بهترین فایل منیجر اندروید

بهترین اپلیکیشن های فایل منیجر اندروید در سال 2022

امروز قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین برنامه‌های فایل منیجر اندروید در سال 2022 بپردازیم و ضمن بررسی قابلیت‌های هریک، آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

مرتب کردن و نظم بخشیدن به فایل‌ها و پوشه‌ها در گوشی هوشمند، هر چقدر هم که مرتب و با نظم باشیم، امری ضروری است و انجام آن هر از چندگاهی واجب به نظر می‌رسد. البته نظم بخشیدن به اسناد دیجیتالی همانند مرتب کردن خانه یا اتاق به فعالیت فیزیکی نیاز ندارد؛ اما این کار هم دردسرهای خاص خود را داشته و حتی در برخی مواقع دشوارتر از دنیای واقعی است!

بر این اساس، در اختیار داشتن ابزار مناسب برای نظم بخشیدن به زندگی دیجیتالی می‌تواند مرتب کردن اسناد و فایل‌ها را از کاری سخت و طاقت‌فرسا به یک امر ساده و شاید لذت‌بخش تبدیل کند. با گذشت زمان، حافظه گوشی یا تبلت اندرویدی ما پر از اطلاعات و داده‌هایی می‌شود که باعث به هم ریختن نظم دستگاه شده و پیدا کردن یک فایل خاص را با اختلال روبرو می‌کنند.

در این شرایط استفاده از یک اپلیکیشن فایل منیجر مناسب می‌تواند شما را چند گام جلو انداخته و استفاده از دستگاهتان را برایتان ساده‌تر کند. به همین جهت امروز در گجت نیوز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین اپلیکیشن های فایل منیجر سیستم عامل اندروید و قابلیت‌های هریک.

وظیفه اپلیکیشن فایل منیجر چیست؟

اپلیکیشن File Manager

فایل منیجر اپلیکیشنی است که وظیفه کمک به کاربر برای مدیریت فایل‌ها و پوشه‌های مختلف دستگاهش را دارد. در شرایطی که فایل منیجرها ممکن است در طراحی، ساختار یا قابلیت‌ها تفاوت‌های مهمی با هم داشته باشند، اما وظیفه همه آن‌ها تقریبا یکسان است.‌

وظایف پایه اپلیکیشن‌های فایل منیجر عبارت از قابلت کپی کردن، مشاهده، ویرایش، حذف و انتقال فایل‌ها و پوشه‌های مختلف گوشی یا تبلت کاربر است. در صورتی که قصد انتقال یک سند به پوشه دیگری را دارید یا تصمیم به تغییر نام یک فولدر یا حذف آن را گرفته‌اید، احتمالا به یک اپلیکیشن فایل منیجر نیاز خواهید داشت.

در سال‌های گذشته قابلیت‌های متعددی به برنامه‌های مدیریت فایل‌ها اضافه شدند و کارایی آن‌ها را بهبود بخشیدند. امروزه برخی از اپلیکیشن‌های فایل منیجر بیشتر بر روی قابلیت‌های پایه متمرکز هستند؛ در حالی که دیگر برنامه‌ها قابلیت‌های جدیدتری مانند ادغام با فضای ابری، ویرایشگر فایل‌ها و… را نیز به کاربران ارائه می‌دهند.

در حال حاضر اپلیکیشن‌های فایل منیجر مختلفی برای اندروید بر روی فروشگاه گوگل پلی قرار دارد. با این وجود، در ادامه این متن نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از برترین اپلیکیشن‌ها در این بخش.

بهترین اپلیکیشن های فایل منیجر برای اندروید در سال 2022

Root Explorer

روت اکسپلورر

اپلیکیشن روت اکسپلورر فایل منیجری برای کاربران حرفه‌ای‌تر است. اگر قصد دارید دستگاه اندرویدی خود را روت کنید، به فایل منیجری نیاز خواهید داشت که بتواند دسترسی به فایل‌های قفل‌شده اندروید را برایتان فراهم کند. بنابراین در صورتی که گوشی یا تبلتتان را روت کرده باشید، می‌توانید با بهره‌گیری از Root Explorer به تمامی فایل‌ها و پوشه‌های اندروید، حتی پوشه data دسترسی داشته باشید.

