حذف کردن اطلاعات شخصی از نتایج جستجو گوگل

آموزش حذف کردن اطلاعات شخصی از نتایج جستجو گوگل

اگر نگران انتشار اطلاعات شخصی خود مثل شماره کارت بانکی، آدرس منزل و غیره در نتایج جستجو گوگل هستید، راهی برای پاک کردن آن‌ها وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

تصور اینکه هرگونه اطلاعات شخصی شما در اینترنت وجود دارد و همه می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند وحشتناک است. اگر نگران اطلاعاتی هستید که دیگران می‌توانند با جستجو کردن در گوگل درباره شما پیدا کنند، خبر خوب اینکه راهی برای حذف کردن اطلاعات شخصی از نتایج جستجو در گوگل وجود دارد.

گوگل مدت‌هاست سیاستی را در پیش گرفته که از کاربران خودش در برابر کلاهبرداری‌های مختلف مالی محافظت می‌کند. به همین خاطر اطلاعات مهم کاربران مثل شماره ملی، شماره حساب‌های بانکی، تصاویر مربوط به مدارک شناسایی، امضاهای خطی و همینطور اسناد پزشکی را از نتایج جستجو حذف می‌کند. اما به لطف تغییرات مثبتی که گوگل از آوریل ۲۰۲۲ پیاده کرده، شما می‌توانید از آن بخواهید طیف وسیع‌تری از اطلاعات شخصی‌تان مثل شماره تلفن، آدرس محل سکونت یا آدرس ایمیل را هم پاک کند.

نحوه حذف اطلاعات شخصی از نتایج جستجو با اپلیکیشن گوگل

گوگل در حال کار روی نسخه آزمایشی قابلیتی است که در اپلیکیشن موبایل Google گنجانده شده و به کاربران گوشی‌های اندرویدی اجازه می‌دهد درخواست حذف اطلاعات را ارسال کنند و وضعیت درخواست‌های قبلی خود را هم از این طریق مشاهده کنند. برای دسترسی به این قابلیت ابتدا باید مطمئن شوید که اپلیکیشن گوگل در گوشی شما به آخرین نسخه بروزرسانی شده است. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

حذف کردن اطلاعات شخصی از نتایج جستجو گوگل

  • اپلیکیشن Google را باز کنید.
  • روی آیکون پروفایل خود از گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • به دنبال گزینه Results about you بگردید.
  • سپس اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده تا توسط گوگل حذف شوند.

حذف اطلاعات شخصی بدون نیاز به اپلیکیشن گوگل

اما اگر از کاربران اندرویدی نیستید یا در کل می‌خواهید از روشی بدون استفاده از اپلیکیشن Google برای حذف کردن اطلاعات شخصی از نتایج جستجو در گوگل استفاده کنید، چه باید کرد؟ برای این کار باید وارد صفحه پشتیبانی گوگل شوید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

حذف کردن اطلاعات شخصی از نتایج جستجو گوگل

  1. گزینه Remove information you see in Google Search را انتخاب کنید.
  2. از بخشی با عنوان The information I want removed is گزینه In Google’s search results and on a website را انتخاب کنید.
  3. وقتی از شما پرسیده شد که آیا با مالک سایت تماس گرفته‌اید یا خیر، گزینه No, i prefer not to را انتخاب کنید.
  4. سپس نوع اطلاعات شخصی خود که قصد حذف کردن آن‌ها از نتایج گوگل را دارید انتخاب کنید.
  5. لینک‌ سایت‌هایی که محتوای شما در آنجا منتشر شده را وارد کنید تا گوگل آن‌ها را پاک کند.

زمانی که گوگل اطلاعات شخصی شما را تأیید کند، دیگر وب‌سایت‌هایی که داده‌های شما در آن‌ها وجود داشته باشد در نتایج گوگل ظاهر نخواهند شد. و اگر درخواست شما تأیید نشود، هیچ تغییری در نتایج حاصل نخواهد شد.

البته به خاطر داشته باشید که در صورت تأیید هم این محتوا فقط در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در نمی‌آیند و هیچ تغییری در وضعیت صفحات سایت مورد نظر به وجود نخواهد آمد. زیرا گوگل فقط می‌تواند نتایج جستجوگر خودش را کنترل کند، نه سایت‌ها را. برای حذف کامل آن‌ها از سایت مورد نظر می‌توانید با مدیران وب‌سایت مذکور تماس حاصل کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*