پژو پارس جدید با پلتفرم تارا

پژو پارس جدید با حذف نام پژو و با پلتفرم تارا در راه است

یکی از برنامه‌های آینده ایران خودرو، عرضه پژو پارس جدید با پلتفرم تارا است. آیا این شرکت موفق می‌شود خودرویی با کیفیت تولید کند؟

صنعت خودروسازی کشور در بخش دولتی منحصر به دو شرکت ایران خودرو و سایپا می‌شود. مابقی خودروسازانی که در بازار فعالیت می‌کنند مونتاژکارانی هستند که محصولات چینی را وارد بازار کرده و با مونتاژ به مشتریان خاص خود می‌فروشند. به تازگی آبی‌پوشان جاده مخصوص از محصول جدید TF21 رونمایی کرده‌اند و حالا از سایر برنامه‌های خود صحبت به میان آورده‌اند.

پژو پارس جدید با پلتفرم تارا در راه بازار

بنا بر اعلام مدیران این گروه صنعتی، قرار است از سال 1402 نسخه رانینگ تی اف 21 با تیپ‌ها و پیشرانه‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار بگیرد. از جمله برنامه‌های مهم ایران خودرو، حذف برخی از محصولات قدیمی و جایگزین کردن خودروهای جدید است. گفته شده پژو پارس با حذف نام پژو و سوار بر پلتفرم تارا به زودی روانه بازار خواهد شد.

پژو پارس جدید با پلتفرم تارا

طی بیست سال اخیر طرفداران پژو پارس ثابت کرده‌اند این خودرو ارزش خرید دارد و همچنان نیز برای خرید این ماشین تعصب نشان می‌دهند؛ اما آیا واقعا پژو پارس خودروی با کیفیتی است؟ باید اعتراف کنیم که نسبت به سایر محصولات ایران خودرو و سایپا، پارس خودروی شسته رفته‌تر و مجهزتری است که خوشبختانه سواری خوبی هم می‌توان از آن گرفت.

متاسفانه طی سال‌های اخیر و با قرار گرفتن در تنگنا، ایران خودرو مجبور شده کیفیت تولید این محصول سدان جذاب را پایین بیاورد و همین عامل باعث نارضایتی برخی از مشتریان شده است. البته هنوز هم مشتریان زیادی برای خرید پژو پارس سر و دست می‌شکنند، اما رونق سابق را ندارد.

علاوه بر این پارس خودرویی ایده‌آل برای دلالان و سوداگران بازار است؛ چرا که اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن به 100 درصد می‌رسد. شوربختانه کار به جایی رسیده که در حال حاضر بهترین نسخه پارس موجود در بازار از قیمت تارا ایران خودرو نیز گران‌تر شده است. ایران خودرو به خوبی می‌داند که حذف پارس از خط تولید به نفع خودش و مشتری است و به همین خاطر تصمیم گرفته برنامه‌های جدیدی رو کند.

پژو پارس جدید با پلتفرم تارا

پیش از رونمایی رسمی از خودروی TF21، مدیران ایران خودرو به صورت بسیار مختصر و خلاصه از برنامه‌های آینده این گروه صنعتی گفتند و یکی از آن برنامه‌ها تولید پارس جدید با پلتفرم تارا بود. نام این خودرو نیو پارس یا پارس جدید خواهد بود. مطابق آنچه در تصویر اول این مطلب می‌بینید، پارس جدید در ستون مربوط به پلتفرم IKP1 قرار گرفته و جزو خانواده تارا محسوب شده است.

امید است که مشکلات تارا و پارس در نسل جدید این خودرو از سوی مهندسان و طراحان برطرف شود و خودرویی تر و تمیز عرضه گردد. همچنین به احتمال زیاد دیگر از لوگوی پژو استفاده نخواهد شد و برند رسمی ایران خودرو به جای آن خواهد نشست. گفته می‌شود که مدیران ایران خودرو از طراحی تارا راضی نیستند و قرار است به همین دلیل ایرادهای ظاهری در نیو پارس مرتفع شود.

پژو پارس جدید با پلتفرم تارا

البته نباید انتظار یک فیس لیفت عمیق و همه جانبه را داشت، ولی می‌توان امیدوار بود که ایرادها و مشکلات ظاهری تا حدی برطرف شود. بنابراین دو قسمت از این خودرو دچار فیس لیفت می‌شود: یکی طراحی ظاهری و دیگری امکانات رفاهی. زمانی که مدیریت ایران خودرو در دست فرشاد مقیمی بود، در طراحی تارا عجله زیادی کردند و همین باعث شد طرح نهایی دلچسب از آب درنیاید.

گویا می‌گفتند که در زمان ریاست مقیمی، وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایران خودرو فشار می‌آورده تا محصولی با برند ملی راهی بازار کند و علت آن بوده که در زمان هشت ساله ریاست جمهوری روحانی یک خودروی جدید هم عرضه نشده بود. طبیعتا اگر این ادعا درست باشد، باید به مدیریت قبلی تا حدودی حق داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*