سرقت گوشی

پس از گم شدن یا سرقت گوشی این اقدامات را برای محافظت از حساب بانکی خود انجام دهید

پس از گم شدن یا سرقت گوشی باید بلافاصله برای محافظت از حساب بانکی خود اقدامات مهمی را انجام دهید که در ادامه با این اقدامات آشنا خواهیم شد.

سرقت گوشی یا گم کردن آن برای کاربران مشکلات و هزینه‌های زیادی را به همراه دارد؛ اما علاوه بر خود گوشی، اطلاعات مهم آن نظیر اطلاعات مالی می‌تواند به فرد آسیب‌های زیادی برساند و به همین دلیل می‌بایست بلافاصله اقداماتی برای محافظت از آنها انجام شود.

در حقیقت گوشی های هوشمند امروزه به مکانی امن برای ذخیره اطلاعات و اسناد مهم کاربران تبدیل شدند و به همین دلیل گم شدن یا سرقت آنها باعث آسیب‌های زیادی به مالکان خواهد شد. در همین راستا قصد داریم شما را با راهکارهای محافظت از حساب بانکی پس از گم شدن یا سرقت گوشی آشنا کنیم.

محافظت از حساب بانکی در زمان گم شدن یا سرقت گوشی

سیم کارت را مسدود کنید

احتمال سوءاستفاده از سیم کارت های موجود در گوشی پس از سرقت آن وجود دارد و همین موضوع می‌تواند برای فرد هزینه‌های زیادی را به همراه داشته باشد. ضمن این که ارسال رمز پویا کارت‌های بانکی به گوشی های هوشمند نیز باعث برداشت پول از حساب‌های بانکی خواهد شد.

از این رو بهتر است بلافاصله پس از سرقت گوشی با اپراتور تلفن همراه خود تماس بگیرید و سیم کارت خود را مسدود کنید. اپراتورهای تلفن همراه برای مسدود کردن سیم کارت گوشی سرقت شده یا گم شده در هر ساعتی از شبانه‌روز راهکارهای اضطراری متنوعی را در نظر گرفته‌اند.

گوشی خود را به شکل آنلاین ردیابی کنید

گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS از قابلیت‌های ردیابی آنلاین بهره می‌برند تا بتوان مکان گوشی را از راه دور پیدا کرد. برای این کار باید در تنظیمات گوشی این قابلیت را فعال کنید تا در زمان سرقت یا گم شدن آن بتوان آنها را از راه دور موقعیت‌یابی کرد. گوشی‌های اندرویدی به قابلیت‌های نظیر همچون Find My Mobile، Find your phone، Find Device مجهز شده‌اند و گوشی های iOS نیز از اپلیکیشن Find My بهره می‌برند.

این برنامه‌ها علاوه بر پیدا کردن موقعیت گوشی، امکاناتی چون قفل کردن حساب‌های ایمیل، پاک کردن اطلاعات دخل گوشی و به صدا درآوردن گوشی را نیز به همراه دارند.

رمزها را تغییر دهید

کاربران به دلیل سخت بودن حفظ تمام رمزهای عبور اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند آنها را در بخشی از گوشی خود یا در اپلیکیشن‌های ثبت یادداشت‌ها ذخیره کنند. چنین موضوعی باعث افزایش احتمال سوءاستفاده از گوشی سرقت شده خواهد داشت.

البته اپلیکیشن‌های بانکی معمولا با سنسور تشخیص اثر انگشت گوشی‌ها باز می‌شوند، اما ثبت نام کاربری و رمز عبور این برنامه‌ها در داخل گوشی باعث افزایش ریسک از دست رفتن سرمایه مالی خواهد شد. از این رو پس از گم شدن گوشی باید بلافاصله رمز عبور اپلیکیشن‌های بانکی و حساب شبکه های اجتماعی خود را تغییر دهید.

حساب بانکی خود را مسدود کنید

مسدود کردن موقت حساب و اپلیکیشن بانکی یکی دیگر از اقدامات مهم در زمان گم کردن گوشی یا سرقت آن است. هرچند انجام این کار در زمان‌های غیر اداری مانند ساعت‌های نیمه شب و روزهای تعطیل دشوار خواهد بود، اما در بلوبانک فرایند مسدود کردن حساب با چند کلیک قابل انجام است و بلافاصله می‌توان آن را مسدود کرد. بلوبانک که به عنوان استارتاپ پیشرو حوزه نئوبانک کشور محسوب می‌شود برای کاربران خود امکان پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته را فراهم کرده است.

کاربران فقط با اثر انگشت یا وارد کردن رمز عبور می‌توانند وارد اپلیکیشن بلوبانک شوند. همچنین افرادی که بابت افشای رمز عبور خود نگران هستند می‌توانند در هر روز و ساعتی رمز حساب بانکی خود را مسدود کرده یا تغییر دهند.

اگر جزو کاربران بلوبانک هستید، پس از سرقت گوشی یا گم کردن آن می‌توانید در سریع‌ترین زمان با واحد پشتیبانی از طریق گفتگوی آنلاین متنی یا تماس برقرار کرده و مراحل مسدود کردن موقت حساب خود را انجام دهید. همچنین می‌توان با گوشی دیگری با رمز عبور وارد حساب بانکی خود شده و فرایند تغییر رمز عبور اپلیکیشن را انجام داد.

گفتنی است بلوبانک که به بانک سامان وابسته است در اواخر سال 1398 با هدف پاسخگویی به نیازهای بانکی هموطنان به خصوص جوانان آغاز به کار کرد. این نئوبانک که خدماتی تماما آنلاین و از طریق اپلیکیشن را ارائه داده، موفق شده با نوآوری سطح جدیدی از خدمات بانکی را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*