اکانت توییتر دونالد ترامپ با کمک ایلان ماسک و آرای مردمی، آزاد شد

اکانت توییتر دونالد ترامپ طی یک نظرسنجی سراسری توسط ایلان ماسک، از حالت ساسپند خارج شد که در ادامه با جزئیات این رای گیری و تاثیر آن در آینده توییتر همراه خواهیم بود.

مطمئنا همه شما از حواشی انتخابات 2020 آمریکا اطلاع دارید. مدیران ارشد توییتر در پی این ناآرامی‌ها، تصمیم گرفتند تا اکانت توییتر دونالد ترامپ را به علت ترویج خشونت و اطلاعات نادرست، ساسپند ( غیر فعال ) کنند؛ آن هم برای همیشه! اما از همان روزی که ایلان ماسک از نیت خود برای خریدن توییتر خبر داد، ما حدس می‌زدیم که اکانت توییتر دونالد ترامپ دوباره باز خواهد گشت و این اتفاق، امروز رقم خورد.

بازگشت دونالد ترامپ به آغوش توییتر به کمک ایلان ماسک

بازگشت رییس جمهور سابق آمریکا به Twiiter

چند روز پس از اینکه پای ایلان ماسک به دفتر توییتر باز شد، او تصمیم گرفت که اکانت توییتر دونالد ترامپ را به او پس دهد اما بسیاری از کارشناسان، این اقدام او را عجولانه خواندند و ماسک مجبور شد که دوباره، ترامپ را ساسپند کند چرا که به گفته خودش، «قوانین توییتر» در آن زمان، هیچ تغییری نکرده بود.

اما روز گذشته (19 نوامبر یا همان 28 آبان)، ایلان ماسک در یک نظرسنجی همگانی از تمام کاربران توییتر خواست که در مورد برگرداندن اکانت توییتر دونالد ترامپ، نظر خود را اعلام کنند. به گفته ایلان ماسک، تقریبا 134 میلیون نفر شاهد برگزاری این نظر سنجی بودند و آرا ثبت شده در خود توییتر، از مشارکت بیش از 15 میلیون نفر در این «انتخابات اینترنتی» حکایت می‌کند.

اکانت توییتر دونالد ترامپ

اما چرا انتخابات؟ ایلان ماسک در نظر سنجی خود برای بازگشت اکانت توییتر دونالد ترامپ، از عبارت “Reinstate” استفاده کرده است که به نوعی، به «اعلام نامزدی ترامپ برای انتخابات 2024» هم اشاره دارد.

اکانت توییتر دونالد ترامپ

به گفته بسیاری از کارشناسان دنیای ارزهای دیجیتال، ترامپ قصد دارد که برای جبران لطف ایلان ماسک، رمز ارز دوج کوین را به عنوان توکن رسمی خود در کمپین انتخاباتی 2024، مورد حمایت قرار دهد. برای مثال، افرادی که قصد دارند تا در انتخابات 2024 از دونالد ترامپ حمایت مالی کنند، احتمالا باید این کار را از طریق پرداخت دوج کوین انجام دهند.

سرنوشت شبکه اجتماعی تروث سوشال پس از بازگشت ترامپ به توییتر

اکانت توییتر دونالد ترامپ - شبکه اجتماعی سوشال

در پایان کار بد نیست تا به ادامه روند شبکه اجتماعی “TRUTH” هم نگاهی داشته باشیم. دونالد ترامپ معتقد بود که آزادی بیان در توییتر وجود ندارد و به همین خاطر، شبکه اجتماعی خود را با عنوان «تروث سوشال» تاسیس کرد. البته ایرادات فنی تروث سوشال خیلی باعث شد که کاربران زیادی به این شبکه اجتماعی جذب نشوند و حالا که دوست صمیمی ترامپ، رییس توییتر شده است، به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی تروث هم دیگر کاربردی نداشته باشد!

البته بد نیست اشاره کنیم که بلومبرگ به نقل از ترامپ بیان کرده است که او (دونالد ترامپ) از مشکلات توییتر شکایت دارد و همچنان معتقد است که باید در پلتفرم اختصاصی خود هم فعالیت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*