ایرانسل

فرایندهای تداوم کسب و کار ایرانسل توسط وزارت ارتباطات بررسی شد

فرایندهای تداوم کسب و کار اپراتور ایرانسل همزمان با هفته پدافند غیر عامل توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شد.

جلسه ارزیابی وضعیت فرایندهای تداوم کسب و کار اپراتور ایرانسل عصر روز سه شنبه 10 آبان 1401 به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در ساختمان امام خمینی (ره) ایرانسل در غرب تهران برگزار شد. در این جلسه مهندس مرتضی رضایی (مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران) به همراه مدیران و نمایندگان کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حضور داشتند.

بررسی فرایندهای تداوم کسب و کار ایرانسل

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برنامه‌هایی از جمله مانورهای میدانی و فرضی و فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، آموزشی و فرهنگ‌سازی را در نظر گرفته بود. در همین راستا برنامه آزمایش تاب‌آوری شبکه و تداوم کسب‌وکار و مدیریت بحران یکی از این برنامه‌هایی بود که در شبکه ایرانسل به اجرا رسید.

در این برنامه، شرایط فرضی ایجاد مشکل برای یک المان مهم در هسته شبکه و از دست دادن لینک‌های انتقال شرکت ارتباطات زیر ساخت بررسی شد. همچنین در این برنامه سناریوهای از پیش برنامه‌ریزی شده به اجرا رسید و نقاط قوت و ضعف احتمالی در یک فضای چالشی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیران وزارت ارتباطات که در این آزمایش حضور داشتند، نتایج به دست آمده را تایید و درخواست کردند فرایندهای مشابه در حوزه مدیریت بحران و فرایندهای تداوم کسب و کار در سایر زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات نیز اجرا شود.

در روز چهارشنبه نیز در سایت ایرانسل در اردبیل، مانور قطعی برق مرکز BSC اجرا شد که در آن مانور، علیرضا حسینی (مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل)، شهریار سرداری (مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان) و جمعی از کارشناسان ایرانسل حضور داشتند. در این مانور پس از این که برق مرکز BSC قطع شد، برقراری ارتباط لازم بدون هیچ نوع قطعی توسط باتری‌ها و ژنراتورهای اصلی و جایگزین با موفقیت به انجام رسید.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل پس از این که این مانور به اجرا رسید گفت مانورهای مشابه باید توسط سایر اپراتورها نیز انجام شود. در همین راستا روز یکشنبه هفته قبل هم مانور قطعی برق در شرایط واقعی در دیتاسنتر ایرانسل در شرق تهران انجام شد که در آن مراسم نمایندگان شرکت توانیر حضور داشتند و صحت عملکرد فرایندها را تایید کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*