تصویر ستون های آفرینش

تصویر جدید تلسکوپ جیمز وب از ستون های آفرینش ، خارق العاده است!

تصویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب از ستون های آفرینش ، ما را در درک بهتر چگونگی شکل‌گیری ستارگان یاری می‌کند.

هفته گذشته، ناسا تصویری را از ستون های آفرینش منتشر کرد که با دوربین فرو سرخ نزدیک (NIRCam) جیمز وب ثبت شده بود و جزییاتی را از ستارگان شکل گرفته در آن ناحیه نشان می‌داد. حالا این آژانس فضایی، تصویر جدیدی را از ستون های آفرینش به اشتراک گذاشته که با ابزار فرو سرخ میانه (MIRI) این تلسکوپ به ثبت رسیده است.

این عکس خوش رنگ و لعاب که روی غبار و گاز موجود در این ناحیه متمرکز شده، با حال و هوای هالووین هم تناسب دارد؛ چیزی که حساب توییتری جیمز وب نیز به آن اشاره کرده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب، نگاهی ژرف به درون ستون‌های غبار انداخته تا هزاران ستاره تازه متولد شده در این ناحیه را با جزئیات بی‌سابقه نشان دهد. البته بسیاری از ستاره‌ها، آن‌قدر نورانی نیستند که در طول موج فعالیت MIRI بدرخشند.

با این عکس جدید اما، اخترشناسان داده‌های نوری فرو سرخ میانه را با رزولوشن بیشتری از آنچه که تاکنون قابل دسترس بود، استخراج کردند. حالا دانشمندان می‌خواهند تحرکات غباری این ناحیه را دقیق‌تر بررسی کنند تا یک نقشه کامل 3D از ستون های آفرینش ترسیم شود و به دانش ما از نحوه‌ی شکل‌گیری ستارگان، عمق ببخشد.

ستون های آفرینش (Pillars of Creation)، در سحابی عقاب و فاصله 6500 سال نوری از زمین قرار دارد. برای پی بردن به عظمت این ناحیه، فقط باید آن ستاره قرمز رنگ در گوشه بالای سمت راست ستون‌ها را نگاه کنید. به گفته‌ی ناسا، این ستاره و غبار اطرافش به تنهایی، بزرگ‌تر از کل منظومه شمسی است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*