اسکوتر برقی ردبول

اسکوتر برقی ردبول معرفی شد؛ گران قیمت و سریع!

اسکوتر برقی ردبول موسوم به RBS #01 از یک شاسی فیبر کربنی ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه خواهد داشت. این دستگاه قیمتی شش هزار دلاری داشته و در تعداد محدودی روانه بازار می‌شود.

تیم مسابقه‌ای اوراکل ردبول روز گذشته از محصول جدید خود رونمایی کرد. این محصول بر خلاف انتظار، نه یک خودروی مسابقه‌ای فرمول 1، بلکه یک اسکوتر برقی است.

این محصول که RBS #01 نامگذاری شده است، نتیجه همکاری دو ساله مهندسین فرمول 1 ردبول و طراح و سازنده مطرح دوچرخه، N Plus است. البته علیرغم این که نام ردبول پشت این محصول دیده می‌شود، RBS سریع‌ترین اسکوتر برقی جهان نخواهد بود. در عوض، مهندسین سازنده این دستگاه سعی کرده‌اند بر روی فرمان‌پذیری و کیفیت رانندگی آن تمرکز کنند.

اسکوتر برقی ردبول تابستان سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و به دلیل عرضه کم و قیمت بسیار بالا، بعید است که شاهد فراگیری آن در سطح دنیا باشیم.

اسکوتر برقی ردبول سبک وزن و سریع است

اسکوتر برقی ردبول

اسکوتر RBS قادر است به حداکثر سرعت 45 کیلومتر بر ساعت برسد و با هر بار شارژ مسیری 60 کیلومتری را طی کند. این عددها برای یک اسکوتر در سال 2022 و 2023 کاملا معمول و منطقی به شمار می‌روند. با این حال محصولات دیگری نظیر Kugoo Kirin G3 سریع‌تر بوده و پیمایش مسافت بیشتری دارند. بنابراین اگر به دنبال سریع‌ترین اسکوتر بازار هستید، احتمالا باید قید RBS را بزنید!

با این حال محصول جدید ردبول شتاب‌گیری سریع‌تری دارد؛ چرا که میزان گشتاور آن 80 نیوتن بر متر بوده و از یک موتور 750 واتی بهره می‌برد. از طرف دیگر ظرفیت باتری این دستگاه 760 وات ساعت است و شارژ کامل آن پنج ساعت زمان خواهد برد.

جذاب‌ترین ویژگی اسکوتر برقی ردبول را باید کیفیت ساخت و هندلینگ سرآمد دانست. شاسی این e-skooter تماما از فیبر کربن ساخته شده و وزن آن 23 کیلوگرم است. این وزن برای اسکوتری در این کلاس کاری کمی زیاد به نظر می‌رسد. با این وجود اندازه بزرگ‌تر اجزای مختلف این دستگاه باعث سنگین‌تر شدن RBS شده است. به گفته ردبول عرشه و چرخ‌های اسکوتر جدیدش بزرگ‌تر از سایر نمونه‌های بازار خواهند بود؛ هرچند که جزئیات دقیق در این خصوص هنوز اعلام نشده است.

اسکوتر برقی ردبول

ردبول همچنین ادعا کرده که RBS از چرخ‌هایی با عملکرد عالی بهره می‌برد. این چرخ‌ها از ترکیبی نرم از لاستیک تشکیل می‌شوند و به گفته سازنده، مثل چسب به زمین می‌چسبند! اندازه این چرخ‌ها 11 اینچ است که پیچیدن آن حتی در سخت‌ترین پیچ‌ها را نیز به سادگی امکان‌پذیر می‌کند. در داخل چرخ‌ها هم از یک سیستم ترمز هیدرولیک چهار پیستونه استفاده شده است که باعث می‌شود RBS همانند یک خودروی مسابقه‌ای ترمز بگیرد.

علاوه بر این، بر روی فرمان این اسکوتر شاهد تعبیه یک صفحه نمایش ال سی دی کوچک برای نمایش سرعت خواهیم بود. همچنین چراغ‌های جلوی این دستگاه نیز از نوع LED هستند و شتاب‌دهنده دستی نیز در قسمت راست آن واقع شده است. طراحی اسکوتر برقی ردبول بسیار تمیز صورت گرفته است؛ به طوری که هیچ گونه سیم اضافی در طراحی آن به کار نرفته تا از شلوغی بیش از اندازه جلوگیری شود.

RBS #01؛ مقاوم، اما گران

با بررسی صفحه مهندسین سازنده اسکوتر RBS می‌توان متوجه شد که طراحان این دستگاه تلاش کرده‌اند تا محصولی مقاوم در برابر ضربات ناشی از جاده را روانه بازار کنند. ردبول ادعا می‌کند که این دستگاه قادر به تحمل فشارهای ناشی از پرش، سقوط و ضربه خواهد بود و هیچ گونه آسیبی از این موارد نخواهد دید.

مهندسین سازنده این اسکوتر برقی همچنین مدعی هستند که RBS قادر به تحمل نیرویی سه برابر نیروی جاذبه زمین (3G) است که آن را به یکی از سرسخت‌ترین محصولات بازار تبدیل می‌کند.

قیمت اسکوتر برقی ردبول عدد باورنکردنی شش هزار دلار است! این محصول هم اکنون قابل پیش‌خرید است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت ردبول، ضمن پرداخت 600 دلار پیش‌قسط اولیه برای خرید این دستگاه نام نویسی کرده و 5400 دلار بقیه را در اقساطی بدون بهره پرداخت کنند. همان طور که پیش از این هم اشاره شد، تعداد محدودی از این دستگاه به بازار عرضه خواهد شد؛ هر چند که هنوز مشخص نیست این تعداد، چند عدد خواهد بود.

شما در خصوص این اسکوتر برقی ردبول چه نظری دارید؟ فکر می‌کنید قابلیت‌هایی که این دستگاه ارائه می‌دهند، ارزش هزینه کردن شش هزار دلار را دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*