فناوری خنک‌کنندگی دوگانه در یخچال‌های جدید سامسونگ

میوه‌ها و سبزی‌های پلاسیده، از بین رفتن رطوبت و تازگی غذا‌ها در یخچال و یخ‌سازی که آب آن مزه و بوی ماهی می‌دهد! همه ما کم و بیش با چنین صحنه‌هایی که محصول انتقال هوا بین محفظه یخچال و فریزر هستند،‌ روبرو شده‌ایم. مواردی که هیچ‌کس آن را دوست ندارد و حالا یخچال‌های جدید سامسونگ، راه‌حل ساده اما جالبی برای آن دارند.

عملکرد سیستم‌های خنک‌کننده در یخچال‌ها به این صورت است که هوا در تمامی فضای دستگاه جریان پیدا می‌کند و باعث خنک شدن محفظه یخچال و فریزر می‌شود. اما سامسونگ به عنوان یک شرکت پیشرو در تولید محصولات نوآورانه و فروشنده بیشترین یخچال در دنیا، این روش را تغییر داده و با جدا کردن سیستم خنک‌کننده در دو محفظه یخچال و فریزر، سیستمی دوگانه معرفی کرده است. این سیستم خنک‌کننده از یک کمپرسور مشترک اما دو فن و دو تبخیرکننده (evaporator) مجزا تشکیل شده که هر یک وظیفه خنک‌ کردن یک محفظه را بر عهده‌ دارند.

استفاده از سیستم Twin Cooling Plus باعث می‌شود تا محتویات یخچال، رطوبت خود را تا ۷۵ درصد حفظ کنند و انواع غذا، میوه و گوشت برای مدت طولانی‌تری تازه باقی بمانند. این در حالی است که یخچال‌های معمولی تنها تا ۱۷ درصد توانایی حفظ رطوبت را دارند. سامسونگ با جدا کردن سیستم‌های خنک‌کننده هر بخش، از ورود هوای خشک فریز به محفظه یخچال جلوگیری می‌کند و درنتیجه رطوبت هوای یخچال حفظ می‌شود.

تجربه آشامیدن از آب آشامیدنی داخل یخ‌ساز که مزه ماهی می‌دهد، تجربه نامطبوع اما آشنایی است. اتفاقی که به علت تبادل جریان هوا میان یخچال و فریزر صورت می‌گیرد. غذاهایی مانند ماهی و سیر، بوی تندی دارند و همراه با جریان هوای خنک‌کننده، خود را از محفظه یخچال  به یخ‌ساز می‌رسانند و طعم محتویات داخل آن‌ها را تغییر می‌دهند. اما سیستم‌ Twin Cooling Plus با جدا کردن سیستم‌های خنک‌کننده یخچال و فریزر، باعث می‌شود تا هوا بین این دو محفظه در جریان نباشد و بوی غذاهای داخل یخچال بر طعم و مزه مواد غذایی داخل فریزر  به‌خصوص یخ، آب و بستنی تأثیر نگذارد.

از دیگر ویژگی‌های سیستم خنک‌کننده Twin Cooling System این است که نیاز به چینش خاص مواد غذایی درون یخچال را از بین می‌برد. به این ترتیب که با حفظ رطوبت فضای داخل یخچال، دیگر نیازی به قرار دادن سبزی‌ها و میوه‌ها در بخش پایینی یخچال نیست و به راحتی رطوبت در تمام محفظه حفظ می‌شود. این سیستم در بیشتر یخچال‌های ساید‌بای‌ساید سامسونگ و همچنین مدل‌ French Door تعبیه شده است.

منیع : سامسونگ

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*