هرآنچه که تا امروز درباره آیفون ۷ و ۷ پلاس می دانیم؛ مشخصات، ویژگی ها و تاریخ عرضه

در سال ۲۰۱۶، اپل قطعا آیفون های ۷ و ۷ پلاس را روانه ی بازار خواهد کرد. در حال حاضر شایعاتی در مورد آیفون ۷ و ۷ پلاس منتشر شده اند که حتی قبل از معرفی آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس هم وجود داشتند.

با توجه به اینکه محصولات اپل از محبوب ترین های بازار هستند، معمولا ویژگی آنها توسط کاربران و تحلیلگران بازار پیش بینی میشود. از این رو، در مورد آیفون ۷ نیز پیش بینی شده است شاهد طراحی جدید و قطعا برخی از بهبود ها باشیم.در این مطلب با جمع بندی شایعات و اطلاعات منتشر شده نگاهی داریم به هرآنچه که تا امروز در مورد آیفون ۷ ( iPhone 7 ) و آیفون ۷ پلاس ( iPhone 7 Plus ) می دانیم.با گجت نیوز همراه باشید.

طراحی تازه

Apple-iPhone-7-conceptهمانطور که احتمالا آگاه هستید، هر دو سال یکبار اپل طراحی آیفون ها را به طور کلی دسخوش تغییراتی می‌کند. به طوری که، آیفون های ۶ و ۶ اس بدون تغییر طراحی شدند و همچنین نسخه های ۵ و ۵ اس به یک شکل طراحی شدند.

به همین دلیل است که در آیفون های سری جدید انتظار داریم Jony Ive و همکارانش تا حدودی به طراحی تنوعاتی ببخشند. در حالی که ما نمی‌دانیم آیفون ۷ چه  تغییراتی را شامل خواهد شد، اما انتظار داریم تغییراتی در این نسل شاهد باشیم. به طور کلی تفاوت بسیار زیادی نسبت به آیفون ۶ و ۶ اس پلاس در آن رخ نخواهد داد.با این حال، حدس میزنیم در بهترین حالت، باید منتظر فاش شدن نخستین رندر ها از آیفو.ن ۷ باشیم تا بفهمیم آیفون ۷ در بخش طراحی به آیفون ۶ شباهت دارد یا چیزی کاملا متفاوت است.

ما احتمال نمی‌دهیم که اپل تصمیم داشته باشد باز هم به لبه های ۹۰ درجه ی موجود در آیفون ۵ و ۵ اس برگردد. در این روز ها بسیاری از تولید کنندگان از فریم های گرد در طراحی بدنه استفاده می‌کنند. با این حال باید کمی صبر کنیم تا اولین نگاه اجمالی از آیفون ۷ و ۷ اس را دریافت کنیم. تا آنجا که به مواد مورد استفاده در ساختار مربوط می‌شود، اپل به احتمال زیاد به آلومینیوم سری ۷۰۰۰ رجوع خواهد کرد که پیش از این در آیفون ۶ اس امتحانش را پس داده است. در ذهن داشته باشید که ۹ دستگاه از اعضای خانواده ی اپل به آلومینیوم سری ۷۰۰۰ مجهز شده اند که به عنوان یکی از قوی ترین آلیاژ های آلومینیوم شناخته می‌شود. به این معنی که اپل قطعا در آیفون های نسل بعدی از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ استفاده خواهد کرد.

Apple-iPhone-7-concept-1ما شنیده ایم که محصول بعدی اپل ممکن است همراه دکمه ی خانه ( home ) ادغام شده با قابلیت تاچ ای دی ( Touch ID ) همراه شود که در داخل صفحه نمایش آن تعبیه شده است. لازم به ذکر است که اپل این اختراع را در اوایل سال ۲۰۱۵ ثبت کرد. به نظر می‌رسد که این فناوری به طوری طراحی شده که اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش جاسازی شود و مطمئنا سال آینده با این فناوری رو به رو خواهیم شد. متاسفانه، ما نمی‌توانیم بگوییم آیفون ۷ و ۷ پلاس   اولین گوشی خواهند بود که از این فناوری استفاده خواهند کرد. چرا که پیش از این هواوی قبل از  استفاده اپل از فناوری تاچ ای دی، در این زمینه پیش قدم شده بود.