این اپلیکیشن در کنار قابلیت‌های اساسی یک فایل منیجر برخی ویژگی‌های منحصربفرد را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال ارائه تب‌های مختلف برای جستجو در حافظه دستگاه یا ادغام با گوگل درایو یا دراپ باکس از جمله قابلیت‌های خاص این اپلیکیشن به شمار می‌روند.

به کمک این اپلیکیشن همچنین می‌توانید فایل‌های خود را از طریق بلوتوث ارسال کنید و یا محتویات یک فایل apk را پیش از باز کردن مشاهده نمایید. بعلاوه، ساختن فایل‌های zip یا rar هم از دیگر قابلیت‌های روت اکسپلورر به شمار می‌رود.

البته رابط کاربری اپلیکیشن Root Manager به خوبی بسیاری برنامه‌های دیگر حاضر در این لیست نیست؛ اما این برنامه موفق شده UI ساده و بی‌آلایشی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. این اپلیکیشن همچنین قیمتی 5 دلاری دارد و به همین جهت یکی از گران‌ترین اپلیکیشن های فایل منیجر اندروید در حال حاضر به شمار می‌رود.

Simple File Manager Pro

بهترین فایل منیجر اندروید

اپلیکیشن Simple File Manager Pro یکی از بهترین برنامه های فایل منیجر اندروید است که توسط Simple Mobile Tools توسعه داده شده و با قیمت 1.1 دلار از گوگل پلی قابل خرید است. رابط کاربری این اپلیکیشن سرراست بوده و با هدف سادگی استفاده طراحی شده است.

علیرغم این که نسخه رایگان این اپلیکیشن هم از فروشگاه گوگل پلی قابل دریافت است، اما نسخه Pro امکانات و قابلیت‌هایی دارد که خرید آن را توجیه می‌کند. مثلا به کمک نسخه Pro می‌توانید بر روی فایل‌ها و پوشه‌ها پسوورد بگذارید، تب‌های مختلفی را برای گشت و گذار در فایل‌ها باز کنید، نام فایل‌ها را به صورت گروهی تغییر دهید و اطلاعات حافظه‌های USB و کارت حافظه‌های SD را مطالعه نمایید.

نکته قابل توجه در خصوص این اپلیکیشن، امنیت بالایی‌ست که ارائه می‌دهد. در این فایل منیجر می‌توانید برای فایل‌های مخفی رمز بگذارید؛ به طوری که حذف کردن یا حتی باز کردن آن‌ها تنها با رمز امکان‌پذیر باشد. علاوه بر این می‌توانید از الگو، پین کد یا قفل‌های بیومتریک برای رمزگذاری فایل‌ها استفاده کنید.

این اپلیکیشن قادر به اتصال به اینترنت نیست. این امر ضمن اینکه امنیت دستگاه را بالاتر می‌برد، امکان ادغام آن با فضاهای ابری مختلف را از کاربر می‌گیرد. همچنین در صورتی که دستگاه خود را روت کرده باشید، Simple File Manager Pro نمی‌تواند مانند Root Explorer به فایل‌های سیستمی دسترسی داشته باشد.

Cx File Explorer

اپلیکیشن Cx File Explorer

اپلیکیشن Cx File Explorer رابط کاربری ساده و تر و تمیزی دارد که طراحی آن بر اساس متریال دیزاین اندروید انجام شده است. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید علاوه بر کاربری‌های پایه، به قابلیت‌های اضافی نظیر فشرده‌سازی فایل‌های نیز دسترسی داشته باشید و اسناد و پوشه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، Cx File Explorer می‌تواند همچنین به فایل‌های شما در فضای ابری هم دسترسی داشته باشد.

این برنامه به شما اجازه می‌دهد به دراپ باکس، گوگل درایو و باکس متصل شوید و فایل‌های موجود در فضای ابری خود را مدیریت کنید. علاوه بر این امکان دسترسی به فضای شبکه‌ای NAS و حافظه‌های اشتراکی از طریق FTP یا FTPS و SFTP از طریق این اپلیکیشن فراهم است.

