تریلر فصل چهارم وست ورلد

سریال وست ورلد به پایان خود رسید؛ فصل پنجمی در کار نیست!

چند سال پیش، سریال وست ورلد به مهم‌ترین اثر شبکه اچ بی او تبدیل شد. با این که این سریال روزهای خوبی داشت اما حالا فقط پس از گذشت فقط چهار فصل به پایان رسیده و HBO رسما آن را کنسل کرده است.

پس از به پایان رسیدن سریال محبوب گیم آف ترونز، اچ بی او ستاره‌ای مانند GOT نداشت و همه امیدها و نگاه‌ها، به سمت سریال وست بود. این سریال که پتانسیل زیادی داشت و می‌توانست سال‌ها بینندگان شبکه اچ بی او را سرگرم کند اما حالا پس از گذشت چهار فصل، دیگر باید با جهان Westworld خداحافظی کنیم.

وست ورلد با ۵۴ نامزدی امی به پایان رسید!

همه کسانی که سریال‌های مورد علاقشان کنسل شده، با بی‌رحمی هالیوود آشنا هستند اما کنسل شدن سریالی به شدت موفق، به سادگی قابل درک نیست. هر چند پایان سریال وست ورلد در سال‌های آینده با توجه به افت عجیب نمرات این سریال در فصل‌های سوم و چهارم تا حدی قابل پیشبینی بود اما ناتمام گذاشتن چنین سریالی، آن هم توسط اچ بی او اصلا قابل قبول نیست.

چرا سریال وست ورلد نصفه‌کاره به پایان رسید؟

وست ورلد یکی از گران‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر تلویزیون بود اما با وجود هزینه‌های بالایش، اکثرا می‌توانست مخاطبانش را راضی کند. اگر از روند گیج‌کننده سریال و ضعف‌هایی مانند ضعف شخصیت‌های اصلی در جذب مخاطب، توجه بیش از حد به نمادگرایی و اساطیر و … در دو فصل اخیر بگذریم، می‌توان گفت Westworld همچنان یکی از خوش‌ساخت‌ترین سریال‌های تلویزیون در سال‌های اخیر بوده است.

دنیای غرب

وست ورلدی که زمانی در هر قسمتش نزدیک به دو میلیون نفر را پای تلویزیون میخکوب می‌کرد، در فصل چهارم حتی به آمار فاجعه‌بار ۳۵۰ هزار بیننده هم رسیده بود. با وجود کم شدن بینندگان، نمره سریال WW در راتن تومیتوز هشتاد درصد باقی ماند و همچنان پس از پخش قسمت‌های جدید این سریال، در شبکه‌های اجتماعی افراد زیادی راجع به آن صحبت می‌کردند.

مدیرعامل جدید شرکت وارنر، دیوید زسلاو خواهان تغییراتی رادیکال در ساختار شرکت وارنر است. او می‌خواهد دوباره فیلم‌های جدید هری پاتر را بسازد و سوپرمن هنری کویل را به پرده نقره‌ای بازگرداند. یکی دیگر از خواسته‌های او، کاهش هزینه‌های تولید فیلم‌‌ها و سریال‌های وارنر و زیرمجموعه‌هایش بود و ظاهرا اولین قربانی این تصمیم، وست ورلد بوده است. البته مسئولان اچ بی او و وارنر دلیل پایان و کنسل شدن سریال وست ورلد را مشکلات مالی و بودجه نمی‌دانند.

اچ بی او به دیگر ستاره‌‌هایش دلخوش است

هر چند پس از پایان سریال گیم آف ترونز، اوضاع اچ بی او خیلی خوب نبود و تنها سریال بزرگش Westworld بود اما حالا اوضاع برای این غول تلویزیون کاملا تغییر کرده است.

 

آن‌ها با داشتن سریال House of Dragons، وضعیت خوبی دارند و بینندگان زیادی را جذب کرده‌اند. ظاهرا در زمان پخش این سریال، هر هفته بیش از ۲۹ میلیون نفر از طریق اچ بی او سریال HoT را تماشا می‌کردند. در کنار این سریال، Succession هم یکی دیگر از سریال‌های جذاب و پربیننده اچ بی او است. در آینده نیز این شبکه سریال مورد انتظار پسا آخرزمانی خود یعنی The Last of Us را به نمایش در خواهد آورد تا یک برگ برنده دیگر نیز رو کند. در کنار این سریال‌ها، نباید سریال Euorophia را نیز فراموش کنیم که برای بسیاری از نوجوانان و جوانان، جذابیت زیادی دارد.

با توجه به ترافیک سریال تراز اول اچ بی او، به نظر نمی‌رسد سران این شبکه و وارنر بخواهند وقت و سرمایه‌شان را صرف سریالی به شدت پرزرق و برق و گران‌قیمت کنند که در جذب مخاطب ناتوان است.

آیا داستان وست ورلد نیمه‌کاره رها خواهد شد؟

هر چند هنوز برای ناامید شدن کمی زود است اما با توجه به سیاست‌های فعلی اچ بی او و وارنر، به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد ادامه سریال وست ورلد باشیم.

با این که اچ بی او فعلا می‌خواهد به وست ورلد پایان دهد اما ممکن است در ماه‌های آینده، شبکه‌ای دیگر حقوق ساخت و پخش سریال را از HBO بخرد تا بینندگان بتوانند آخرین فصل سریال محبوبشان را ببینند.

همچنین با توجه به این که سازندگان می‌خواستند سریال را در فصل پنجم به پایان برسانند و وجود یک سریال نصفه و نیمه در کالکشن سریال‌های HBO برای جذب مشترکان جدید خیلی مناسب نیست، شاید در آینده شاهد ساخته شدن فصل آخر این سریال باشیم.

البته این احتمال نیز وجود دارد که مانند سریال Deadwood، پس از دوازده سال شاهد ساخته شدن فیلمی بر اساس سریال وست ورلد باشیم.

با توجه به پایان‌بندی فصل چهارم این سریال، آیا ساخته شدن فصل پایانی برای این سریال ضروری است؟ نظر خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*