پیکسل واچ گوگل در برابر اپل واچ سری ۸

مقایسه ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ با اپل واچ ۸

اپل واچ سری ۸ یا پیکسل واچ گوگل؟ در اینجا به مقایسه Pixel Watch با Apple Watch Series 8 به عنوان بهترین ساعت‌های هوشمند بازار خواهیم پرداخت.

گوگل از نخستین ساعت هوشمند بالارده خودش رونمایی کرد و وارد بازاری خواهد شد که پر از رقیب است. کمپانی‌های بزرگی مثل سامسونگ و گارمین در این بازار فعالیت بسیار پررنگی دارند، اما در دنیای گجت‌های پوشیدنی همیشه یک نام است می‌درخشد: اپل واچ، ابزاری است که می‌تواند از پس تمام کارها برآید.

اپل چند هفته قبل از اپل واچ سری ۸ رونمایی کرد که از نظر امکانات شباهت زیادی با ساعت گوگل دارد. شما می‌توانید در آن نظارت روی خواب، گام‌شمار، نظارت روی ضربان قلب و هر چیز دیگری که در دیگر ساعت‌های هوشمند بازار ارائه می‌شود را دریافت کنید. اپلیکیشن‌هایی مثل اسپاتیفای روی هر دوی آن‌ها اجرا می‌شود و برخی سرویس‌ها مثل اپل پی در اپل واچ و گوگل والت در پیکسل واچ با آنکه نام متفاوتی دارند، اما عملکرد یکسانی را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

اپل واچ سری 8 ، ساعت هوشمند جدید اپل با قابلیت نجات جان انسان ها معرفی شد

ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل سرانجام معرفی شد

بیایید ببینیم این دو ساعت هوشمند چه تفاوت‌هایی با هم دارند و اگر قرار باشد یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، کدام گزینه بهتری برای خرید است؟

پیکسل واچ گوگل در برابر اپل واچ سری ۸

عمر باتری

عمر باتری، یکی از مهم‌ترین معیارها برای خرید یک دستگاه هوشمند جدید است. شما می‌توانید قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند بازار را داشته باشید، اما اگر فقط یک ساعت شارژ نگه دارد چه فایده‌ای دارد؟

عمر باتری برای ساعت‌های هوشمند هم بسیار مهم است. یکی از نقاط قوت فروش بسیاری از گجت‌های هوشمند پوشیدنی ردیابی تناسب اندام در طول ۲۴ ساعت روز است. در طول یک روز، ساعت شما می‌تواند گام‌هایتان را بشمارد، تمرینات ورزشی شما را بررسی کند و ضربان قلبتان را زیر نظر بگیرد. در شب هم در حالی که گوشی شما به شارژ است، ساعت هوشمند شما همچنان دور مچ دست شما خواهد بود تا روی خوابتان نظارت کند.

پیکسل واچ گوگل در برابر اپل واچ سری ۸

این باعث دو مشکل می‌شود. ساعت هوشمند عمر باتری طولانی نیاز دارد که بتواند در طول شبانه‌روز روشن بماند. دوم اینکه در کمترین زمان باید شارژ شود تا ۲۴ ساعت کل هفته را در اختیار شما باشد.

هر دو ساعت روی کاغذ عملکرد خوبی دارند، اما اگر برخی از قابلیت‌های اپل واچ را خاموش کنید می‌تواند شارژدهی طولانی‌تری داشته باشد. در آزمایش‌هایی که انجام شده، ساعت پیکسل واچ گوگل می‌تواند ۲۴ ساعت شارژ نگه دارد، در حالی که اپل واچ سری ۸ در حالت کم مصرف، تا ۳۶ ساعت شارژدهی دارد. به خاطر داشته باشید که ساعت گوگل بدون غیرفعال کردن قابلیت‌ها به این میزان عمر باتری رسیده است. اگر بخواهید از امکانات اپل واچ استفاده کنید، شارژدهی آن تا ۱۸ ساعت کاهش پیدا می‌کند. در مجموع عملکرد هر دو ساعت در شارژدهی تحت شرایط استاندارد، شبیه به هم است.

پیکسل واچ به شکل زیبایی گرد است

اگر این دو ساعت را کنار یکدیگر بگذارید، تفاوت محسوسی بین آن‌ها وجود دارد. اپل واچ مثل پیشینیان خودش طراحی مربعی دارد، هرچند لبه‌های آن کمی منحنی است. اما گوگل با Pixel Watch مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است.

پیکسل واچ گوگل در برابر اپل واچ سری ۸

این ساعت هوشمند از طراحی گرد بهره می‌برد که لبه‌های آن به صورت جالبی انحنا پیدا کرده‌اند که آن را متفاوت از هر ساعت دیگری که تاکنون عرضه شده نشان می‌دهد. به جز زیبایی منحصر به فرد، نمایشگر پیکسل واچ امکانات سرگرم‌کننده بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد. مثل امکان اضافه کردن یک شکلک Bitmoji روی صفحه که با حرکات سر شما تکان می‌خورد.

پیکسل واچ گوگل در برابر اپل واچ سری ۸

تفاوت‌های ظاهری به همینجا ختم نمی‌شود. اپل واچ سری ۸ و پیکسل واچ گوگل در جنس بدنه و بندهای خود نیز با یکدیگر متفاوت هستند. بندهای جایگزینی وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و با بند پیش‌فرض خود ساعت عوض کنید. هر دو کمپانی طیف وسیعی از بندها را ارائه می‌کنند که به کاربر اجازه می‌دهد آن را با تیپ و استایل خودش ست کند. بند اپل واچ از مکانیزم قفل ضامن‌دار بهره می‌برد، در حالی که پیکسل واچ به مکانیزم قفل دکمه‌ای مجهز است که باعث شده بند و ساعت ظاهر یکپارچه‌تری به خود بگیرند.

