنها استفاده می‌کنید، قاتل باتری گوشی شما محسوب می‌شوند. در ادامه با 10 مورد از مخرب‌ترین برنامه‌ها برای شارژ باتری گوشی هوشمند خود آشنا شوید.

سلامت باتری یکی از مهمترین جنبه‌های گوشی هوشمند محسوب می‌شود که کاربران نگرانی بسیاری در مورد آن دارند. می‌توانید تلفنی با یک باتری فوق‌العاده تهیه کنید که حدود یک روز یا بیشتر دوام می‌آورد، ولی بازهم برخی از برنامه‌ها وجود دارند که می‌توانند عمر باتری گوشی هوشمند شما را کاهش دهند.

تلفن همراه اندرویدی شما در اولین ماه استفاده، از عمر باتری و توانایی نگهداری شارژ فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. اما به تدریج، عملکرد باتری به دلیل نصب بودن برخی برنامه‌های مخرب شروع به کاهش یافتن می‌کند.

این برنامه‌ها با اجرای سرویس‌ها در پس زمینه، باتری تلفن شما را خالی کرده و در نهایت انرژی گوشی را می‌کنند. این برنامه‌های تخلیه کننده باتری، گوشی را مشغول نگه داشته و به‌نوعی قاتل باتری گوشی هوشمند شما هستند.

عمر باتری گوشی هوشمند

در واقع اپلیکیشن‌های بسیار زیادی برای شارژ باتری گوشی هوشمند مخرب هستند، اما ما در این لیست به مهمترین برنامه‌ها که اغلب به عملکردها و مجوزهای تلفن زیادی نیاز دارند، اشاره کرده‌ایم.

10 برنامه محبوب که شارژ باتری گوشی هوشمند را خالی می‌کنند

تعداد بی‌شماری اپلیکیشن برای دستگاه اندرویدی شما در فروشگاه Google Play وجود دارد. در کل، کاربران از میان تعداد انبوه این برنامه‌ها، تمایل دارند برنامه‌های محبوب را دانلود کنند. با این حال، برای اینکه از باتری گوشی هوشمند خود به بهترین شکل مراقبت کنید، باید از دانلود برخی از آنها اجتناب کرده یا اینکه در صورت دانلود، استفاده کمتری از آن‌ها داشته باشید.

محتاط باشید، در حالی که برخی از این برنامه‌ها کاملا مفید هستند و نیاز است روی گوشی‌های هوشمند ما نصب شوند، برخی دیگر می‌توانند برای کسانی که قبلاً مشکل باتری را تجربه کرده‌اند فاجعه‌بار باشند. بنابراین، قبل از نصب و دادن مجوز، بررسی کنید که آیا واقعاً به آنها نیاز دارید یا خیر.

عمر باتری گوشی هوشمند

لیست مهمترین برنامه‌هایی که بیشترین انرژی را از باتری گوشی هوشمند شما می‌گیرند، به شرح زیر است:

  • واتساپ (WhatsApp)
  • اسنپ چت (Snapchat)
  • اینستاگرام (Instagram)
  • فیسبوک (Facebook)
  • فیت بیت (Fitbit)
  • یوبر (Uber)
  • اسکایپ (Skype)
  • برنامه Airbnb
  • تیندر (Tinder)
  • بامبل (Bumble)

سازمانی که این داده‌ها را جمع آوری کرده، pCloud، یک شرکت تحقیقاتی و ذخیره‌سازی ابری است. برای رسیدن به این هدف، افراد مشغول در این سازمان لیستی از برنامه‌هایی را تهیه کردند که بیشترین استفاده از باتری دستگاه را دارند. مهم نیست که این پلتفرم‌ها چقدر عالی و کاربردی هستند، آنها به شدت بر عمر باتری گوشی هوشمند شما تاثیر گذاشته و باعث نابودی دوام شارژ آن می‌شوند.

در واقع، تمامی آنها برنامه‌های بسیار محبوبی هستند که ممکن است بیش‌از یکی از آنها را در تلفن خود داشته باشید. بنابراین، سعی کنید جوانب احتیاط را رعایت کرده و آنها را از گوشی خود پاک، یا اینکه تا حد ممکن استفاده از آنها را محدود کنید.

اپلیکیشن‌هایی که بیشترین تقاضای مجوز دسترسی به اطلاعات، از جمله میزان باتری مصرفی را دارند

عمر باتری گوشی هوشمند

شرکت تحقیقاتی pCloud، هنگام تعیین اینکه کدام برنامه‌ها بیشترین مجوز دسترسی را در تلفن‌های ما دارند، به سه عامل توجه کردند. این عوامل شامل مجوزهایی می‌شود که هر پلتفرم هنگام استفاده کاربر به‌آنها نیاز دارد؛ مانند مجوز دسترسی به مکان و دوربین، باتری مصرفی، و اینکه آیا حالت تاریک ارائه می‌شود یا خیر.

آنها توانستند با ترکیب نتایج این سه عامل، تعیین کنند که کدام یک از 100 اپلیکیشن پرطرفدار بیشترین تقاضا برای مجوز را دارد و آنها را به عنوان قاتلان نهایی شارژ باتری معرفی کنند.