قابلیت منحصربفرد و جذاب این اپلیکیشن، ابزار تحلیل حافظه آن است. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که حافظه دستگاه خود را اسکن کنید و ضمن آگاهی از فضای خالی، انواع اسناد موجود بر روی حافظه را نیز تشخیص دهید.

در صورتی که به دنبال یک تجربه ساده از فایل منیجر می‌گردید تا امور عادی مدیریت فایل‌های خود را انجام دهید، اپلیکیشن Cx File Explorer گزینه‌ای مناسب برای شماست.

File Manager by InShot Inc.

اپلیکیشن File Manager InShot

InShot به خاطر اپلیکیشن‌های ویدیویی و مدیریت ویدیوهایش معروف شده است. با این وجود این توسعه‌دهنده همچنین یک فایل منیجر بسیار عالی هم در اختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار می‌دهد. فایل منیجر این‌شات ظاهر ساده‌ای داشته و تمامی قابلیت‌های کلیدی را به همراه یک رابط کاربری سرراست، طراحی ساده و پر از رنگ‌های گوناگون نمایش می‌دهد.

این فایل منیجر همچنین به کاربران امکان می‌دهد که حافظه دستگاه خود را برای پیدا کردن فایل‌های بزرگی که مدت‌هاست استفاده نشده‌اند، اسکن کرده و پس از شناسایی آن‌ها نسبت به حذفشان اقدام کنند.

فایل منیجر این‌شات همچنین از کارت‌های حافظه SD و حافظه‌های یو اس بی هم پشتیبانی کرده و قادر به نمایش محتوای آن‌هاست. همچنین به لطف پشتیبانی از FTP، کاربران این اپلیکیشن می‌توانند از طریق رایانه شخصی به محتوای دستگاهشان دسترسی داشته باشند. این اپلیکیشن فایل‌های حذف شده را به سطل بازیافت می‌فرستد. بنابراین در صورتی که فایلی را به طور اشتباهی حذف کردید، می‌توانید به سادگی آن را بازیابی نمایید.

در کنار آنچه گفته شد، فایل منیجر InShot همچنین از موزیک پلیر داخلی، نمایشگر تصاویر و ویدیو پلیر هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید موزیک‌ها، تصاویر و ویدیوهای خود را از طریق خود این اپلیکیشن باز کنید.

Amaze File Manager

اپلیکیشن Amaze File Manager

Amaze File Manager هم یکی از بهترین و منحصربفردترین اپلیکیشن های فایل منیجر برای اندروید است. این برنامه کاملا اوپن سورس و رایگان بوده و فاقد هر نوع تبلیغ است. با این وجود تیم سازنده این برنامه از کاربران درخواست می‌کند که در صورت تمایل، پلاگین ابری این برنامه را خریداری کرده از سازندگان حمایت کنند.

با این که طراحی کلی این اپلیکیشن به کمک Material Design انجام شده، اما رابط کاربری آن چیز چندان تازه‌ای برای ارائه ندارد. برنامه تم‌های مختلفی دارد و به کمک یک کشو در کناره، قابلیت دسترسی سریع به برخی آیتم‌ها و قابلیت‌ها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن همچنین قابلیت باز کردن، بکاپ گرفتن و یا حتی حذف اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار داده و پر از قابلیت‌های ریز و درشتی است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی که مایل به استفاده از یک فایل منیجر سبک با قابلیت‌های کاربردی هستند، تبدیل می‌کند.

علاوه بر قابلیت‌های پایه، کاربران همچنین می‌توانند به طور همزمان چندین تب مختلف در اختیار داشته باشند و از تاریخچه و بوکمارک هم استفاده کنند. تیم سازنده این اپلیکیشن، Team Amaze، همچنین قابلیت جستجوی پرکاربردی را در این اپلیکیشن تعبیه کرده تا پیدا کردن اسناد و پوشه‌های مورد نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

در کنار همه این ویژگی‌ها قابلیت باز کردن فایل‌های zip، rar و البته متنی از دیگر توانایی‌های جذاب این برنامه به شمار می‌رود.