علاوه بر این، گزارشات نشان می‌دهند که کوپرتیونیتی ها سر انجام قصد دارد آیفون ۷ و ۷ پلاس را با قابلیت ضد آب روانه ی بازار کنند. این موضوع، تا حدودی به وسیله فراوان بودن مهر و موم سیلیکونی و واشر که در آیفون های فعلی استفاده و آن را مدت طولانی بدون آسیب دیدن در آب غوطه ور نگه می‌دارد، ثابت می‌شود.  جدا از شواهد فیزیکی موجود در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس، اختراعی ثبت شده است که گفته شده ایده اپل برای دستگاه مقاوم در برابر آب را نشان می‌دهد.

Apple-iPhone-7-concept-2ما شنیده ایم که آیفون ۷ ممکن است به جای استفاده از جک هدفون ۳.۵ میلی متری از پورت لایتینگ بهره خواهد برد. که همین موضوع موجب کاهش وزن و باریکتر شدن آن میشود. بر اساس گزارشات، اپل میخواهد آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را به عنوان باریک ترین آیفون تا کنون معرفی نماید. گزارش شده که کوپرتیونیتی ها قصد دارند آیفون بعدی را با ضخامت ۶ میلی متر تولید کنند. برای یادآوری، آیفون ۶ ضخامت ۶.۹ میلی متری داشت و آیفون ۶ اس با ضخامت دقیقا ۰.۲ میلی متر کمتر از آن بود.

سخت افزار

هیچ تردیدی نیست که اپل قصد دارد برای زینت بخشیدن گوشی بعدی خود چیپستی سریع تر به کار ببندد. که به احتمال زیاد تراشه A10 اپل نامیده خواهد شد. با توجه به اینکه تراشه A9  به عنوان قهرمان ۶۴ بیتی در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس به کار برده شده است، احتمال می‌رود نسل بعدی آن ساخت TSMC با فناوری ۱۶ نانومتری یا ساخت سامسونگ با فرایند تولید ۱۴ نانومتری باشد.

خیلی زود است که هر گونه اطلاعاتی در مورد چیسپت این محصول ارائه کنیم. در حال حاضر ادعا می‌شود اپل به طور انحصاری  TSMC را برای ساخت تراشه A10 انتخاب کرده است. بنابر شایعات، این تراشه با فناوری ۱۶ نانومتری و بسیار شبیه به A9 تولید خواهد شد. با توجه به اینکه اپل A9 یکی از بهترین تراشه های حال حاضر است، امیدواریم A10 هم عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

در بخش حافظه، در سال ۲۰۱۵ آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس در نهایت با ۲ گیگابایت رم معرفی شدند. با توجه به اینکه اپل در سال ۲۰۱۲ و در آیفون ۵ از ۱ گیگابایت رم استفاده کرده بود و به دنبال رونى افزایش رم در فاصله هر سه سال، ما کاملا مشکوک هستیم که آیفون ۷ با ۳ گیگابایت رم ارائه شود. این چیزی است که مینگ چی کو، تحلیلکر با سابقه این صنعت در رابطه با آیفون ۷ اعلام کرده است.

صفحه نمایش

Apple-iPhone-6s-Review-007

اظهار نظر برخی از شایعات نشان می‌دهند اپل ایده ی بسیار سرگرم کننده استفاده از صفحه نمایش آمولد ( AMOLED ) را در سر دارد. احتمالا این اتفاق پس از سال ۲۰۱۸ رخ خواهد داد. برخی از شایعات دیگر نشان می‌دهند ممکن اپل سفر از LCD به آمولد را اوایل سال ۲۰۱۹ انجام دهد. بسیار خب، ما معتقدیم که این اتفاق در نهایت رخ نخواهد دارد. اما در آیفون ۷ بعید است که چنین صفحه نمایشی به کار برده شود. به احتمال زیاد، اپل همچنان از صفحه نمایش IPS LCD استفاده خواهد کرد.

