سرقت ارزهای دیجیتال

رکورد سرقت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ به ۳ میلیارد دلار رسید!

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، رکورد سرقت ارزهای دیجیتال تا اینجای سال ۲۰۲۲ به ۳ میلیون دلار رسیده است. این بالاترین میزان رمزارز دزدیده شده طی یک ماه است!

ماه اکتبر، تمام رکوردهای سرقت ارزهای دیجیتال را جابجا کرد. بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، به قدری مقدار این سرقت‌ها سنگین بوده که کارشناسان به این ماه لقب «هَکتُبر» را داده‌اند!

۳۱ اکتبر، شرکت امنیتی بلاکچین PeckShield در توییتی آمار وحشتناکی را از رمزارزهای به سرقت رفته در این ماه منتشر کرد. در این گزارش به سرقت ۲.۹۸ میلیون دلار ار دیجیتالی تا ۳۱ اکتبر امسال اشاره شده است که دو برابر ۱.۵۵ میلیون دلار سرقت شده در کل سال ۲۰۲۱ میلادی است. ما در هکتبر شاهد ۴۴ اکسپلویت بودیم که روی ۵۳ پروتکل تأثیرگذار بودند. هکرها موفق به سرقت ۷۶۰ میلیون دلار در هکتبر شدند؛ هرچند که ۱۰۰ میلیون دلار آن بازگشته است.

بعد از اکتبر، ماه مارس دومین ماه رکورددار سرقت ارزهای دیجیتال به میزان ۷۱۰ میلیون دلار است. اکثر این مبلغ از طریق اکسپلویت Ronin bridge سرقت شده که شامل ۶۲۵ میلیون دلار می‌شود! اما اکسپویلت چشمگیر ماه اکتبر BNB Chain است که سهم ۵۸۶ میلیون دلاری از دارایی‌های سرقت رفته دارد. پس از آن پروتکل Mango Markets DeFi با وجود توافق برای بازگرداندن مقداری از وجوه سرقت رفته، در جایگاه دوم ایستاده است.

سرقت ارزهای دیجیتال

البته به جز BNB Chain اکسپلویت‌های مطرح دیگری نیز در ماه اکتبر ظاهر شده‌اند. به طور مثال پلتفرم Freeway منجر به سرقت ۶۰ میلیون دلار، Transit Swap منجر به سرقت ۲۹ میلیون دلار، Team Finance و Moola Market هم به ترتیب باعث دزدیده شدن ۱۳ و ۹ میلیون دلار از دارایی‌های کاربران بازار کریپتوکارنسی شده‌اند.

سرقت ارزهای دیجیتال روز به روز بیشتر می‌شود

وب‌سایت DeFiYield هم در گزارشی که روز گذشته منتشر کرد، وضعیت وخیم هک فستی که ماه گذشته رخ داد را به تصویر می‌کشد. آن‌ها در گزارش خود مدعی شده‌اند که در ماه اکتبر، بیش از ۱ میلیارد دلار از دارایی‌های کاربران علاوه بر پروتکل اکسپلویت مستقیم، از طریق راگ پول (یک نوع کلاهبرداری در بازار رمزارزها) و طرح پانزی (یک ترفند برای کلاهبرداری)  به سرقت رفته است. در مجموع ۳۵ گزارش سرقت در ماه گذشته منتشر شده که ۱۵ مورد آن متعلق به کلاهبرداری راگ پول بوده است. اما در طرف روشن این گزارش آمده است که تقریباً نزدیک ۹۰۰ میلیون دلار از وجوه سرقت رفته در سال ۲۰۲۲ تاکنون بازیابی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*