MiXplorer Silver

اپلیکیشن Mi-Xplore Silver

در شرایطی که قدمت اپلیکیشن MiXplorer در مقایسه با بسیاری از دیگر حاضران در لیست بهترین برنامه‌های فایل منیجر اندروید کمتر است، اما این فایل منیجر با قابلیت‌های فراوان خود توانسته در میان برترین اپلیکیشن‌های مدیریت فایل اندروید جای گیرد. MiXplorer Silver همچنین با قیمت 5 دلاری خود به همراه Root Explorer گران‌ترین برنامه مدیریت فایل لیست امروز است.

می‌اکسپلورر قابلیت شخصی‌سازی بسیار بالایی داشته و به کاربر اجازه می‌دهد علاوه بر تم کلی، آیکون‌ها و رنگ پس‌زمینه برنامه را هم تغییر دهند. همچنین رابط کاربری این اپلیکیشن هم کاملا فکرشده و کاربردی طراحی شده است. در حالت افقی، صفحه نمایش به دو قسمت تبدیل می‌شود و برخورداری از تب‌های مختلف باعث خواهد شد که کار با اسناد و پوشه‌ها راحت‌تر از همیشه انجام شود.

سازندگان این اپلیکیشن فایل منیجر علاوه بر توانایی نمایش فونت‌های مختلف، نمایشگر HTML و قابلیت فشرده‌سازی و باز کردن تمامی فرمت‌های ممکن برای فایل‌ها را نیز در آن گنجانده‌اند. همچنین با قابلیت اتصال به سرویس‌های ابری مانند دراپ باکس، گوگل درایو و وان درایو مدیریت فضای ابری کاربران هم به کمک MiXplorer Silver میسر شده است. همچنین قابلیت رمزگذاری فایل‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های این فایل منیجر است.

علیرغم این که خود فایل منیجر می‌اکسپلورر رایگان نیست؛ اما تعدادی از سرویس‌های جانبی آن کاملا رایگان هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به کدک‌های لازم برای اجرای فایل‌های ویدیویی مختلف، نمایشگر فایل‌های PDF و ویرایشگر تگ، ابزار نمایش و ویرایش تصویر و یک بخش آرشیوکننده اشاره کرد.

FX File Explorer

بهترین فایل منیجر اندروید

فایل منیجر FX File Explorer هم اپلیکیشن کارآمد دیگری است که رایگان بوده و هیچ گونه تبلیغ یا ردیابی‌ای ندارد. با این حال اپلیکیشن نامبرده از خریدهای درون برنامه‌ای پشتیبانی کرده و هریک از آیتم‌ها را با قیمت 3 دلار به فروش می‌رساند. همچنین رابط کاربری متریال دیزاین این برنامه هم کاملا آسان و سرراست طراحی شده است.

FX Explorer همچنین قابلیت FX Connect را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به واسطه آن می‌توان از طریق وای فای دایرکت فایل‌ها را از یک گوشی به گوشی دیگر انتقال داد. همچنین، نمایش رابط کاربری این اپلیکیشن به صورت دوبخشی انجام شده که در سمت راست اندازه پرونده‌ها و پوشه‌های مورد بررسی نمایش داده می‌شود.

نسخه استاندارد FX File Explorer همچنین از یک ویرایشگر متن، نمایشگر عکس و محتوای چندرسانه‌ای و چندین ابزار کاربردی دیگر بهره‌مند است. همچنین به کمک آیتم‌های درون برنامه‌ای می‌توان تعداد ابزارهای مورد استفاده در این فایل منیجر را گسترش داد و عملکرد آن را بهبود بخشید. به عنوان مثال، قابلیت‌هایی نظیر پشتیبانی از فضای ابری، مدیریت اپلیکیشن‌ها، مدیریت دسترسی‌ها و البته رمزگذاری فایل‌های مختلف از جمله مواردی هستند که با پرداخت هزینه‌های اضافی به این اپلیکیشن افزوده می‌شوند.

