قصد ایلان ماسک از اخراج کارمندان توییتر

ایلان ماسک قصد دارد 5500 نفر از کارمندان توییتر را اخراج کند اما چرا؟

شنیده ها حاکی از این است که موسس تسلا و اسپیس ایکس می خواهد دست به تعدیل نیروهای توییتر بزند. قصد ایلان ماسک از اخراج کارمندان توییتر چیست؟

ایلان ماسک ممکن است پس از پایان قرارداد 44 میلیارد دلاری برای توییتر، تعداد کارمندان این شبکه اجتماعی را به شدت تعدیل کند اما چرا؟ واشنگتن پست به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که میلیارد بزرگ جهان و موسس تسلا و اسپیس ایکس، به سرمایه گذاران بالقوه توییتر گفته قصد دارد 75 درصد از کارکنان شرکت یا حدود 5500 کارمند را اخراج کند تا تعداد نیروی کار خود را از 7500 به کمی بیشتر از 2000 نفر برساند.

قصد ایلان ماسک از اخراج کارمندان توییتر چیست؟

قصد ایلان ماسک از اخراج کارمندان توییتر

نمایندگان فروش توییتر و ایلان ماسک بلافاصله به این درخواست واکنشی نشان ندادند. ماسک در فراخوان عایدی سه ماهه سوم 2022 تسلا در روز چهارشنبه بیان داشت که برای توییتر هزینه زیادی پرداخت کرده است. اوایل ماه جاری و پس از گذراندن سه ماه تلاش برای خروج از این معامله، بالاخره با پیشنهاد اولیه 54.20 دلاری خود به ازای هر سهم موافقت کرد. ماسک گفته:

گر چه بدیهی است که من و سایر سرمایه گذاران در حال حاضر هزینه زیادی برای توییتر پرداخت کرده‌ایم اما از نظر من پتانسیل رشد سهام توییتر در بلندمدت بیشتر از ارزش فعلی آن است.

مطابق آنچه گفته شده، مدیریت توییتر برنامه ریزی کرده بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را تا پایان سال 2023 به میزان 800 میلیون دلار کاهش دهد که نشان دهنده کاهش 25 درصدی تعداد کارمندان خواهد بود. بدین ترتیب خرید 44 میلیارد دلاری ماسک یک بلیت طلایی برای شرکت در حال مبارزه است زیرا به طور بالقوه به مدیریت آن کمک می‌کند از انتشار اعلامیه‌های دردناکی که باعث تضعیف روحیه کارکنان می‌شود جلوگیری کند.

در یک پرسش و پاسخ در 16 ژوئن با کارمندان توییتر، ماسک گفت که باید «توجیه عقلانی تعداد کارمندان» وجود داشته باشد (بهبود اوضاع کار با حذف نیروها و کارمندان) و گفت:

هر کسی که مشارکت قابل توجهی دارد، نباید نگران آن باشد.

قصد ایلان ماسک از اخراج کارمندان توییتر

این سخنان قبل از تلاش ماسک برای خروج از قرارداد در اوایل ژوئیه بود که در نتیجه این اتفاق شرکت از او شکایت کرد و به دنبال اجرای مفاد توافقنامه ادغام بود. ماسک پس از اینکه متوجه شد احتمالاً در دعوای حقوقی خود با توییتر بر سر این توافق شکست خواهد خورد، آشکارا مسیر خود را تغییر داد.

قاضی دادگاه سلطنتی دلاوِر که نظارت بر این پرونده را بر عهده داشت، با درخواست ماسک مبنی بر توقف محاکمه تا 28 اکتبر موافقت کرد تا به او اجازه دهد تامین مالی بدهی مورد نیاز خود را برای بسته شدن معامله فراهم کند. گروه‌های ترقی خواه نگران هستند که ماسک سیاست‌های توییتر را برای محدود کردن نفرت پراکنی و اطلاعات نادرست لغو کند.

قصد ایلان ماسک از اخراج کارمندان توییتر

ماسک اعلام کرده که قصد دارد توییتر را وادار به رعایت اصول آزادی بیان کند و این شرکت را متهم به سانسور محافظه کاران کرده است. موسس تسلا همچنین اعلام کرده حساب توییتری دونالد ترامپ را به زودی باز می‌گرداند. (توییتر در پی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا و به علت نقض ممنوعیت تحریک به خشونت و همچنین تمجید از آشوبگران اکانت کاربری ترامپ را مسدود کرد)

ماسک ممنوعیت توییتر برای چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا را «تصمیم اخلاقی بد» و «کاملاً اشتباه» خواند. یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، توییچ، اسنپ چت و سایر پلتفرم‌های فناوری نیز ترامپ را به دلیل نقض سیاست‌های مشابه ممنوع کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*