گرانترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز

5 مورد از گرانترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز که در حراجی ها فروخته شدند

امروزه خودروهای گران قیمت زیادی وجود دارند که در حراجی ها به فروش می رسند. در ادامه گرانترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز را معرفی خواهیم کرد.

از زمانی که اتو بنز (Otto Benz) پتنت خود را برای نخستین خودروی کاربردی‌اش در سال 1886 ثبت اختراع کرد، نام او از نظر کیفیت، مهارت و قیمت بر سر زبان‌ها افتاد و مشهور شد. شهرت شرکت مرسدس بنز به خاطر تجمل و طول عمر ماشین‌هایش است و مردم را ترغیب می‌کند تا مبالغ هنگفتی برای داشتن محصولاتش هزینه کنند.

گرانترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز

با این حال فراتر از سایر برندهای افسانه‌ای، مهندسی و طراحی مرسدس بنز حس طمع کلکسیونرهای ثروتمند را بر می‌انگیزد. خواه جذبه مرسدس و تمایل به داشتن یک تکه از تاریخ باشد یا علاقه صرف برای خودنمایی با گران ترین و زیباترین وسیله نقلیه‌ای که با پول می‌توان خرید، پولدارهای ماشین باز همواره به لحاظ تاریخی، تغییرات بسیاری روی شاهکارهای خود ایجاد کرده‌اند.

از ماشین‌های مسابقه‌ای فرمول 1 گرفته تا رودسترهای پر زرق و برق و اتوموبیل‌های بدون سقف، قصد داریم پنج مدل خودروی مرسدس بنز که با بالاترین قیمت در حراجی‌ها به فروش رسیده‌اند را معرفی کنیم.

1. مرسدس بنز 300 SLR Uhlenhaut کوپه – مدل 1955

مرسدس بنز اس ال آر Uhlenhaut 300 کوپه

گران ترین خودرویی که در حراجی فروخته شده، مرسدس بنز 300 SLR Uhlenhaut کوپه مدل 1955 بوده است. این خودروی گران قیمت در سال 2022 و در حراجی شرکت ساتبیز با قیمت نجومی 135 میلیون یورو به حراج گذاشته شد. همچنین گفته شده در تاریخ خرید، قیمت این خودرو 142 میلیون و 668 هزار دلار بوده است.

از باب مقایسه می‌توان گفت برج 79 طبقه‌ای خیابان پارک 432، توربین‌های کافی برای تولید برق 20 هزار خانه و کل دارایی خالص نیکلاس کیج (بازیگر معروف هالیوودی) برابر با قیمت این خودرو است. بهایی که توسط یک کلکسیونر در حراجی پرداخت شد، صرفاً برای خرید یک اسباب بازی نبود. (کلکسیونر ترجیح داده نامش فاش نشود)

بیانیه مطبوعاتی مرسدس بنز جزئیات طرح این کمپانی را برای بودجه‌ای شرح می‌دهد که اثبات شده نسبتاً بشردوستانه خواهد بود. قیمت بنز SLR سرمایه اولیه صندوق را برای کمک هزینه مرسدس بنز فراهم کرد و مفاد آن بدین ترتیب برای جوانانی است که علاقه‌مند به تحصیل در رشته علوم محیطی و کربن زدایی هستند.

2. مرسدس بنز W196 – مدل 1954

گرانترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز - مرسدس بنز W196

دارنده سابق رکورد گران ترین 300 SLR Uhlenlaut، مرسدس بنز مسابقه‌ای 1954 را به قیمت 29,607,760 دلار فروخت. بونهامز محصول قدیمی فرمول یک را در فستیوال سرعت Goodwood به حراج گذاشت. این خودرو که برای صاحبان خود با نام شاسی 00006/54 شناخته می‌شود، ماشین مسابقه‌ای نبود که هر کسی داشته باشد.

گفتنی است که مانوئل فانگیو موفق شد با این خودرو چهار مسابقه فرمول یک را برنده شود که همین نشان دهنده بازگشت پیروزمندانه مرسدس بنز به مسابقات فرمول 1 برای اولین بار از سال 1939 است. از دیگر رانندگان برجسته شاسی 00006/54 می‌توان به هانس هرمان و کارل کلینگ اشاره کرد.

بنز W196 همچون بنز SLR صد و چهل و دو میلیون دلاری توسط مهندس افسانه‌ای این شرکت، رودولف اولنلات طراحی شده است. این مورد شگفتی مهندسی زمان خود بود و از همان ابتدا برای سازگاری با مقررات جدید فرمول یک در خصوص حجم موتور و آسپیراسیون تولید شد.

پیشرانه، آیرودینامیک و شاسی این خودرو برای آن زمان پیشرو بودند و حتی از معاصران خود پیشی می‌گرفت تا جایی که Uhlenlaut از این ماشین به عنوان خودروی آزمایشی ترجیحی خود در اواخر سال 1969 استفاده کرد. همچون مرسدس بنز اس ال آر، خریدار این محصول ترجیح داد ناشناس بماند.

