تیگو 7 پرو لاماری ایما

تیگو 7 پرو یا لاماری ایما ؛ برنده مقایسه کدام شاسی بلند چینی است؟

تیگو 7 پرو و لاماری ایما به عنوان دو شاسی بلند جدید و پرفروش بازار ایران محسوب می‌شوند؛ اما کدام‌یک را بخریم؟ در ادامه با مقایسه طراحی، مشخصات فنی و امکانات آنها به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

تیگو 7 پرو و لاماری ایما به عنوان دو شاسی بلند چینی جدید بازار ایران محسوب می‌شوند که هر کدام از ظاهری جذاب و مشخصات فنی مناسب بهره می‌برند؛ اما کدام‌یک از این دو شاسی بلند مونتاژی بازار ایران برای خرید گزینه مناسبی خواهد بود؟ در ادامه با مقایسه طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

شرکت آرین موتور در سال 1401 لاماری ایما را به عنوان نسخه ایرانیزه شده دانگ فنگ T5 EVO به بازار ایران عرضه کرد. این شاسی بلند با ظاهر جذاب خود توانست مدت کوتاهی پس از عرضه آمار فروش بسیار بالایی را به ثبت رساند. مدیران خودرو نیز در اوایل سال 1401 چند ماه زودتر از لاماری ایما نسل دوم چری تیگو 7 یعنی چری تیگو 7 پرو را به بازار عرضه کرد. این خودرو که با برند فونیکس به بازار عرضه شده همانند نسل قبلی خود آمار فروش بالایی را ثبت کرده است.

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ایما

بخش طراحی

لاماری ایما

لاماری ایما با خروجی اگزوز چهارتایی واقعی، رینگ‌های بزرگتر، آینه‌های جانبی نصب شده روی درها، جلوپنجره بزرگ یکپارچه و چراغ‌های دو تکه نسبت به تیگو 7 پرو اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.

تیگو 7 پرو

در طرف مقابل تیگو 7 پرو نیز دارای ظاهری کلاسیک و محافظه‌کار بوده و به گونه‌ای طراحی شده تا با تمام سلیقه‌ها سازگار باشد. البته به طور کلی چری تیگو 7 پرو و لاماری ایما از لحاظ طراحی خودرویی به‌روز محسوب می‌شوند و با ظاهر جذاب خود توانستند نگاه بسیاری را به خود جلب کنند.

لاماری ایما

لاماری ایما

در بخش طراحی داخلی نیز این دو خودرو در سطح مناسبی قرار دارند و داشبورد آنها با نمایشگر ایستاده به شکل تبلت، پشت‌آمپر دیجیتالی و دسته دنده الکترونیکی کاملا مدرن به چشم می‌آید.

تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو

البته در این میان داشبورد لاماری ایما به دلیل یکپارچه بودن نمایشگر مرکزی با صفحه‌آمپر دیجیتالی و همچنین طراحی خاص دریچه‌های تهویه مطبوع نسبت به چری تیگو 7 اسپرت‌تر است. به طور کلی سبک طراحی داشبورد این دو خودرو به یکدیگر شبیه بوده و بر خلاف طراحی بیرونی در بخش داخلی شاهد تفاوت چشمگیری نیستیم.

امکانات رفاهی

لاماری ایما

فونیکس تیگو 7 پرو و لاماری ایما از امکانات مشترکی چون سنسور فشار باد لاستیک‌ها، دی‌لایت، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، انتخاب حالت رانندگی اکو و اسپرت، سنسور نور، ترمز پارک برقی با اتوهلد، مالتی مدیا با نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، سقف پانوراما و کی‌لس استارتر بهره می‌برند.

تیگو 7 پرو

البته لاماری ایما به کول باکس، فرمان سه حالته و دوربین ثبت وقایع مجهز شده که تیگو 7 پرو از آنها بی‌بهره است. در طرف مقابل نیز فونیکس تیگو 7 پرو به امکانات بیشتری چون سنسور باران، سنسور پارک جلو، نورپردازی کابین با قابلیت تغییر رنگ، در صندوق بار برقی، شارژر بی‌سیم موبایل، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو، دوربین 360 درجه و تهویه مطبوع دو کاناله مجهز شده تا در این بخش برنده باشد.

امکانات ایمنی

لاماری ایما و تیگو 7 پرو در بخش ایمنی رقابت بسیار نزدیکی دارند. این دو خودرو به طور مشترک از شش کیسه هوای ده نقطه‌ای، سیستم کنترل سرعت در شیب، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و ترمز کمکی بهره می‌برند. ضمن این که هر دو خودرو از موسسه چینی C-NCAP توانستند 5 ستاره ایمنی را دریافت کنند که از ایمن بودن این دو شاسی بلند چینی بازار ایران حکایت دارد.

