ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بخریم یا طلا ؛ بنیان‌گذار اتریوم پاسخ می‌دهد

امروزه ارز دیجیتال به رقیب جدی طلا برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است؛ اما از میان طلا و رمزارز کدامیک برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ بنیان‌گذار اتریوم به این پرسش پاسخ می‌دهد.

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم با اعلام این که صنعت ارزهای دیجیتالی بیشتر از جذب سرمایه‌های گسترده به بلوغ نیاز دارد، گفت قانون‌گذاری باید به جای ایجاد اختلال در عملکرد داخلی رمزارزها باعث آزادی عمل در این حوزه شود. در واقع قانون‌گذاری‌های مناسب می‌تواند امنیت دیفای (DeFi) را افزایش دهد. وی از راه‌های افزایش امنیت دیفای نیز به محدود کردن اهرم‌ها و شفافیت در خصوص بازبینی‌های امنیتی انجام شده در کدهای قراردادهای هوشمند اشاره کرد.

ارز دیجیتال بخریم یا طلا ؟

بنیان‌گذار شبکه اتریوم در ادامه گفته‌های خود با اعلام این که طلا دردسرآور است، گفت ارزهای دیجیتالی نسبت به طلا دارایی بهتری برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. در واقع استفاده از طلا سخت بوده و معامله آن با طرف‌های نامطمئن امکان‌پذیر نخواهد بود. ضمن این که طلا فاقد قابلیت چند امضایی (multi-sig) و ذخیره‌سازی امن است.

ارز دیجیتال

بوترین تاکید کرد ارزهای دیجیتالی هم‌اکنون نسبت به طلا از سازگاری بیشتری برخوردارند و برای سرمایه‌گذاری نیز گزینه بهتری محسوب می‌شوند. گفتنی است این توسعه‌دهنده‌ بلاک‌چین در سال 2018 میلادی بیت کوین را نسبت به طلا دارایی بهتری برای ذخیره ارزش معرفی کرده بود.

بوترین در ادامه گفته‌های خود با انتقاد از شرکت متا عنوان کرد پروژه متاورس با شکست مواجه خواهد شد؛ زیرا هدف و کاربرد این فضا مشخص نبوده و متاورس همچنان در فاز آزمایشی قرار دارد. وی با انتشار توییتی تاکید کرد متاورس در آینده عملی خواهد شد، اما ایده‌های تمام شرکت‌هایی که در حال توسعه متاورس هستند، موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*