ایلان ماسک و خرید توییتر

ایلان ماسک رئیس توییتر شد؛ اخراج مدیران قبلی و دشمن ترامپ!

ایلان ماسک رسما مدیرعامل توییتر شد و در اولین اقدام خود، ویجیا گده، مسئول بستن اکانت‌ توییتر ترامپ را اخراج کرد. در ادامه با اقدامات جدیدِ مرد مریخی با پرنده آبی همراه خواهیم بود.

تقریبا اوایل امسال بود که ایلان ماسک با 3 میلیارد دلار هزینه، توانست به بزرگترین سهام دار توییتر تبدیل شود و حدود 9.2 درصد از سهام این شبکه اجتماعی را تصاحب کرد. در فروردین 1401، سهام مدیر عامل اسپیس ایکس از شبکه اجتماعی توییتر، حتی از جک دورسی، بنیان گذار توییتر هم بیشتر شده بود! اکنون سوالات فوق العاده مهمی مطرح است:

در ادامه به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم!

ایلان ماسک مدیر عامل ارشد توییتر شد ؛ آیا ترامپ باز می‌گردد؟

اکانت ترامپ در Twitter

در روز گذشته شاهد یکی از مهم‌ترین توییت‌های ایلان ماسک بودیم. او دلیل خریدن توییتر را این گونه از زبان خود بیان کرد:

تمدن آینده، نیازمند یک میدان مشترک برای بیان عقاید است. جایی که بدون خشونت و توسل به جناح‌های چپ و راست، بتوانیم نظر خود را آزادانه بیان کنیم. هدف من ( ایلان ماسک از خرید توییتر )، کمک به بشریت و فراهم کردن آزادی بیان است. این کار آسان نخواهد بود و احتمال شکست هم وجود دارد.

اکانت ترامپ در Twitter

اکانت ساسپند شده ترامپ در Twitter

حال اظهار نظر جنجالی مرد مریخی و دلیل اخراج شدن دونالد ترامپ از توییتر را کنار هم بگذارید تا قطعات پازل برای شما کامل شوند!

قابلیت ویرایش توییت ها در دوره ایلان ماسک

اکانت ترامپ در Twitter

نظر سنجی ایلان ماسک در مورد اضافه شدن دکمه ادیت به توییتر

تقریبا چند ماهی می‌شود که دکمه ادیت توییتر به صورت آزمایشی و برای تعداد فوق العاده کمی از کاربران فعال شده است. مدیر عامل اسپیس ایکس پس از خرید 9.2 درصد از سهام توییتر در فروردین ماه امسال، به سرعت به دنبال قابلیت ادیت توییت ها رفت و حتی در یکی از توییت‌های خود، به نوعی از اضافه کردن این قابلیت به توییتر خبر داد. سخن پایانی در این بخش : منتظر اضافه شدن دکمه ویرایش توییت به توییتر باشید!

اخراج مدیران ارشد در بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان توسط مرد مریخی

ایلان ماسک و خرید توییتر

پاراگ آگراوال ، مدیر عامل ارشد توییتر

اگر از کاربران قدیمی توییتر باشید، به احتمال زیاد، اکنون دیگر نمی‌‌توانید با این شبکه اجتماعی ارتباط برقرار کنید. سیاست‌های اشتباه توییتر در سال‌های گذشته و نظرات افراطی جک دورسی، حسابی کفر کاربران را در آورده است. مدیر عامل جدید توییتر هم در اولین روز کاری خود در دفتر توییتر، بعضی از مدیران ارشد این شبکه اجتماعی را قلع و قمع کرد. پاراگ آگراوال، مدیر عامل ارشد توییتر با ملیت آمریکایی – هندی و ند سگال ، مدیر مالی توییتر به همراه ویجیا گده ، مدیر بخش حقوقی و سیاست‌های کلی توییتر ، همگی امروز با کار خود خداحافظی کردند!

ایلان ماسک و اخراج‌های دست جمعی در توییتر

طی هفته گذشته با یک خبر شوکه کننده رو به رو شدیم : ایلان ماسک قصد دارد تا 75 درصد از کارمندان توییتر را اخراج کند! تعدیل 5500 نفر از نیروهای یک شرکت آن هم فقط با یک توییت، چیزی نیست که از توان و موقعیت مدیر عامل تسلا خارج باشد. کاهش دستمزد کارمندان توییتر، افزایش بهره وری و تغییر سیاست‌های میدانی، عدم توجیه عقلانی برای وجود این همه نیروی کار اضافی در یک شرکت و افزایش دستمزد و بهبود شرایط برای کارمندان واقعی و مهم، از دلایل اصلی مرد مریخی برای اخراج 5500 نفر از کارمندان توییتر به حساب می‌آیند.

البته اخیرا کارمندان توییتر با انتشار یک نامه عمومی، این کار Elon Musk را « بی ملاحظگی و خطرناک » خواندند و به نظر می‌رسد که خالق استارلینک هم فعلا از خیر اخراج 5500 نفر گذشته است! البته هنوز هم می‌توان گفت که تعداد زیادی از کارمندان توییتر، کار خود را از دست خواهند داد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*