تا آنجا که به وضوح تصویر مربوط می‌شود، دو گزینه وجود خواهد داشت: اپل یا رزولوشن را افزایش خواهد داد و یا اینکار را نخواهد کرد. ما بیشتر تمایل داریم تا بر این باور باشیم که آیفون ۷ با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با رزولواشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ خواهد بود، در حالی که نسخه ی بزرگتر با نام آیفون ۷، صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلس ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ خواهد بود. در واقع، این اندازه ها بسیار شبیه آیفون ۶ و ۶ پلاس و همچنین آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس هستند.  ما هیچگونه تصمیمی در این رابطه نمی‌گیریم و به دلیل فقدان هر گونه شایعه تا کنون، رویکرد محافظه کارانه در پیش می‎گیریم.

تاچ سه بعدی ( ۳D Touch )

در رابطه با تاچ سه بعدی نیز احتمال می‌رود ویژگی های جدیدی در راه باشند. همانطور که قبلا ذکر شد، اپل در پی ایده ی اضافه کردن تاچ سه بعدی چندگانه به آیفون های نسل بعدش است. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا فشار را روی چندین نقطه از صفحه نمایش اعمال کنند.

امیدواریم این امر بتواند به جهت طیف وسیع تری از فعل و انقعالات رابط کاربری مورد استفاده قرار گیرد. نه فقط برای بازی های معمولی.  ما هیچ چیز دیگری در مورد تاچ سه بعدی در محصول بعدی اپل نمی‌دانیم. البته تا زمانی که این گوشی به شکل رسمی معرفی شود. انتظار می‌رود اکثر تغییرات در رابط کاربری و  قابلیت های نرم افزاری برای امر فشار اتفاق بیافتد.

دوربین

iPhone-Camera

تا کنون ما چیز جدیدی در مورد دوربین آیفون ۷ نشنیده ایم. اما همانند روند افزایش رم، دوربین هم در سری جدید به طور قابل توجهی نسبت به آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس بهبود خواهد یافت. در حالتی دیگر، دوربین ها همانند نسخه ی قبلی ۱۲ مگاپیکسل ( ۱.۲۲ میکرومتر ) همچنین دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. با وجود به اینکه در نسخه ی پیش شاهد افزایش مگاپیکسل بودیم، احتمال نمی‌رود در سال ۲۰۱۶ با افزایش تعداد مگاپیسکل رو به رو شویم. با این حال، ما مطمئن هستیم که کوپرتیونیتی ها  دوربین آیفون ۷ را با پیشرفت های خوب و یا حتی ویژگی های جدیدی برای عکاسی همراه خواهند کرد. ما اکنون می‌توانیم تنها در این مورد تصور کنیم و نیازی به گفتن نیست که برای بررسی آن بی تاب هستیم.

یکی از ویژگی های جدیدی که ممکن است در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس شاهد آن باشیم و البته  از نظر ما کاملا غیر قابل قبول است به گزارشی مربوط می‌شود که چند وقت پیش منتشر شده بود. بر این اساس، قرار است اپل در محصول بعدی خود از دوربین دوگانه بهره بگیرد. یکی از این دوربین ها به احتمال زیاد برای تشخیص عمق تصویر استفاده خواهد شد و در حالی دیگری عملکردی معمولی خواهد داشت. بنابر این، عکس ها از فوکوسی قابل تنظیم برخوردار خواهند بود.

با قضاوت بر عملکرد دوربین آیفون ۶ اس در مورد دوربین آیفون ۷ بسیار خوش‌بین هستیم. گوشی های اپل به شکل سنتی در زمینه عکاسی بسیار قوی بوده اند. بنابر این انتظار داریم در سال ۲۰۱۶ هم شاهد آیفون های خوبی در زمینه عکاسی باشیم.

تاریخ عرضه

آیفون ۷ کانسپت

شایعات در رابطه با زمان معرفی این محصولات به سپتامبر سال ۲۰۱۶ اشاره دارند. احتمالا در دو هفته اول این ماه معرفی خواهد شد. معمولا در این ماه، اپل میزبان رویدادی خواهد بود که چندین محصول دیگر را در کنار آیفون های جدید معرفی خواهد کرد. این عملی بوده است که اپل در چند سال اخیر به شکل پیوسته انجام داده و هیچ دلیلی وجود ندارد که سنتش را بشکند. در این صورت، باید تا اوایل سپتامبر سال ۲۰۱۶ برای معرفی شدن آیفون های ۷ و ۷ پلاس منتظر بمانیم.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*