ایران خودرو TF21

هاچبک جدید ایران خودرو TF21 معرفی شد؛ مشخصات و تصاویر جایگزین پژو 206

هاچبک جدید ایران خودرو TF21 به عنوان جایگزین پژو 206 به صورت رسمی معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید ایران خودرو آشنا خواهیم شد.

ایران خودرو طی مراسمی در روز سه شنبه 26 مهر 1401 به شکل رسمی از هاچ بک جدید خود با نام TF21 پرده برداشت. خطیبی، مدیرعامل این شرکت در خصوص هاچ بک چهاردر TF21 عنوان کرد این خودرو قیمت پایینی دارد و به عنوان جایگزین پژو 206 روانه بازار خواهد شد. وی افزود فرایند طراحی و تولید این خودرو ظرف مدت 18 ماه انجام شده که از این لحاظ یک رکورد محسوب می‌شود. همچنین 100 درصد قطعات این خودرو ساخت داخل است.

ایران خودرو TF21

محسن رضایی منش، معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو نیز در خصوص هزینه‌های طراحی و پیش‌تولید هاچ بک ایران خودرو TF21 عنوان کرد این محصول می‌تواند تمام استانداردهای 85گانه را پاس کند و در ساخت آن به هوشمند بودن و کراس لوک بودن آن توجه شده است. وی هزینه ساخت و طراحی این خودرو را حدود 31 میلیارد و 840 میلیون تومان اعلام کرده است.

ایران خودرو TF21

طبق اعلام مدیران ایران خودرو، هاچ بک جدید این شرکت در شهریور سال 1402 به شکل انبوه تولید می‌شود و در قالب سه نسخه پایه، میانی و لوکس بر پایه پلتفرم P200 روانه بازار خواهد شد. همچنین با توجه به این که خودروهای هاج بک شبه کراس در بازار ایران از محبوبیت بالایی برخوردارند، ایران خودرو تولید مدل کراس لوک آن که استایلی بین هاچ بک و کراس اوور دارد را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

مشخصات فنی هاچبک جدید ایران خودرو TF21

ایران خودرو TF21

هاچ بک ایران خودرو TF21 از موتور TU5 پلاس بهره می‌برد. طبق گفته مدیرعامل ایران خودرو این پیشرانه 1587 سی‌سی 4 سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده تیپ ترونیک یا گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا خواهد کرد.

هاچ بک تی اف 21

طبق شنیده‌ها ایران خودرو قصد دارد هاچ بک TF21 را با گیربکس 6 سرعته دستی نیز در آینده روانه بازار کند. ضمن این که پیشرانه TU5P این خودرو مزایایی چون فراوانی تعمیرکار و قطعات، تعمیر آسان، دوام بالا، صدا و لرزش کم، آلایندگی پایین و مصرف سوخت کم را به همراه دارد.

امکانات ایمنی و رفاهی

هاچ بک تی اف 21

هاچ بک ایران خودرو TF21 نسبت به سایر محصولات این خودروساز داخلی از امکانات ایمنی بیشتری بهره می‌برد. از جمله امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به سنسور باران، سنسور نور، راهنمای تعویض دنده، سیستم پایش فشار باد تایرها و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی اشاره کرد. از این رو محصول جدید ایران خودرو می‌تواند با رقبای وارداتی هم‌رده خود در بازار ایران به خوبی رقابت کند.

مواردی چون سیستم ورود بدون کلید، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی 7 اینچی، فرمان برقی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی با کلیدهای کنترلی روی فرمان و رینگ آلومینیومی 15 اینچی به عنوان سایر امکانات مدل لوکس این هاچ بک جدید ایران خودرو محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همون ام جی ۳ هست و فقط جلوپنجره رو تغیرر دادن و میلیاردها کسیدن بالا.. البته موتورشم داغون هست نه اصلی