Pixel Watch

کالبدشکافی ساعت هوشمند پیکسل واچ ، از بی سلیقگی مهندسان گوگل خبر می‌دهد

نخستین ساعت هوشمند گوگل چه رازهایی را در خود پنهان کرده است؟ ویدیوی کالبدشکافی پیکسل واچ – Pixel Watch به این پرسش پاسخ می‌دهد.

گروه iFixit در همکاری تازه شکل گرفته‌ی خود با گوگل، ساعت هوشمند پیکسل واچ را کالبدشکافی کرد. خبر خوب اینکه به نظر نمی‌رسد صفحه نمایش این گجت، غیر قابل تعویض باشد. با کمی گرما دادن و شل کردن بخش رویی، می‌توانید آن را جدا کنید. البته با توجه به قرار گرفتن کانکتور زیر جلد باتری، باید باتری را نیز دربیاورید.

ساختار این ساعت هوشمند، به گونه‌ای است که خطر آسیب صفحه نمایش را باید جدی بگیرید. اگر پیکسل واچ بیفتد یا ضربه بخورد، احتمال شکستن گلس آن زیاد است. برخی از کاربران این تجربه تلخ را داشته‌اند و به گفته‌ی آن‌ها، گوگل هم مسئولیت تعویض صفحه نمایش را تقبل نمی‌کند. پس یک لحظه غفلت، می‌تواند دردسر زیادی به همراه داشته باشد. البته برای پیکسل واچ، قابل محافظ پیدا می‌شود که می‌تواند تا اندازه‌ای از نگرانی‌ها، کم کند.

اما گوگل در اجزای داخلی ساعت، سلیقه چندانی به خرج نداده و به نظر iFixit هم زشت آمده است. درباره نحوه اتصال قطعات به هم، رنگ جلد باتری، نوارهای کپتون و مواردی از این دست صحبت می‌کنیم. این را مقایسه کنید با محصولات اپل که حتی بخش داخلی آن‌ها نیز با رنگ‌بندی یکسان، قطعات لیبل شده و چیدمان مرتب، جلب نظر می‌کنند. به هر حال شاید در نسل‌های بعدی، پیکسل واچ جای پیشرفت داشته باشد.

برخلاف معمول، iFixit نمره تعمیرپذیری به این ساعت هوشمند نداد؛ اما یکی از نکات مثبت آن، سهولت جدا کردن قاب پشتی و عدم اتصال به هیچ‌یک از سنسورها است. این یعنی اگر پشت ساعت شکست، تعویضش کار سختی نیست. چسب به کار رفته برای این قسمت هم چنان باکیفیت بود که به صورت یک تکه جدا شد و بقایای آن بر جای نماند؛ چیزی که چسب زدن مجدد قاب عقب را ساده‌تر می‌کند.

باید به یک نکته منفی هم اشاره کنیم: اینکه ظاهرا هیچ کدام از دکمه‌ها، قابل تعویض نیستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*