البته باید توجه کرد که این اپلیکیشن به ندرت آپدیت می‌شود؛ به طوری که ظرف یک سال گذشته هنوز هیچ گونه آپدیتی برای آن عرضه نشده است. این امر البته تاثیر منفی چندانی بر روی عملکرد این برنامه ندارد، اما بسیاری کاربران را نسبت به آن حساس‌تر می‌کند.

Files by Google

مدیریت فایل Files Google

در جایگاه بعدی بهترین اپلیکیشن های فایل منیجر اندروید، برنامه Files گوگل قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن به طور رایگان از فروشگاه گوگل پلی قابل دریافت بوده و به عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض مدیریت فایل بر روی گوشی‌های پیکسل نصب است. طبیعتا با توجه به این که با اپلیکیشنی ساخت گوگل طرف هستیم، امکان ادغام آن با گوگل درایو وجود دارد. با این حال گوگل همچنان به شما اجازه می‌دهد که فایل‌های خود را بر روی سایر سرویس‌های ابری هم آپلود کنید.

Files اپلیکیشن بسیار قدرتمندی است و علاوه بر امور پایه، قابلیت‌های قدرتمند دیگری هم دارد. طراحی این اپلیکیشن به خوبی انجام شده و سرعت آن بسیار بالاست. همچنین با حجم تنها 10 مگابایت، این اپلیکیشن حافظه کمی را هم از گوشی شما اشغال خواهد کرد. بعلاوه، می‌توانید مطمئن باشید که با نصب این برنامه هیچ گونه بدافزار یا نرم افزارهای مخرب دیگر انتظارتان را نمی‌کشد!

این فایل منیجر همچنین قابلیت آنالیز کردن حافظه داخلی دستگاه شما و ارائه پیشنهاداتی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی را دارد. Files همچنین اسناد مختلف را در دسته‌بندی‌های گوناگونی قرار می‌دهد تا مدیریت آن‌ها ساده‌تر باشد. علاوه بر این، قابلیت جستجوی پیشرفته این اپلیکیشن هم یافتن فایل‌های ساده‌تر را برای کاربران ممکن می‌کند.

اگر قصد داشته باشید یک فایل را به صورت آفلاین برای سایرین بفرستید، می‌توانید این کار را به کمک اپلیکیشن Files انجام دهید؛ چرا که قابلیت به‌اشتراک‌گذاری آفلاین این برنامه قادر به ارسال فایل‌ها با رمزگذاری WPA2 و حداکثر سرعت 480 مگابیت بر ثانیه است.

به طور کلی، گوگل به عنوان سازنده اندروید، به خوبی توانسته فایل منیجر ایده‌آلی را نیز برای این سیستم عامل طراحی کند که از پس تمام امور مربوطه بر می‌آید.

Astro File Manager

Astro File Manager

اپلیکیشن فایل منیجر Astro از سال 2009 در اختیار کاربران اندروید قرار داشته و از آن زمان تا به امروز حدودا 50 میلیون بار دانلود شده است. علاوه بر این، کسب امتیاز فوق‌العاده 4.3 در فروشگاه گوگل پلی و نبود هیچ گونه تبلیغ در آن نیز دیگر مواردی هستند که آن را به یکی از بهترین برنامه‌های فایل منیجر اندروید تبدیل می‌کنند.

رابط سرراست و ساده این اپلیکیشن قادر است به راحتی حافظه داخلی، خارجی و فضای ابری را پشتیبانی کرده و فایل‌های داخل آن‌ها را مدیریت کند. گزینه‌های موجود برای فضای ابری نیز عبارتند از گوگل درایو، دراپ باکس، وان درایو، یاندکس کلاود و باکس. با این وجود سازنده قول داده که در ادامه با ارائه آپدیت‌های بعدی، پشتیبانی از سایر سرویس‌های ابری را نیز به این اپلیکیشن اضافه کند.

این برنامه همچنین قادر به اجرای تمامی فایل‌های چندرسانه‌ای بوده و لیستی از آخرین فایل‌های دانلود شده را به طور مجزا به شما نمایش می‌دهد تا بتوانید آن‌ها را به مکان‌های مورد نظرتان انتقال دهید.

