بررسی پیکسل واچ

بررسی اولیه ساعت پیکسل واچ؛ گوگل می‌خواهد با اپل واچ رقابت کند

ساعت هوشمند Pixel Watch می‌خواهد رقبای قدرتمندی همچون اپل واچ سری 8 را از پیش رو بردارد. در بررسی اولیه گوگل پیکسل واچ خواهیم دید که چقدر غول نرم‌افزاری در این کار موفق بوده است.

پیکسل واچ در تصاویر رسمی چندان چنگی به دل نمی‌زند. یک ساعت گرد با تاج دیجیتال. هرچند که در هنگام بررسی اولیه بسیار زیبا جلوه می‌کرد. با نگاهی به پیکسل واچ، حس می‌کنید گوگل قصد داشته ساعت هوشمندی گردی که مدت‌ها است طرفداران اپل منتظرش هستند را ارائه دهد.

اولین نگاه به ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ

ساعت Pixel Watch

طراحی پیکسل واچ کاملا مطابق با سایر اعضای خانواده Pixel است و می‌تواند در کنار پیکسل 7 و ایربادهای گوگل بسیار زیبا به نظر بیاید. در بخش نرم‌افزاری شاهد حضور سیستم عامل Wear OS 3.5 هستیم که به نظر می‌رسد در مواردی از سیستم عامل واچ او اس اپل الهام گرفته است. به عنوان مثال با فشار دادن دکمه کناری برنامه‌های اخیر نشان داده می‌شوند و تاج دیجیتال نیز عملکرد مشابهی دارد.

در این زمینه ساعت هوشمند گوگل تفاوتی با فیت‌بیت Sense 2 ندارد؛ اما هم از نظر طراحی و هم رابط کاربری کاملا نسبت به گلکسی واچ 5 متفاوت است. در صورتی که از نسخه‌های پیشین سیستم عامل گوگل استفاده کرده باشید، در همان لحظه‌های اول بررسی پیکسل واچ متوجه می‌شوید که گوگل از نظر نرم‌افزاری بسیار پیشرفت کرده است.

بررسی پیکسل واچ

مورد دیگری که باعث تعجب شما خواهد شد، اندازه پیکسل واچ است. این ساعت فقط در یک نسخه ۴۱ میلی‌متری عرضه خواهد شد. این در حالی است که شرکت‌های مختلف به ساعت‌های بزرگتر رو آورده‌اند. به عنوان مثال گلکسی واچ 5 پرو در نسخه ۴۵ میلی‌متری ارائه شده است و اپل واچ اولترا نیز ۴۹ میلی‌متری است.

البته برخی افراد ممکن است یک ساعت کوچک، سبک و راحت را به مدل‌های بالا ترجیح دهند، ولی در هر حال نمایشگر بزرگتر باعث می‌شود که متون بهتر نمایش داده شوند و راحت‌تر باشید. در تصویر زیر نیز تفاوت ابعاد اپل واچ اولترا را با پیکسل واچ مشاهده می‌کنید.

بررسی پیکسل واچ

در طول بررسی اولیه پیکسل واچ متوجه حاشیه‌های نسبتا زیاد اطراف نمایشگر شدیم. با توجه به اینکه هیچ حسگری در این قسمت وجود ندارد، می‌توان گفت که گوگل عملکرد خوبی در بخش طراحی نداشته است. البته طراحی کلی دستگاه به گونه‌ای است که خیلی متوجه این حاشیه‌ها نمي‌شوید و همچنین از آنجایی که اکثر واچ‌ فیس‌ها پس‌زمینه تاریک دارند، حاشیه‌ها آزاردهنده نخواهند بود.

مشکل مهم‌تر لایه محافظ نمایشگر پیکسل واچ است. گوگل ادعا می‌کند که از نسخه اختصاصی گوریلا گلس 5 برای محافظت از صفحه‌نمایش بهره گرفته است؛ اما استفاده از یاقوت کبود می‌توانست گزینه بهتری در این بخش باشد.

بررسی پیکسل واچ

در هنگام رونمایی رسمی، گوگل هیچ اشاره‌ای به بندهای شخص ثالث نکرد که یعنی مجبورید فعلا با بندهای گوگل کنار بیایید. همچنین گوگل مکانیزم خاصی را برای باز کردن بند از پیکسل واچ در نظر گرفته است که با ساعت‌های هوشمند دیگر فرق دارد. جالب اینجاست که با عوض کردن بند حال و هوای پیکسل واچ نیز کاملا تغییر می‌کند و می‌توانید ظاهری رسمی یا اسپرت به آن بدهید.

ساعت Pixel Watch

در طول بررسی اولیه فرصت زیادی برای کار کردن با پیکسل واچ نبود؛ اما ساعت هوشمند گوگل در همین مدت کوتاه نیز عملکردی روان و پایدار داشت. این مسئله را می‌توان تا حدودی به توان پردازشی مناسب چیپست و حضور ۲ گیگ رم مربوط دانست. گوگل ادعا کرده است که این ساعت می‌تواند با یک بار شارژ تا ۲۴ ساعت دوام بیاورد. ۲۴ ساعت چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ اما باید ببینیم در استفاده روزمره چطور است.

فکر می‌کنید پیکسل واچ بتواند با وجود اپل واچ سری 8 و گلکسی واچ 5 فروش خوبی را تجربه کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*