موزیلا رسما توسعه سیستم عامل اختصاصی خود برای گوشی های هوشمند را متوقف کرد

حدود چهار سال پیش بود که بنیاد موزیلا که به واسطه مرورگر محبوب و پرطرفدار خود یعنی فایرفاکس در جهان مطرح است ، پارا فراتر گذاشت و با معرفی سیستم عامل فایرفاکس ( FireFox OS ) برای گوشی های هوشمند وارد عرصه ای شد که کمپانی های بزرگی همچون گوگل، اپل و مایکروسافت در آن فعالیت می کنند.این شرکت در چند سال اخیر تلاش بسیاری برای توسعه‌ی فایرفاکس او اس کرد اما اینطور که پیداست موزیلا به این نتیجه رسیده که قادر به انجام این کار نیست و در بازار سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند جایگاهی نخواهد داشت. چرا که این کمپانی به صورت رسمی خبر توقف توسعه سیستم عامل فایرفاکس را اعلام کرد.

موزیلا متوجه شده است که نمی‌تواند بهترین تجربه کاربری ممکن را در گوشی‌های هوشمند فراهم کند؛ بنابراین به منظور جلوگیری از ضرر بیشتر، پروژه توسعه این سیستم‌عامل را متوقف کرده است.

گفتنی است که گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل فایرفاکس که تاکنون تولید شدند، همگی تقریباً در قفسه گوشی‌های رده‌پایین بازار قرار گرفته‌اند و هیچکدام نتوانسته‌اند به موفقیت چشم‌گیری دست یافته و فروش ‌خوبی داشته باشند. سیستم‌عامل فایرفاکس تنها اپلیکیشن‌های وب را اجرا می‌کرده بدون اینکه آن‌ها را به صورت بومی روی خود نصب کند.

این سیستم‌عامل به حیات خود ادامه خواهد داد؛ اما تنها روی دیگر وسایل ارتباطی و شبکه‌های اینترنت اشیا و فقط نسخه موبایل آن دیگر عرضه نخواهد شد.

منبع : GSMarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*