اپلیکیشن Astro File Manager همچنین از یک ابزار داخلی برای خالی کردن حافظه داخلی بهره می‌برد و می‌تواند با ارائه پیشنهاداتی برای پاک کردن فایل‌های کم‌استفاده یا با حجم بالا، فضایی از حافظه دستگاهتان را خالی کند. همچنین می‌توان با استفاده از این برنامه، بخشی از فایل‌ها را به حافظه SD منتقل کرد تا فضا در حافظه داخلی خالی‌تر شود.

X-plore File Manager

اپلیکیشن X-plore

اپلیکیشن نام‌آشنای X-plore هم یکی دیگر از فایل منیجرهای رایگان فروشگاه گوگل پلی است که از خریدهای درون برنامه پشتیبانی می‌کند. این خریدها که قیمت‌هایی بین 1.7 تا 17 دلار دارند قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را به این اپلیکیشن اضافه می‌کنند. با این وجود، حتی بدون این آیتم‌های اضافی نیز X-plore فایل منیجر بسیار خوب و باامکاناتی است.

X-plore مثل بسیاری دیگر از فایل منیجرهای این لیست، صفحه را به دو بخش تقسیم کرده و امکان انتقال داده‌ها بین دو فولدر را فراهم می‌کند. این برنامه همچنین قابلیت دسترسی به فضاهای ابری نظیر گوگل درایو، وان درایو، دراپ باکس و سایرین را هم در اختیار کاربران قرار داده و قادر به نمایش تصاویر، فایل‌های متنی، صوتی و فایل‌های apk است. علاوه بر این، امکان ارسال فایل‌ها از طریق بلوتوث یا ایمیل هم دیگر ویژگی این برنامه به شمار می‌رود.

البته بسیاری قابلیت‌های حرفه‌ای تر این برنامه تنها با خرید ماژول مربوطه امکان‌پذیرخواهند شد. از جمله این موارد می‌توان به اتقال فایل SSH، موزیک پلیر، اشتراک‌گذاری وای فای، رمزگذاری فایل‌ها و مدیریت فایل‌ها از طریق مرورگر PC اشاره کرد.

اپلیکیشن X-plore البته رابط کاربری چندان خوش‌ساختی ندارد؛ اما این نقص را با قابلیت‌های منحصربفرد جبران می‌کند.

Total Commander

بهترین فایل منیجر اندروید

توتال کامندر یک فایل منیجر قدرتمند و رایگان است که هیچ گونه تبلیغی هم در آن مشاهده نمی‌شود. با اینکه در صفحه Total Commander در گوگل پلی اشاره شده که این اپلیکیشن حاوی تبلیغ خواهد بود، اما سازندگان آن اشاره می‌کنند که دلیل این امر استفاده از برخی پلاگین‌ها درون برنامه است. رابط کاربری این اپلیکیشن ساده طراحی شده و تمامی پلاگین‌های آن هم رایگان هستند.

به جز مدیریت پایه‌ای فایلها، اپلیکیشن Total Commander همچنین از درگ اند دراپ هم در تمامی پوشه‌ها پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، فایل منیجر مورد بحث به ویرایشگر داخلی متن و مدیا پلیر مجهز است.

پلاگین‌های موجود برای این فایل منیجر قابلیت‌های متنوع و جدیدی را به آن اضافه می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان دسترسی به فایل‌های فضای ابری، قابلیت مشاهده فایل‌های نصب شده، فعال‌سازی FTP و SFTP در کنار دسترسی به LAN اشاره کرد.

در Total Commander همچنین می‌توانید چندین دسته از فایل‌ها و پوشه‌های مختلف را انتخاب کنید و درون هریک از آن‌ها جستجو نمایید. با این حال باید دقت کرد که این برنامه فاقد سطل بازیافت (Recycle bin) است. بنابراین برای حذف فایل‌ها باید نهایت دقت را داشت!

