سریعترین حافظه DRAM جهان

سامسونگ از سریعترین حافظه DRAM جهان رونمایی کرد؛ سرعت گلکسی S23 وحشتناک خواهد بود

سامسونگ موفق شد با معرفی سریعترین حافظه DRAM جهان به سرعت حیرت‌انگیز 8.5 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. به این ترتیب احتمالا سرعت سری گوشی‌های گلکسی اس 23 سامسونگ خیره کننده خواهد بود.

سامسونگ از مدتی قبل اعلام کرده که در حال کار بر روی توسعه فناوری LPDDR5X به عنوان دنباله‌ای بر تکنولوژی LPDDR5 است. در همین راستا امروز اعلام شد که آزمایشات انجام شده بر روی چیپ‌های DRAM این کمپانی موفقیت‌آمیز بوده و احتمالا به زودی شاهد نسل جدید چیپ‌های LPDDR5X فوق سریع سامسونگ خواهیم بود.

سریعترین حافظه DRAM جهان سرعت 8.5 گیگابایت بر ثانیه خواهد داشت!

سریعترین حافظه DRAM جهان

سرعت حافظه جدید سامسونگ به 8.5 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که بالاترین سرعت ثبت شده برای حافظه‌های DRAM تا به امروز است. پیش از این، در ماه مارس سال 2022، رکورد سرعت 7.5 گیگابیت بر ثانیه برای حافظه‌های DRAM ثبت شده بود که سامسونگ موفق شد به سادگی از این رکورد عبور کند.

البته تکنولوژی LPDDR5X فناوری چندان جدیدی در صنعت موبایل به شمار نمی‌رود و تعدادی از گوشی‌های هوشمند کنونی اقدام به استفاده از آن کرده‌اند. با این حال حافظه‌های جدید سامسونگ دستیابی به بالاترین سرعت را با حداقل تغییرات داخلی ممکن خواهند ساخت.

به ادعای سامسونگ، مصرف پایین انرژی و بهره‌وری بسیار بالای تراشه‌های حافظه مبتنی بر فناوری LPDDR5X آن‌ها را به گزینه‌هایی مناسب برای استفاده در گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، سرورها و حتی اتومبیل‌ها تبدیل می‌کند.

سریعترین حافظه DRAM جهان

در همین راستا، دنیل لی، معاون بخش برنامه‌ریزی و تولید سامسونگ اعلام کرد که همکاری این کمپانی با کوالکام در ساخت سریعترین حافظه DRAM جهان با سرعت 8.5 گیگابایت بر ثانیه امکان عرضه سریع این محصولات به بازار را فراهم خواهد کرد. بنابراین با در نظر گرفتن این که تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام قطعا از فناوری LPDDR5X پشتیبانی خواهند کرد، می‌توان انتظار داشت که سری گلکسی S23 سامسونگ با تحولی از حیث سرعت انتقال داده روبرو باشد.

در همین راستا، زیاد اصغر، مسئول بخش مدیریت محصولات کوالکام نیز مدتی پیش اعلام کرده بود که کمپانی Qualcomm نخستین برند در دنیای موبایل خواهد بود که از این حافظه‌های فوق سریع در تراشه‌هایش استفاده می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*