آئودی q8 ای ترون 2024

آئودی Q8 E-Tron مدل 2024 معرفی شد؛ دقیقا همان چیزی که یک شاسی بلند برقی باید باشد!

مدل 2024 شاسی بلند جدید آئودی از سری Q8 E-Tron با پیشرانه قوی‌تر، شتاب و محدوده پیمایشی بالاتر و چند تغییر کلیدی در طراحی رونمایی شد.

پس از وداع آئودی با سری e-tron، این شرکت از مدل 2024 خودروی جدید Q8 e-tron، در قامت پرچم‌دار شاسی‌بلند الکتریکی این خودروساز، با طراحی اسپورت و خوش‌فرم رونمایی کرده است. این خودرو مشخصات جدیدی را در محدوده پیمایشی، دینامیک رانندگی و کابین سازگار با محیط‌زیست به همراه دارد. آئودی اولین بار در سال 2018، شاسی‌بلند سری e-tron را وارد بازار کرد که یک خط تولید کاملا جدید برای خودروساز آلمانی بود.

از آن زمان، شاهد ورود تعدادی از محصولات جدید به خط تولید e-tron، از جمله Q4 بودیم و به زودی یک شاسی‌بلند دیگر به نام Q6 نیز به خانواده این سری اضافه خواهد شد. با این تفاسیر، آئودی تصمیم گرفته تا هیجان‌انگیزترین سری شاسی‌بلند خود را تقویت کند.

آئودی Q8 E-tron با استفاده از نام Q8 که به عنوان پرچم‌دار سری SUV احتراقی آئودی مطرح است، عرضه خواهد شد. با وجود ابعاد مشابه با سری Q7، این محصول سه‌ردیفه نیست و تنها 5 نفر در کابین جای می‌گیرند. علاوه بر این، Q8 E-tron لوکس‌تر و قدرتمندتر است. اکنون نسخه الکتریکی آئودی Q8 E-tron تقریبا در تمامی مشخصات فنی از نمونه احتراقی پیشی گرفته و با قدرت و محدوده پیمایشی بیشتری همراه خواهد بود. این خودرو در دو نوع SUV و Sportback عرضه خواهد شد.

سبک و نشان جدید

آئودی q e-tron 2024

با توجه به طراحی آشنا، آئودی سخت در تلاش بوده تا مولفه‌های زیبایی‌شناسی شاسی‌بلند الکتریکی Q8 e-tron را تقویت کند. اکنون یک جلوپنجره سه بعدی تک فریم جدید با طرحی مانند ماسک به چشم می‌خورد که با پوشش‌های مختلفی از رنگ مشکی و جنس آلومینیومی ارائه می‌شود. در بالای این بخش، یک نوار نور برجسته خودنمایی می‌کند که چراغ‌های LED جلو را به یکدیگر متصل کرده است. هم‌چنین یک افکت جانبی، لوگوی چهار حلقه آئودی که به رنگ سفید و با خطوط نازک‌تر طراحی شده را روشن می‌کند.

این تغییر، تنها به نشان برند آئودی محدود نیست. شاسی بلند Q8 e-tron هم‌چنین دارای ستون جدید B-pillar آئودی است که جزئیات مدل را از طریق لیزر به رنگ مشکی حک کرده است. انتظار می‌رود این تغییر نیز به زودی در سایر خودروهای آئودی اعمال شوند. هم‌چنین نام مدل به مانند گذشته روی خط صندوق عقب قابل رویت است، اگرچه در این سری به رنگ مشکی براق درآمده است. هر دو سری SUV و Sportback در Q8 e-tron دارای مشخصه‌های جدید آیرودینامیکی هستند که به گفته آئودی، به کاهش ضریب درگ از 0.26 به 0.24 کمک می‌کند. هم‌چنین بخش عقب نیز بازطراحی شده و نمای به‌روزتری از نمونه قدیمی e-tron را القا می‌کند.

محدوده پیمایشی آئودی Q8 e-tron 2024

آئودی q ای ترون

با عبور از نمای ظاهری، بزرگ‌ترین تغییرات در زیر کاپوت اعمال شده‌اند. در زمان عرضه، برد 328 کیلومتری شاسی‌بلند e-tron چندان چشم‌گیر نبود و اکنون نیز با وجود ارتقا به برد 363 کیلومتری در مدل 2023، این رقم هم‌چنان برای یک شاسی بلند الکتریکی لوکس پایین است.

به نقل از آئودی، مشتریان خواستار افزایش برد و کارایی بهتر بودند و این چیزی است که شاسی بلند Q8 e-tron 2024 به ارمغان می‌آورد. این شرکت تولید باتری قدیمی 71 کیلووات ساعت را متوقف کرده و آن‌را با نمونه 95 کیلووات ساعتی در سری جدید جایگزین کرده است. نسخه اروپایی این خودرو، Q8 e-tron 50 نام‌گذاری شده و بردی بین 479 تا 500 کیلومتر را ارائه خواهد داد.

با این حال، تنها نسخه اختصاصی بازار ایالات متحده به باتری جدید و بزرگ‌تر مجهز خواهد بود. Q8 e-tron 55 دارای یک بسته باتری 114 کیلووات ساعتی است که با بهره‌گیری از ترکیب شیمیایی جدید سلول آلومینیومی نیکل کبالت برای چگالی بیشتر، محدوده پیمایش را به رقم 579 تا 600 کیلومتر می‌رساند. آئودی مدعی است که می‌توان انتظار افزایش برد 30 تا 40 درصدی را در مقایسه با مدل 2023 از این خودرو داشت.

