امتیازهای امیدوارکننده بنچمارک گوشی گلکسی S23

گوشی گلکسی S23 با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در بنچمارک ها ظاهر شد

گوشی گلکسی S23 سامسونگ با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در بنچمارک GeekBench ظاهر شده و با این تراشه پرچمدار امتیازهای امیدوارکننده‌ای گرفته است.

نخستین نتایج بنچمارک گوشی گلکسی S23 در دیتابیس وب سایت گیک‌بنچ منتشر شد که حضور چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ زیر قاب این دیوایس را تأیید می‌کند. گمانه‌زنی‌هایی در این مورد وجود دارد، اما ظاهراً این گوشی که با شماره مدل SM-S911U در دست تولید است، نسخه آمریکایی گلکسی اس ۲۳ بوده که کدنام Kalama را یدک می‌کشد و قرار است با چیپست کوالکام وارد بازار شود.

پردازنده مرکزی این گوشی از پیکربندی هسته‌های عجیب و غریبی برخوردار است. این CPU یک هسته اصلی ۳.۳۶ گیگاهرتزی، چهار هسته میانی ۲.۸۰ گیگاهرتزی و سه هسته کوچک ۲.۰۲ گیگاهرتزی را شامل می‌شود. گزارشی هم از سوی Ice Universe منتشر شده که ادعا می‌کند پیکربندی ایک پردازنده ۱+۲+۲+۳ هسته است.

در این گزارش آمده که هسته اصلی Makalu-Elp است که دو هسته Makalu و دو هسته Matterhorn و همچنین سه هسته Klein-R1 آن را همراهی می‌کنند. افشاگر، نام اصلی این هسته‌ها را فاش نکرده است، اما به نظر می‌رسد که Makalu همان Cortex-A715 و Matterhorn همان Cortex-A710 باشد. در این صورت A715 حدود ۲۰ درصد کارآمدتر و ۵ درصد سریع‌تر از A710 است. هسته اصلی Makalu-Elp هم همان هسته Cortex-X3 است که ۲۵ درصد سریع‌تر از X2 خواهد بود. در نهایت هم به هسته Klein می‌رسیم که همان A510 است.

امتیازهای امیدوارکننده بنچمارک گوشی گلکسی S23

امتیازهای امیدوارکننده بنچمارک گوشی گلکسی S23

هنوز دو ماهی تا عرضه نخستین گوشی‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به بازار باقی مانده است و تا زمان عرضه گوشی گلکسی S23 سامسونگ هم حدوداً ۳-۴ ماه فرصت باقیست. بنابراین نباید خیلی نمرات بنچمارک را جدی گرفت. اما نتایجی که به دست آمده جالب توجه است. گوشی گلکسی اس ۲۲ با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ موفق به کسب ۱۲۰۰ و ۳۲۰۰ امتیاز از آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای شده است. گوشی‌هایی که با چیپست بالارده‌تر اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ وارد بازار شده‌اند هم متوسط ۱۳۰۰ و ۴۲۰۰ امتیاز را از این آزمون‌ها کسب کرده‌اند. اما اکنون گوشی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ با نسل جدید این تراشه‌ها موفق به کسب ۱۵۲۴ و ۴۵۹۷ امتیاز از آزمون‌های GeekBench شده است.

این گوشی با ۸ گیگابایت رم در بنچمارک‌ها شرکت کرده و اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند. ناگفته نماند که پردازشگر گرافیکی آن هم Adreno 740 است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*