3. مرسدس بنز 540K اسپشیال رودستر – مدل 1936

مرسدس بنز 540 کی اسپشیال رودستر

وقتی صحبت از ماشین‌های عتیقه به میان می‌آید، تاریخ گاهی معنای گران قیمت می‌دهد. مرسدس بنز 540K اسپشیال رودستر 11 میلیون و 770 هزار دلار قیمت گذاری شده است. این خودروی قدیمی پیش از جنگ تبدیل به موضوعی پرشور برای کلکسیونرهای خودرو در سراسر جهان شده بود.

تنها 400 دستگاه از این خودرو تا به امروز تولید شده و مدل 540K Special Roadster سهم 25 دستگاهی دارد. مشخصات و تاریخچه پربار این خودرو باعث شد تا در سال 2012 یک خریدار ناشناس اقدام به خرید این ماشین کند. بنز 540K Special Roadster که به طور فزاینده‌ای یکی از بزرگترین بنزهای قبل از جنگ در تمام دوران‌ها شناخته می‌شود، شاهکاری از مونتاژ دستی است.

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه سوپرشارژ قرار دارد که می‌تواند با تولید 180 اسب بخار قدرت، حداکثر سرعت 115 مایل در ساعت را به ارمغان بیاورد. همچنین نیروی محرکه آن از طریق یک گیربکس 4 سرعته انتقال می‌یابد و فضای داخلی با پوست خوک سفارشی سازی شده و شیشه‌ها نیز مجهز به سپری شده که سفرهای طولانی مدت را آسان می‌کند.

به لحاظ تاریخی نسخه‌های 540K در اختیار افرادی نظیر جک وارنر (تهیه کننده فیلم) و جنایتکار جنگی نازی هرمان گورینگ قرار داشت. همچنین مدل فروخته شده در حراجی Gooding and Company متعلق به بارونس ژوزفین فون کریگر، یک اشراف زاده پیر پروسی با زندگینامه جذاب ولی غم انگیز بود.

4. مرسدس بنز 540K اسپشیال رودستر – مدل 1937

گرانترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز - مرسدس بنز 540 کی اسپشیال رودستر

در بین مجموعه‌ای نظیر 540، یکی دیگر از خودروهای 540K اسپشیال رودستر پیش از جنگ در حراجی ساتبیز به قیمت 9.9 میلیون دلار به فروش رسید. این مدل کمی جوان تر از نسخه متعلق به بارونس ژوزفین است اما در شرایطی به همان اندازه عالی نگهداری شده و در نوع خودش تاریخچه و سابقه بی‌نظیری دارد.

مدل 1937 برخلاف نسخه گران تر خود هیولایی آمریکایی بود. خودروی مذکور توسط رجینالد سینکلر، بومی کلرادو و وارث ثروت کورنینگ گلس خریداری و به ایالات متحده ارسال شد. سینکلر در طول دو جنگ جهانی ماجراجویی‌های منحصر به خود را داشت و پیش از آنکه ایالات متحده وارد جنگ جهانی اول شود به صورت کاملا داوطلبانه به خدمت نیروی هوایی فرانسه درآمد و در اثنای جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی خدمت می‌کرد.

سینکلر خارج از خدمت خود، در مزرعه ی لارکسپور در نزدیکی کلرادو اسپرینگز زندگی می‌کرد و خود را با چندین وسیله نقلیه فوق العاده سرگرم کرده بود. مجموعه خودروهای وی پیش از شروع جنگ یک دستگاه خودروی بنز 540K کابریولت به همراه دوزنبرگ ای جی بود. این در حالی است که پس از جنگ جهانی یک دستگاه بنز 300SL گالویینگ، مازراتی، بنتلی اس 3 و استون مارتین دی بی 4 به مجموعه خودروهای او اضافه شد.

5. مرسدس بنز 680 اس تورپدو – مدل 1928

گرانترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز - مرسدس بنز 680 اس تورپدو

ارزان ترین خودروی این لیست (البته اگر 8.25 میلیون دلار ارزان محسوب شود) یک دستگاه بنز 680 اس تورپدو است از نظر طراحی و قدمت شاهکار به حساب می‌آید. در دوره‌ای که بازار خودرو تحت سلطه موج اول حمل و نقل ارزان بود، تورپدو به عنوان شاهکاری برجسته و خاص عرضه شد.

حراجی ساتبیز در سال 2013 موفق به فروش مرسدس بنزی شد که هم از نظر طراحی و هم به لحاظ مهندسی فوق العاده به شمار می‌رفت. (با قیمت 8.25 میلیون دلار) زیر کاپوت این هیولا یک پیشرانه 6 سیلندر با کاربراتورهای دوقلو و دو سوپرشارژر آزمایشی قرار گرفته بود که می‌توانست حداکثر 180 اسب بخار قدرت تولید کند.

به لحاظ طراحی، 680S Torpedo را یک مهاجر اوکراینی به نام Jacques Saoutchik طراحی کرد. او همچنین این محصول را از ابتدا سفارشی ساخته و در کابین آن از پوست مارمولک آسیای جنوب شرقی و برخی تزئینات دیگر استفاده کرده است. نظر شما درباره گرانترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*