ربات اسپیکر بلوتوثی

با ROBOBEATS آشنا شوید؛ یک ربات دوست داشتنی و اسپیکر بلوتوثی جذاب

روبوبیتس – Robobeats یک ربات جذاب رومیزی است که می‌تواند در نقش اسپیکر بلوتوثی هم به کار رود. این ربات بامزه قابلیت‌های متعددی داشته و همراه مناسبی برای میز کارتان خواهد بود.

وقتی صحبت از ربات‌های خانگی و استفاده از آن‌ها در منزل می‌شود، ذهن بسیاری از ما به صورت خودکار بر روی جاروبرقی‌های رباتیک هوشمند متمرکز می‌شود. با این حال، جاروبرقی‌های رباتیک تنها بخش کوچکی از یک بازار فوق‌العاده عظیم به شمار می‌روند. آینده این صنعت در ربات‌های چندکاربره تعریف می‌شود و بسیاری محصولات رباتیک اخیر هم با همین رویکرد روانه بازار شده‌اند.

در همین راستا، به تازگی کمپانی Elephant Robotics از یک ربات جذاب رومیزی به نام Robobeats رونمایی کرده که می‌تواند در به عنوان اسپیکر بلوتوثی نیز ایفای نقش کند. در ادامه این متن با گجت نیوز همراه باشید تا در کنار هم نگاهی داشته باشیم به این ربات بامزه و کاربردی.

ROBOBEATS؛ ربات رومیزی یا اسپیکر بلوتوثی؟

ربات اسپیکر بلوتوثی

به بیان ساده، روبوبیتس یک ربات رومیزی کوچک است که می‌تواند در نقش اسپیکر بلوتوثی هم عمل کند. به این ترتیب، این ربات قادر است به موسیقی در حال پخش واکنش نشان داده و بسته به ژانر آن حرکات موزون انجام دهد. علاوه بر این، ربات یاد شده قادر است با نمایش چهره‌های مختلف، بسته به سطح انرژی آهنگ، حالت متفاوتی به خود بگیرد.

طراحی این ربات بسیار بامزه انجام شده است. Robobeats از دو بازی متحرک تشکیل شده و یک نمایشگر به جای سر آن قرار دارد و اطلاعات مختلف را نمایش می‌دهد. بدنه و سر این ربات به لمس حساس هستند و این ربات قادر است نسبت به آن واکنش نشان دهد. همچنین در طراحی دست‌های این ربات از موتورهای براش‌لس استفاده شده است که باعث حرکت نرم، روان و بی‌صدای آن‌ها خواهند شد.

کاربرد روبوبیتس بیش از چیزی است که به نظر می‌رسد!

کاربرد روبوبیتس تنها به پخش صدا خلاصه نمی‌شود. صفحه نمایش لمسی این ربات، علاوه بر این که در نقش صفحه کنترل پخش موزیک عمل می‌کند، قادر به نمایش ساعت هم هست و از طرف دیگر به دستگاه کمک می‌کند که چهره‌های مختلفی را به کاربر نمایش دهد.

همچنین به واسطه رابط سخت افزاری برنامه‌پذیر این ربات، می‌توان انتظار کاربردهای بسیار بیشتری را از آن داشت. بنابراین می‌توان آن را به کمک درگاه USB-C به میکروکنترلرهای مختلف متصل کرد و برنامه‌نویسی نمود. از جمله قابلیت‌های جدیدی که با برنامه‌نویسی به این ربات اضافه می‌شوند، می‌توان به حرکات جدید، نمایش چهره‌های متفاوت، شخصی‌سازی رفتار و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

ربات اسپیکر بلوتوثی

این ربات هوشمند علاوه بر این که یک اسپیکر بلوتوث کارآمد است، نسبت به محیط اطراف نیز ادراک داشته و به لمس پاسخ می‌دهد. همچنین برخی حرکات از پیش تعریف‌شده نظیر حرکات موزون، برخی فنون کونگ فو یا سلام کردن حس در اختیار داشتن یک ربات واقعی را به کاربر می‌دهد.

به طور خلاصه، Robobeats بامزه‌ترین محصول ممکن برای ورود به دنیای استفاده از ربات‌های کاربردی است و می‌تواند همراه خوبی برای روی میز کارتان باشد. این محصول به زودی از طریق کیک‌استارتر قابل خرید خواهد بود و علاقمندان می‌توانند در صورت خرید زودهنگام از تخفیف‌های خوبی هم بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*