اپل روی سلامت بانوان تمرکز دارد

تناسب اندام، یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی است که هر دو ساعت روی آن متمرکز هستند؛ اما نوع تمرکز آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. شاید پیکسل واچ اولین ساعت هوشمندی باشد که گوگل مستقیماً خودش آن را وارد بازار می‌کند، اما اولین اسمارت واچی نیست که زیر نظر شرکت گوگل عرضه می‌شود. غول جستجوی جهان چند سال پیش کمپانی سازنده ردیاب‌های تناسب اندام Fitbit را با ارزش ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کرد و به همین خاطر هم جای تعجبی ندارد که فیت بیت هم در توسعه Pixel Watch سهم به سزایی داشته است.

پیکسل واچ گوگل در برابر اپل واچ سری ۸

تقریباً تمام امکانات سلامت و تناسب اندام ساعت هوشمند جدید گوگل توسط فیت بیت توسعه پیدا کرده است. درست مثل این می‌ماند که روح ساعت Fitbit Versa در کالبد ساعت دیگری دمیده است. گوگل وعده می‌دهد که امکاناتی مثل نظارت روی ضربان قلب، دقیق‌تر از چیزی باشد که تاکنون روی ساعت‌های فیت بیت به کار رفته است. این ساعت تمام امکانات اولیه یک اسمارت واچ مثل نظارت روی ورزش و خواب و همینطور نظارت روی ضربان قلب را ارائه می‌کند. یک سرویس اشتراکی پریمیوم را هم طراحی کرده که تمرینات ورزشی اضافه‌تر و مدیتیشن را در دسترس کاربران می‌گذارد.

ساعت‌های هوشمند اپل واچ سال‌هاست که عرضه می‌شوند و به همین خاطر اپل با تمرکز بیشتری روی توسعه محصولش کار کرده است. سنسور دماسنج اپل واچ سری ۸ به بانوان اجازه می‌دهد نظارت دقیق‌تری روی عادت ماهانه زنانه خود داشته باشند.

اگر به یک ردیاب تناسب اندام تمام عیار احتیاج دارید، هر دو ساعت عالی هستند. اما اگر سلامت بانوان برایتان اهمیت بیشتری دارد، اپل واچ انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

دستگاه‌های دیگر شما، عامل مهمی در انتخاب یکی از این دو ساعت هستند

گرچه ظاهر دستگاه، امکانات تناسب اندام و عمر باتری آن برای انتخاب مهم است، فاکتوری وجود دارد که هنگام خرید یک ساعت هوشمند از تمام این موارد پررنگ‌تر است. درحال حاضر از چه دستگاه‌های هوشمندی استفاده می‌کنید؟ سطح یکپارچگی بین محصولات اپل شگفت‌انگیز است. همه آن‌ها به خوبی کنار یکدیگر کار می‌کنند و بدون دردسر می‌توانند به یکدیگر متصل شوند. در آن سمت دستگاه‌های اپلی و غیراپلی نمی‌توانند کنار هم بهترین نتیجه را به دست بیاورند. ممکن است شما برای استفاده آن‌ها کنار هم مجبور به خرید تبدیل‌های گران قیمتی شوید.

اکوسیستم اپل

همین قضیه در مورد اتصال دیگر دستگاه‌های گوگل با پیکسل واچ هم صدق می‌کند. هرچند آن می‌توان از طریق بلوتوث به تمام دستگاه‌ها متصل شود، اما یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های آن سیستم جفت‌سازی سریع (Fast Pairing) است که به شما اجازه می‌دهد خیلی سریع و آسان آن را به دستگاه دیگر گوگلی خود متصل کنید. گرچه اتصال از طریق بلوتوث و کنترل دیگر لوازم هوشمند منزل جذاب است، اما دسترسی نداشته به Fast Pairing در صورت استفاده از دستگاه‌های غیر گوگلی هم حائز اهمیت است. اگر یک پیکسل واچ را با یک گوشی آیفون جفت‌سازی کنید، بسیاری از امکانات آن در دسترس شما قرار نخواهد داشت. همین قضیه در مورد جفت‌سازی اپل واچ با یک گوشی اندرویدی نیز صدق می‌کند. بنابراین گوشی داخل جیب شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب یک ساعت بسیار مهم است.

اکانت‌های شما هم نقش مؤثری دارند

در این بین، اپلیکیشن‌ها هم نقش مؤثری دارند. درست مثل Apple ID که عامل مشترکی برای استفاده از امکانات آیفون و اپل واچ شما است، اگر روی پیکسل واچ هم از یک اکانت Gmail استفاده نکنید، امکانات متعددی را از دست خواهید داد. ایمیل، تقویم و کیف پول گوگل همگی از جمله ویژگی‌هایی است که استفاده از آن‌ها به اکانت جیمیل احتیاج دارد.

پیکسل واچ گوگل در برابر اپل واچ سری ۸

در مجموع اگر می‌خواهید بهترین ساعت را از بین پیکسل واچ گوگل یا اپل واچ سری ۸ انتخاب کنید، باید دستگاه‌هایی که در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنید را هم در نظر بگیرید تا ساعت شما با اکوسیستم محصولاتی که دارید بهترین هماهنگی را داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*