چانگان لنتوشه

چانگان لنتوشه ، پیکاپ جدید چینی ها روانه بازار شد + عکس و مشخصات

چینی ها پس از مدت‌ها بالاخره از چانگان لنتوشه، جدیدترین پیکاپ خود رونمایی کردند. در ادامه مشخصات فنی و امکانات این خودرو بررسی خواهد شد.

خودروسازان چینی طی سالیان اخیر بازار بزرگی برای خود در خاورمیانه دست و پا کرده‌اند و روز به روز بر وسعت خود می‌افزایند. یکی از خودروسازان خوشنام این کشور چانگان است و برخی از محصولات این کمپانی توسط گروه صنعتی سایپا به دست مشتریان ایرانی رسیده است.

بررسی مشخصات کلی چانگان لنتوشه

جدیدترین پیکاپ چانگان، لنتوشه (Lantuozhe) نام دارد که به نوعی فیس لیفت وانت کایسن اف 70 محسوب می‌شود. از جمله مولفه‌های قدرتمند این خودرو می‌توان به جلو پنجره شش ضلعی با قاب پهن کرومی و یک نوار ال ای دی اشاره کرد. این وانت پیکاپ شباهت زیادی به پیکاپ‌های قدیمی بازار از نمای جانبی دارد.

چانگان لنتوشه

البته تفاوت و تمایز برجسته این پیکاپ نسبت به محصولات سنتی پیکاپ دو کابین، گلگیرهای برجسته لنتوشه به همراه فلاپ‌های پلاستیکی آن هستند. در نمای عقب نیز می‌توان چراغ‌های عمودی ساده‌ای را به همراه چراغ ترمز سوم مشاهده کرد که بر فراز شیشه تعبیه شده است.

ابعاد دو مدل این پیکاپ با یکدیگر متفاوت است و مدل نخستین آن استاندارد و دومی کمی کشیده‌تر خواهد بود. با این حساب لنتوشه استاندارد 5350 میلی‌متر طول دارد، حال آن که نسخه اندکی کشیده‌تر آن دارای 5600 میلی‌متر طول است. همچنین عرض و ارتفاع هر دو مدل لنتوشه عبارتند از: 1930 و 1875 میلی‌متر.

چانگان لنتوشه

البته علاوه بر این که طول این خودرو در دو مدل آن با یکدیگر متفاوت است، طول اتاق بار هم به همان اندازه تغییر خواهد کرد. اتاق بار اولی 1600 میلی‌متر و طول اتاق بار نسخه دوم 1875 میلی‌متر است. از طرفی اتاق بار هر دو مدل به ترتیب 1595 و 1500 میلی‌متر اعلام شده است.

از دیگر مشخصات ابعادی پیکاپ لنتوشه می‌توان به ارتفاع از زمین اشاره کرد که به ترتیب نسخه‌های استاندارد و کشیده 230 و 225 میلی‌متر خواهد بود. همچنین زوایای حمله و فرار این پیکاپ نیز 28 و 26 درجه اعلام شده است. بنا بر گفته‌های مدیران شرکت چینی چانگان، قرار است یک نسخه آفرودی از این خودرو راهی بازار شود که روی جلو پنجره و درب پشتی آن عبارت Pro درج شده است و امکاناتی نظیر لاستیک‌های آفرودی، باربند مشکی و وینچ سفارشی دارد.

یکی از قابلیت‌ها و آپشن‌های جالب پیکاپ لنتوشه، متریال ضد ساییدگی آن در تمامی نسخه‌ها است که باعث می‌شود استحکام و دوام این خودرو افزایش یابد. داخل کابین لنتوشه با دو نمایشگر 12.3 اینچی که به یکدیگر چسبیده‌اند روبه‌رو خواهیم شد. کاربرد این دو نمایشگر نمایش آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خواهد بود.

چانگان لنتوشه

گفته شده که نمایشگر مرکزی این خودرو مجهز به مدرن‌ترین نسل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شده که ساخته خود چانگان است و دارای تراشه 8 هسته‌ای خواهد بود. با این چیپ قدرتمند تصاویر پانوراما به صورت 540 درجه در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. از دیگر مزایای کابین این پیکاپ چینی می‌توان به غربیلک فرمان D شکل و شیفتر الکترونیکی اشاره کرد.

زیر کاپوت لنتوشه یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ قرار گرفته که مهندسان چانگان نام آن را نهنگ آبی گذاشته‌اند. این موتور قادر است حداکثر قدرت 233 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را تولید کند و همچنین نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک به محور جلو و عقب منتقل می‌کند.

چانگان لنتوشه

از دیگر مشخصات فنی لنتوشه می‌توان به سامانه چهار چرخ محرک به همراه 5 حالت مختلف برای رانندگی اشاره کرد. البته یک مدل دیگر برای لنتوشه تدارک دیده شده که مجهز به پیشرانه 2 لیتری توربودیزل خواهد شد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را تولید کند و به گیربکس 6 سرعته دستی مجهز شده است.

در قسمت عقب این خودرو سیستم تعلیق از نوع جناقی و در جلو از نوع پنج اتصالی استفاده شده است که کیفیت سواری بهتری را برای راننده و سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. قیمت این پیکاپ از 14 هزار و 100 دلار آغاز می‌شود و در بالاترین مدل به 21 هزار و 760 دلار خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*