در کنار تمامی قابلیت‌های مثال‌زدنی این اپلیکیشن، انتشار در زبان‌های متعددی نظیر انگلیسی، آلمانی، روسی و اکراینی از دیگر ویژگی‌های منحصربفرد آن است. علاوه بر این، خود اپلیکیشن قادر به پشتیبانی از 29 زبان مختلف است.

Solid Explorer

اپلیکیشن Solid Explorer

Solid Explorer هم فایل منیجر جذابی است که طراحی ساده‌ای دارد و با قابلیت شخصی‌سازی بالای خود امکان تغییر تم و آیکون‌ها را به کاربران می‌دهد. نسخه پایه این اپلیکیشن رایگان است، اما متد درآمدزایی سازندگان آن، هم بر پایه تبلیغ و هم خریدهای درون برنامه‌ای (بین 1 تا 10 دلار برای هر آیتم) استوار است.

با استفاده از آیتم‌های پولی اپلیکیشن Solid Explorer می‌توانید فضای ابری را از داخل خود برنامه مدیریت کنید. بعلاوه، پشتیبانی از NAS و رمرگذاری بر روی فایل‌ها (اثر انگشت یا پسوورد) هم دیگر قابلیت پریمیوم این برنامه است که می‌توانید با خرید ماژول مخصوص، به آن دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر این، قابلیت جستجوی پیشرفته این برنامه نیز پیدا کردن فایل‌ها را به امری بسیار ساده تبدیل می‌کند و قابلیت پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و پوشه‌ها در مکان دلخواه از دیگر ویژگی‌های منحصربفرد آن به شمار می‌رود.

همانند برخی از دیگر حاضران در این لیست، Solid Explorer هم قادر است حافظه شما را بررسی کرده و فایل‌هایی که حجم بالایی فضا اشغال می‌کنند را شناسایی کند. علاوه بر این، سالید اکسپلورر همچنین فایل‌ها را در دسته‌های مختلف دانلودها، فایل‌های اخیر، تصاویر، ویدیوها، موزیک و برنامه‌ها طبقه‌بندی می‌کند.

ابزارهای مخصوص تغییر نام، نمایشگر تصویر، موزیک پلیر و ویرایشگر متن نیز از دیگر قابلیت‌های این فایل منیجر پرامکانات به شمار می‌روند.

جمع‌بندی؛ بهترین فایل منیجر اندروید کدام است؟

بهترین فایل منیجر اندروید

اپلیکیشن های فایل منیجر، یکی از مهم‌ترین دسته برنامه‌هایی هستند که باید حتما بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود داشته باشید. خصوصا اگر شما جزو آن دسته کاربرانی باشید که فایل‌های زیادی را دانلود کرده یا از طریق گوشی خود اسناد مختلفی را آپلود یا جابجا می‌کنید، نیاز به این دسته اپلیکیشن‌ها را بیش از پیش احساس خواهید کرد.

هریک از اپلیکیشن‌های معرفی شده در این متن، قابلیت‌های خاص و نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند. بنابراین نوع استفاده شما از هریک از آن‌ها تعیین می‌کند که کدامیک برای شما مناسب‌تر است. اگر دستگاه اندرویدی خود را روت کرده‌اید، طبیعتا Root Explorer گزینه‌ای مناسب‌تر برای شماست. اما اگر شما کاربری حرفه‌ای هستید و مایلید به فایل منیجری با امکانات حداکثر دسترسی داشته باشید، Solid Explorer بهترین انتخاب برای شماست.

با این حال، بهترین اپلیکیشن فایل منیجر گوگل به نظر ما، Files by Google است. این برنامه طراحی ساده‌ای داشته و به خوبی با اندروید ادغام می‌شود. به کمک این اپلیکیشن تقریبا تمامی نیازهای کاربران عادی و نیمه‌حرفه‌ای پاسخ داده خواهد شد. همچنین با بیش از یک میلیون بار دانلود و کسب امتیاز 4.6 از فروشگاه گوگل پلی، شکی نیست که این برنامه، برترین اپلیکیشن برای مدیریت فایل‌هاست.

نظر شما در خصوص اپلیکیشن‌های معرفی شده در این متن چیست؟ شما از کدام فایل منیجر در گوشی خود استفاده می‌کنید؟