موتورهای جدید با عملکرد قدرتمندتر

نمای عقب آئودی q ای ترون

در این سری، علاوه بر افزایش محدوده پیمایشی، عملکرد کلی نیز تقویت شده است. با افزایش تعداد سیم‌پیچ‌ها در استاتور موتورهای الکتریکی عقب از 12 به 14، e-tron جدید به جریان کم‌تری برای ارائه گشتاور مشابه با نسخه پیشین نیاز دارد. نسخه پایه این خودرو به لطف افزایش 20 کیلوواتی قدرت، اکنون می‌تواند در مدت 6 ثانیه از حالت به سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

در همین حال، شتاب 0-100 مدل 55 شاسی‌بلند Q8 e-tron نیز به 5.6 ثانیه کاهش یافته است. آئودی هم‌چنین از یک سیستم فرمان جدید با نرم‌افزارهای ارتقا یافته برای احساس دقیق‌تر در پیچ‌ها در کنار تلاش کم‌تر و بازخورد بیشتر استفاده کرده است. هم‌چنین سینماتیک اکسل جدید نیز حسی سرراست و سبک را القا می‌کند. در این نسل، سیستم تعلیق نیز با به‌روزرسانی‌هایی همراه شده و اکنون در تمامی نسخه‌های Q8 e-tron به صورت استاندارد قرار خواهد داشت.

در حالی‌که مدل پایه Q8 e-tron دارای قابلیت شارژ سریع 150 کیلوواتی DC است، مدل‌های دیگر از جمله نسخه عرضه شده در ایالات متحده، به 170 کیلووات افزایش خواهند یافت. بدین ترتیب، شارژ 10 تا 80 درصدی، در حدود 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

آئودی SQ8 e-tron 2024: پرچم‌دار سه موتوره

آئودی کیو ای ترون 2024

قدرتمندترین نسخه در میان خط تولید این سری، SQ8 e-tron 2024 نام دارد. این خودرو با باتری 114 کیلووات ساعتی به صورت استاندارد همراه خواهد بود که برد 500 کیلومتری را به ارمغان می‌آورد. با این حال، بزرگ‌ترین ارتقا در مقایسه با دیگر نسخه‌ها، افزایش شتاب است. به نقل از آئودی، SQ8 e-tron قادر است 0-100 را تنها در مدت 4.5 ثانیه طی کند. این نسخه دارای قدرت 370 کیلووات (496 اسب بخار) و گشتاور 973 نیوتون‌متری است و حداکثر سرعت آن به 210 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

موتورهای سه‌گانه تنها در یک خط مستقیم بازدهی ندارند. آئودی در این نسل، یک موتور الکتریکی 124 کیلوواتی را روی محور جلو قرار داده و هر یک از چرخ‌های عقب نیز از یک موتور 98 کیلوواتی نیرو می‌گیرند. این ترکیب به SQ8 e-tron اجازه می‌دهد تا نیرو را بر اساس عواملی مانند کشش در چرخ‌های عقب توزیع کند.

کابین شیک‌‌ و دوستدار محیط‌زیست

آئودی کیو e-tron 2024

با اینکه طراحی داخلی این SUV هم‌چنان آشناست، اما آئودی از رنگ و تزئینات جدیدی در کنار ترکیب چوب گردو  پارچه ساخته شده از بطری‌های بازیافتی PET استفاده کرده است. هم‌چنین 40 درصد مواد به کار رفته در روکش صندلی‌ها نیز بازیافتی هستند.

در این مدل، سقف پانورامای شیشه‌ای و بازشو و گزینه‌ کنترل تهویه مطبوع چهار نقطه‌ای به عنوان جایگزین سیستم استاندارد دو نقطه‌ای ارائه می‌شوند و علاوه بر آن، صندلی‌های تهویه‌دار و ماساژور نیز در دسترس هستند. یک سیستم اطلاعات-سرگرمی لمسی MMI به همراه دو نمایشگر لمسی با پنل‌های 10.1 و 8.6 اینچی، کنترل صوتی و یک نمایشگر هدآپ (آپشنال) نیز قرار دارند.

با این حال، برخی از جدیدترین فناوری‌های آئودی، برای خریداران آمریکایی در دسترس نخواهند بود. برای مثال، چراغ‌های جلوی LED دیجیتالی ماتریس از برجسته‌ترین این نمونه‌ها هستند که مقررات کنونی جاده‌ها به توانایی آنها در متحرک کردن الگوهای روشنایی اجازه نمی‌دهد تا هنگام تغییر خطوط، هشدارهای ترافیکی را در جلوی خودرو به نمایش در بیاورند. با این حال آئودی معتقد است با نصب سخت‌افزاری این فناوری‌ها، در صورت تغییر قوانین، با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، این ویژگی‌ها را برای خودروهای عرضه شده در بازار آمریکا فعال کند.

جذابیت بیشتر و قیمت بالاتر

انتظار می‌رود که اولین نمونه‌های آئودی Q8 e-tron در پایان ماه فوریه 2023 وارد بازار شوند. قیمت این سری از 75 هزار دلار در آلمان، برای مشخصات پایه آغاز می‌شود. اما در مورد بازار آمریکا، انتظار می‌رود که عرضه اولین نمونه‌ها به بهار 2023 موکول شود. طبق پیش‌بینی آئودی، این شرکت تا تابستان 2023، نسل جدید شاسی بلند برقی خود را در 100 کشور جهان به فروش خواهد رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*