نوع تجهیزاتلاماری ایمافونیکس تیگو 7 پرو
تجهیزات ایمنی و حفاظتیکنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در شیبکنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در شیب
کیسه هوای ایمنیشش کیسه هوا در ده نقطه (شامل راننده و سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده‌ای سرتاسری)شش کیسه هوا در ده نقطه (شامل راننده و سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده‌ای سرتاسری)
سیستم ترمز و پایداریترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کششترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش

مشخصات فنی

لاماری ایما

لاماری ایما به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 195 اسب بخار و گشتاور 285 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این خودرو ظرف مدت 9.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر 100 کیلومتر نیز به شکل ترکیبی حدود 6.6 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو نیز از یک موتور 1.5 لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 157 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را تولید کند. این ارقام نشان می‌دهد بازدهی این پیشرانه در Tiggo 7 Pro کمتر است. یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر CVT با قابلیت تیپ ترونیک 9 سرعته مجازی قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این خودرو ظرف مدت 11.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر نیز 6.9 لیتر است.

مقایسه پیشرانه و گیربکس لاماری ایما و تیگو 7 پرو نشان می‌دهد لاماری ایما قدرتمندتر بوده و می‌توانند رانندگی هیجان‌انگیزی را برای مشتریان جوان خود به همراه داشته باشد. البته گیربکس لاماری بر خلاف Tiggo 7 Pro از حالت تیپ ترونیک بهره نمی‌برد و همین موضوع باعث شده لذت رانندگی آن کاهش پیدا کند.

لاماری ایما و تیگو 7 پرو از لحاظ فضای کابین نیز در سطح نسبتا یکسانی قرار دارند و برای سرنشینان خود فضای مناسبی را فراهم خواهند کرد. هرچند سطح سواری هر دو خودرو متوسط است، اما در این میان تیگو 7 پرو به دلیل رینگ‌های کوچک‌تر نسبت به لاماری نرم‌تر ظاهر می‌شود. در بخش عملکرد فنی و لذت رانندگی نیز برتری با لاماری ایما است، اما اختلاف زیادی میان آنها وجود ندارد.

جدول مشخصات فنی لاماری ایما و تیگو 7 پرو

نام خودرولاماری ایمافونیکس Tiggo 7 pro
نوع موتور4 سیلندر توربوشارژ با آرایش خطی سیلندها و سیستم پاشش مستقیم سوخت GDI4 سیلندر توربوشارژ با آرایش خطی سیلندرها
حجم پیشرانه1481 سی‌سی1498 سی‌سی
حداکثر قدرت195 اسب بخار156 اسب بخار
حداکثر گشتاور285 نیوتن‌متر230 نیوتن‌متر
نوع گیربکس7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تراتوماتیک ضریب‌متغیر CVT با قابلیت تیپ ترونیک 9 سرعته مجازی
مصرف سوخت ترکیبی6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت9.5 ثانیه11.5 ثانیه

شرایط بازار تیگو 7 پرو و لاماری ایما

لاماری ایما

تیگو 7 پرو به دلیل این که توسط مدیران خودرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروساز بخش خصوصی ایران به بازار عرضه می‌شود، از شبکه خدمات پس از فروش بسیار گسترده‌ای نسبت به لاماری ایما بهره می‌برد. البته شرکت آرین موتور نیز با واردات محصولات میتسوبیشی و دی اس طی سال‌های قبل جزو شرکت‌های با سابقه در بازار خودرو ایران محسوب می‌شود، اما نسبت به مدیران خودرو در سطح پایین‌تری قرار دارد.

با توجه به این که این دو شاسی بلند چینی در سال جاری به بازار عرضه شدند، در حال حاضر نمی‌توان از لحاظ قیمت قطعات یدکی و بازار فروش مدل‌های کارکرده آنها مقایسه دقیقی را انجام داد.

سخن پایانی

تیگو 7 پرو

به طور کلی لاماری ایما از ظاهری جذاب‌تر و عملکرد فنی بهتر نسبت به تیگو 7 پرو بهره می‌برد. البته Tiggo 7 Pro نیز با قیمت کمی ارزان‌تر، خدمات پس از فروش گسترده‌تر، استهلاک کم‌تر و امکانات بیشتر نسبت به لاماری ایما برتری دارد. در بخش فضای کابین و سطح ایمنی هر دو خودرو در سطح نسبتا برابری قرار دارند.

در پایان باید گفت لاماری ایما برای مشتریان جوان‌تر که به دنبال رانندگی هیجان‌انگیزتر و خودرویی با ظاهری اسپرت‌تر هستند گزینه مناسبی محسوب می‌شود. فونیکس تیگو 7 پرو نیز برای مشتریانی که به دنبال یک شاسی بلند کم دردسرتر، خانوادگی‌تر و با استهلاک کمتر می‌گردند، گزینه بهتری خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*