مریخ نورد سنگ اردک مریخ

مریخ نورد ناسا، یک اردک را در سیاره سرخ شکار کرد!

تصویر خنده‌داری از یک صخره به شکل اردک به مجموعه تصاویر عجیب و غیرمنتظره‌ی مریخ نورد ناسا از سیاره سرخ اضافه شد!

مریخ نورد ناسا موفق به شکار تصویری از یک صخره به شکل اردک در سیاره سرخ شد. این تصویر جذاب،‌ اولین تصویر از سیاره مریخ نیست که مشابه پدیده‌‌ای در زمین است، درواقع تا قبل از کشف این اردک، تصاویر عجیب دیگری از یک سنگ در مریخ به شکل ماهی و سنگی به شکل گربه گرفته شده بود.

مریخ نورد ناسا و شکار یک اردک در سیاره سرخ

ناسا هنوز میکروب در مریخ پیدا نکرده است؛ اما مطمئناً سنگ‌های زیادی را پیدا کرده است که مشابه حیوانات روی زمین هستند.

یکی از تصاویر اخیر مریخ نورد ناسا از سیاره سرخ، تصویر یک صخره به شکل اردک است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. مریخ نورد ناسا در گذشته نیز تصاویر سرگرم کننده‌ای از سیاره سرخ گرفته بود، از جمله تصویر یک صخره به شکل گربه‌ای که با آرامش روی سطح مریخ نشسته است.

مریخ نورد سیاره سرخ

مریخ نورد کنجکاوی ناسا در اواخر ماه اکتبر با دوربین نصب شده روی دکل خود از این صخره به شکل اردک تصویربرداری کرد. آندریا لوک (پردازشگر تصویر)، این تصویر خنده‌دار را در توییتر به اشتراک گذاشت.

مریخ نورد با زاویه‌ای عالی از صخره تصویربرداری کرده است. صخره شبیه اردکی به نظر می‌رسد که سر خود را چرخانده و در آب شناور است. مریخ نورد کنجکاوی مشغول کاوش در دهانه گیل سیاره سرخ است. دانشمندان به مواد نمکی موجود در این منطقه علاقمند هستند؛ زیرا به آن‌ها اطلاعاتی در رابطه با تاریخچه آب در سیاره مریخ می‌دهد.

اردک روی مریخ

مریخ نورد کنجکاوی به دنبال نشانه‌هایی از مولکول‌های آلی است و بررسی می‌کند که آیا مریخ در گذشته برای حیات میکروبی قابل سکونت بوده است یا خیر. مریخ نورد کنجکاوی ناسا از سال ۲۰۱۲ تاکنون، تصاویر جذاب و داده‌های علمی برجسته‌ای از سیاره مریخ ارائه کرده است.

گربه‌ها گاهاً‌ موقع استراحت به حالتی زیبا در خود جمع شده و روی زمین می‌نشینند. این تصویر از سنگی در مریخ، نشان دهنده زمانی است که یک گربه دم خود را پنهان می‌کنند، پاهای خود را جمع کرده و شبیه یک قرص نان می‌شود.

سنگ گربه مریخ

زاویه تصویربرداری از این صخره علاوه بر سایه‌ای که روی آن افتاده، باعث برجسته شدن دو ویژگی جالب، یعنی شکل سر و بدن گربه مانند آن شده است. جالب است که در یک زاویه دیگر یا زمان دیگری از روز، این صخره ممکن است هیچ شباهتی به گربه نداشته باشد؛ اما در این شرایط خاص شبیه یک گربه چاق ایرانی به نظر می‌رسد!

همچنین مریخ نورد ناسا در گذشته تصویری از چیزی شبیه به اسپاگتی در مریخ گرفته بود. پدیده پاریدولیا به عنوان تمایل انسان برای تشخیص اجسام آشنا به شکل‌های تصادفی تعریف می‌شود. صحبت درباره اشکال جالب و آشنای صخره‌های مریخ نیز به همین پدیده مربوط می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*