بازار اپراتورهای تلفن همراه

رشد همراه اول در سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه

جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد سهم همراه اول در بازار اپراتورهای تلفن همراه رشد داشته است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جدیدترین گزارش از سهم بازار اپراتورهای ارتباطی کشور را در نیمه اول سال 1401 منتشر کرد که در آن جایگاه هر کدام از اپراتورهای سیار از لحاظ بازار رقابتی مشخص شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همانند دوره‌های قبلی بازه زمانی سه ماهه مربوط به تابستان را مد نظر قرار داده و در آن وضعیت اپراتورها را در معیارهای اصلی «وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده‌ها»، «تعداد مشترکان روم شده در شبکه اپراتورها»، «تعداد سایت‌های فیزیکی فعال اپراتورهای تلفن همراه» و «خطوط تلفن همراه» بررسی کرده است.

افزایش سهم همراه اول در بازار اپراتورهای تلفن همراه

جدیدترین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت بازار اپراتورهای ارتباطی نشان می‌دهد ضریب نفوذ تلفن همراه به 170 درصد افزایش پیدا کرده و طبق آمارها حدود 144 میلیون شماره همراه در سراسر کشور فعال شده است.

طبق این گزرش، همراه اول توانسته تا پایان شهریورماه 1401 به آمار بیش از 76.8 میلیون مشترک فعال دست پیدا کند که از رشد 0.17 درصدی نسبت به فصل بهار امسال حکایت دارد. اپراتور ایرانسل هم در این بازه زمانی در حوزه فعالسازی خطوط تلفن همراه به آمار 61.2 میلیون مشترک دست پیدا کرده که کاهش 0.26 درصدی را نشان می‌دهد. رایتل نیز به آمار 5.4 میلیون مشترک فعال رسیده که از کاهش 0.08 درصدی حکایت دارد.

گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد فقط همراه اول در نیمه اول سال 1401 بدون کاهش سهم توانسته فعالیت خود را ادامه دهد. همچنین به طور کلی در حال حاضر سهم بازار همراه اول از حوزه ارتباطات سیار حدود 53.51 درصد، سهم ایرانسل 42.68 درصد و رایتل نیز 3.8 درصد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*