قیمت خودروهای داخلی

تاثیر افزایش دلار بر بازار خودرو ؛ آخرین قیمت خودروهای داخلی و خارجی – آبان 1401

طی روزهای گذشته افزایش نرخ دلار باعث شد قیمت خودروهای خارجی 5 تا 10 درصد افزایش پیدا کند. در ادامه تاثیر افزایش دلار روی قیمت خودروهای داخلی و خارجی را بررسی خواهیم کرد.

طی هفته‌های گذشته بازار خودرو بیش از پیش نابسامان شده و همچنان در بازار رکود وجود دارد. کارشناسان عدم احیای برجام و افزایش نرخ دلار را دلیل این نابسامانی می‌دانند. در همین راستا رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران عنوان کرد هنگامی که نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند، مالکان خودرو عجله‌ای برای فروش ندارند، اما خریداران واقعی به ناچار باید خودرو مورد نیاز خود را با هزینه بالاتر خریداری کنند.

بررسی افزایش قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت هرچند قیمت خودروها افزایش پیدا کرده است، اما مشتریان برای خرید آنها صف نکشیدند و میزان خرید و فروش در بازار بسیار ناچیز است. وی افزود طی بررسی‌ها در گروه سایپا شاهد کمترین کاهش قیمت هستیم. آخرین قیمت محصولات سایپا در بازار به شرح زیر است؛

  • پراید 111 صفر کیلومتر مدل 98 حدود 200 میلیون تومان
  • وانت پراید (مدل 1401) 172 میلیون تومان
  • پراید 131 حدود 182 میلیون تومان
  • تیبا صندوق‌دار صفر کیلومتر مدل 1401 به 201 میلیون تومان
  • تیبا هاچ بک 208 میلیون تومان
  • کوئیک معمولی دنده‌ای 209 میلیون تومان
  • کوئیک آر دنده‌ای 223 میلیون تومان
  • کوئیک اتوماتیک پلاس 289 میلیون
  • ساینا ای ایکس صفر کیلومتر مدل 1401 به 206 میلیون تومان
  • ساینا اس به 222 میلیون تومان
  • شاهین جی 259 میلیون تومان

بررسی قیمت این محصولات سایپا نشان می‌دهد این خودروها نسبت به نرخ‌های دو هفته قبل خود اختلاف زیادی ندارند. در واقع گروه سایپا با تولید و عرضه مناسب خود توانسته تمام محصولات خود را از طرح قرعه کشی خارج کند و همین موضوع در ثابت ماندن تقریبی قیمت‌ها نسبت به دو هفته قبل نقش زیادی داشته است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که این روزها برای خرید محصولات ایران خودرو از جمله خودروهای پژو بیشترین تقاضا وجود دارد؛ چرا که این خودروها همچنان با قرعه کشی در بازار به فروش می‌رسند و میان قیمت کارخانه و بازار آنها نیز اختلاف زیادی وجود دارد. از این رو بسیاری از افراد و دلالان برای کسب سود برای خرید این خودروها ثبت نام می‌کنند. همچنین نرخ ارز نیز روی قیمت محصولات ایران خودرو به دلیل این که میزان عرضه آنها کمتر است، تاثیر زیادی می‌گذارد.

بررسی قیمت ماشین های خارجی

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای خارجی نیز به دلیل افزایش نرخ ارز حدود 5 تا 10 درصد افزایش پیدا کرده است. البته در این بازار نیز همچنان رکود کامل وجود دارد. کورش طواحن، نمایشگاه‌دار در شمال تهران عنوان کرد این روزها در بازار خودروی صفر کیلومتر کمتری وجود دارد و به همین دلیل قیمت این خودروها نیز کماکان در حال افزایش است و آمارها از افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت این خودروها حکایت دارند.

این نمایشگاه‌دار در شمال تهران در ادامه بیان کرد برای مثال قیمت هر دستگاه لکسوس صفر کیلومتر مدل 2017 از 5 میلیارد و 800 میلیون تومان دو هفته قبل به 6 میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین هر دستگاه تیگوان صفر کیلومتر مدل 2018 مشکی رنگ نیز از 4 میلیارد و 600 میلیون تومان به 4 میلیارد و 900 میلیون تومان افزایش یافته است.

طواحن افزود در بازار قیمت نیسان ایکسل تریل مدل 2018 صفر کیلومتر حدود 4 میلیارد و 100 میلیون تومان، سانتافه مدل 2017 صفر کیلومتر کرمان موتور 3 میلیارد و 300 میلیون تومان و مدل معروف به 64 آپشن آن نیز 4 میلیارد تومان تعیین شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*