ایلان ماسک

دست پخت جدید ایلان ماسک برای توییتر: اخراج نیمی از کارمندان!

ایلان ماسک قصد دارد ظرف مدتی کوتاه، با اخراج گسترده کارمندان توییتر و تعدیل نیمی از نیروها، هزینه‌های شرکت را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

اخراج گسترده کارمندان توییتر از زمان ریاست ایلان ماسک، هم‌چنان با شدت در جریان است. بر اساس گزارش بلومبرگ، مالک جدید این پلتفرم در حال برنامه‌ریزی برای اخراج 3700 نفر از کارمندان، با هدف تعدیل نیمی از نیروهای توییتر برای کاهش هزینه‌های شرکت است. طبق گزارش‌ها، ماسک و تیمی از مشاوران خود، در حال نهایی کردن این طرح هستند و ظاهرا قرار است به افراد اخراجی، حقوقی معادل با 60 روز پس از پایان کار پرداخت شود. این خبر احتمالا روز جمعه توسط ماسک به کارمندان اخراجی توییتر اعلام خواهد شد.

در این میان، افرادی که در سمت خود باقی می‌مانند نیز ممکن است مجددا به کار در دفتر و فعالیت به دور از منزل عادت کنند. به نقل از بلومبرگ، ماسک در حال برنامه‌ریزی برای پایان دادن به سیاست دورکاری توییتر است و از کارمندان خواسته که گزارش ورود و خروج خود را به دفتر اعلام کنند. این نشریه پیشتر گزارش داده بود که کارمندان توییتر در مورد تغییراتی که ماسک ممکن است در مورد این سیاست خاص ایجاد کند، ابراز نگرانی کرده بودند.

بر کسی پوشیده نیست که مدیر جدید توییتر به کار از راه دور علاقه‌ای ندارد و قبلا نیز برای نیروهای خود در تسلا و اسپیس ایکس ضرب‌الاجلی تعیین کرده بود و از آنها خواسته بود یا در هفته 40 ساعت را در محل کار حاضر شوند یا شرکت را ترک کنند.

توییتر

پیش از تصاحب توییتر توسط ماسک، گزارش‌هایی مبنی بر تمایل او به تعدیل 75 درصدی کارمندان این پلتفرم منتشر شده بود. بنابر این گزارش‌ها، وی اگرچه این رقم را هنگام بازدید از مقر توییتر در سانفرانسیسکو تکذیب کرد، اما کاملا واضح بود که هم‌چنان گزینه اخراج کارمندان توییتر را بر روی میز دارد. پس از امضای قرارداد خرید این شرکت، ماسک در اولین اقدام خود، پارال آگراوال، مدیرعامل توییتر، ند سگال، مدیرمالی و برخی دیگر از مدیران ارشد را از سمت‌های خود برکنار کرد.

در آخر هفته جاری، برخی دیگر از مدیران و معاونان نیز از کار برکنار شدند و از برخی کارکنان ارشد باقی‌مانده خواسته شد تا لیستی از کارمندان اخراج شده را تهیه کنند. بر اساس گزارش‌ها، فهرست‌ افراد برکنار شده بر اساس سهم هر فرد در کد توییتر رتبه‌بندی شدند و ماسک از مدیران و مهندسان تسلا برای ارزیابی آنها کمک خواست.

ماسک علاوه بر دستور اخراج دسته‌جمعی کارمندان توییتر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تغییرات بزرگی را نیز برای کسب درآمد این شرکت اعمال می‌کند که از جمله آن می‌توان به افزایش حق اشتراک سرویس توییتر آبی از 3 دلار به 8 دلار در ماه اشاره کرد. به گزارش بلومبرگ، این قیمت‌گذاری جدید احتمالا از روز دوشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد. خرید اشتراک مذکور هم‌چنین برای تمدید تاییدیه‌های تیک آبی در آینده نیز الزامی خواهند بود، اگرچه به کاربرانی که از قبل این تاییدیه را دریافت کرده‌اند، مهلتی داده می‌شود تا قبل از منقضی شدن تیک آبی خود، پرداخت اشتراک را آغاز کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*