طبق نتایج حاصل شده از این تحقیق، اپلیکیشن‌های Fitbit و Verizon جزو برنامه‌هایی هستند که باتری شما به‌سرعت را خالی می‌کنند. 14 مجوز از 16 مجوز موجود می‌توانند توسط هر دو برنامه در پس زمینه استفاده شوند، شامل چهار موردی که بیشترین منابع را در اختیار دارند: دوربین، موقعیت مکانی، میکروفون و اتصال وای فای. به همین دلیل، این اپلیکیشن‌ها بالاترین امتیاز (92.31 درصد) را بین نامزدهای نابودکننده‌ترین برنامه برای باتری گوشی های هوشمند، دریافت کردند.

رسانه‌های اجتماعی

عمر باتری گوشی هوشمند

برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی شش مورد از 20 برنامه برتر مصرف‌کننده باتری گوشی هوشمند شما را تشکیل می‌دهند. به طور متوسط، 11 مجوز اضافی، از جمله مجوز دسترسی به گالری، وای‌فای، مکان و میکروفون، می‌توانند در پس زمینه رسانه‌های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ‌ چت، یوتیوب، واتس‌اپ و لینکدین اجرا شوند. هر کدام از این برنامه‌ها انرژی بسیاری برای کار کردن مصرف می‌کنند، در نتیجه باعث می‌شوند فشار بیشتری به باتری گوشی هوشمند شما وارد شود.

برنامه‌های دوستیابی آنلاین

عمر باتری گوشی هوشمند

طبق تحقیقات، برنامه‌های دوستیابی آنلاین به همان سرعتی که احساسات شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، باعث کاهش عمر باتری شما نیز می‌شوند. 15٪ از برنامه‌های قاتل باتری، برنامه‌های دوستیابی آنلاین مانند Tinder، Bumble و Grinder هستند. این اپلیکیشن‌ها به طور متوسط ​​به 11 منبع اجازه می‌دهند در پس زمینه اجرا شوند. فقدان حالت تاریک، استفاده از هر سه برنامه دوستیابی را پرانرژی‌تر کرده و تخلیه باتری را تسریع می‌کند.

اپلیکیشن‌های کاربردی سفر

برنامه United Airlines بیشترین فضای ذخیره‌سازی تلفن (437.8 مگابایت) را مصرف می‌کند. پس از آن، اپلیکیشن‌های Lyft و Uber به فضای ذخیره‌سازی به‌ترتیب 325.1 مگابایت و 299.6 مگابایتی نیازمند هستند.

همه این برنامه‌ها به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند که سرعت گوشی شما را کند کرده و فضای ذخیره‌سازی بسیاری را مصرف می‌کنند. خوشبختانه، زمانی که در سفر نیستید و نیازی به یک راهنمای سفر ندارید، می‌توانید به راحتی آنها را حذف کرده و فضای ذخیره‌سازی خود را نجات دهید.

علاوه‌براین، اپلیکیشن‌های کاربردی سفر مانند Ryanair و Jet2 به ترتیب تنها به 109.2 مگابایت و 47.3 مگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارند. این دو برنامه با اینکه از نظر کاربردی بودن با لیفت و یوبر قابل مقایسه نیستند، اما بازهم در سفر می‌توانند مفید واقع شوند. بنابراین جایگزین‌های خوبی برای برنامه‌های پرحجم محسوب می‌شوند.

چگونه از تخلیه باتری توسط برنامه‌ها جلوگیری کنیم

عمر باتری گوشی هوشمند

با وجود تمام این مشکلات در نصب و استفاده از برنامه‌ها و آسیبی که بسیاری از آنها می‌توانند به باتری گوشی هوشمند ما وارد کنند، این سوال پیش می‌آید که راه حل چیست؟ چگونه می‌توانیم برنامه‌های کاربردی و مورد استفاده خود را حفظ کرده و در عین حال از طول عمر باتری گوشی هوشمند خود محافظت کنیم؟

بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که تنها راه‌حل برای گذر از این مشکل، حذف کردن برنامه‌های مخرب است تا فضای ذخیره‌سازی آزاد شده و عمر مفید باتری حفظ شود. در این رابطه، تاکید بر این نکته ضروری است که این اقدام احتیاطی تنها راه حل موجود نیست‌؛ زیرا می‌توانید با غیرفعال کردن فعالیت پس‌زمینه یا مجوزهای مکان، مشکل را حل کنید.

حتی اگر درحال استفاده از برنامه نباشیم، بازهم هر برنامه اندرویدی در پس‌زمینه می‌تواند اجرا شود و از عمر باتری بکاهد. درست مانند سایر سرویس‌ها مانند اینستاگرام و فیس‌بوک، واتس‌اپ این کار را برای ارسال اعلان‌های مرتبط به شما انجام می‌دهد. نکته اینجاست امکان رفع این مشکل وجود دارد، اما باید توجه داشته باشید که انجام این کار تا زمانی که دوباره وارد پلتفرم نشوید، از ارسال نوتیفیکیشن جلوگیری می‌کند.

عمر باتری گوشی هوشمند

در نتیجه، ما به شما توصیه می‌کنیم که با دنبال کردن مراحل زیر، دسترسی پلتفرم‌هایی که مخرب باتری گوشی هوشمند شما هستند را در صورت نیاز محدود کنید:

  • به قسمت تنظیمات گوشی همراه اندرویدی خود مراجعه کنید.
  • به قسمت باتری در منو بروید.
  • بهینه سازی استفاده از باتری را در زیر تنظیمات پیشرفته از منو انتخاب کنید.
  • سپس برنامه‌هایی که می‌خواهید فعالیت پس‌زمینه آنها غیرفعال شود را انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*