همایش ملی نخبگان

برگزاری همایش ملی نخبگان با حضور رئیس جمهور و حمایت ویژه همراه اول

همایش ملی نخبگان با شعار «حکمرانی نخبگان، سرآمدی ایران و با حمایت ویژه همراه اول در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

صبح روز سه شنبه 26 مهر 1401 دوازدهمین همایش ملی نخبگان با شعار «حکمرانی نخبگان، سرآمدی ایران» و با حمایت ویژه همراه اول در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این همایش که ابراهیم رییسی، رییس جمهور و جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر کشور نیز حضور داشتند، تعدادی از نخبگان به نمایندگی از جامعه دیدگاه‌ها، نقطه نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود از فعالیت در فضای دانشگاهی و صنعت را بیان کردند.

جزئیات برگزاری همایش ملی نخبگان

سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور کشورمان نیز در آیین افتتاح این رویداد به جامعه نخبگان اعلام کرد قرار دادن کار و تلاش در مسیر رفع نیازهای کشور یکی از شاخص‌های نخبگی محسوب می‌شود که البته این نیز خود شکرگزاری پروردگار بابت نعمت هوش و ذکاوتی است که به افراد خاصی داده است.

رییس جمهور با اعلام این که خودبرتربینی یکی از آفت‌های نخبگی است، گفت نخبگان نباید توقع داشته باشند همه نسبت به آنها با تواضع برخورد کنند. وی افزود ابتکار عمل نخبگان باید در حوزه گره‌گشایی از مسائل کشور خدمات به مردم و حل مسئله باشد.

وی در ادامه بیان کرد برای همکاری و همراهی با تمامی مراکز علمی عالم آمادگی داریم و بر این باوریم که جایگاه، کرامت و ارزش نخبگان باید حفظ شود. از این رو وظیفه ما و نظام حکمرانی حمایت همه جانبه اعم از مالی و حقوقی از این افراد برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادها است.

ریسی در ادامه با تاکید بر عدم استفاده از کالای خارجی توسط دستگاه‌ها در صورت وجود نمونه مشابه داخلی با کیفیت و استاندارد مورد قبول عنوان کرد این موضوع تخلف است و در صورت ارتکاب توسط هر دستگاهی پیگیری خواهد شد.

پس از این که آیین افتتاحیه دوازدهمین همایش ملکی نخبگان برگزار شد، در پنل‌هایی تخصصی جایگاه حکمرانی نخبگانی در مقوله‌هایی نظیر «حکمرانی و اقتصاد»، «علم، فناوری و صنعت» و «فرهنگ، هنر و رسانه» با حضور چهره‌های سرشناس و متخصصان هر کدام از حوزه‌ها به شکل همزمان در سالن‌های اصلی و جانبی سالن اجلاس سران مورد بررسی قرار گرفت.

اپراتور همراه اول در این رویداد نمایشگاهی جانبی را برگزار کرد و در آن به معرفی سرویس‌های مشتریان، آکادمی همراه و پلتفرم‌های دیجیتال خود نظیر شاد و اوانو پرداخت. همچنین این اپراتور به نخبگان و استعدادهای برتر حاضر در این همایش هدایای ویژه‌ای را برای تقدیر از آنها اعطا کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*