تهدید جدید بازار ارزهای دیجیتال

بعد از ورشکستگی FTX، حالا بازار ارزهای دیجیتال با یک تهدید جدید روبرو شده است

بحران و ورشکستگی صرافی FTX باعث هراس کاربران شده و تهدید جدید بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران را به شدت دچار تردید کرده است. ماجرا چیست؟

می‌دانیم که یکی از بزرگترین صرافی‌های بازار ارزهای دیجیتال، FTX بوده که در حال حاضر به ورشکستگی خود اعتراف کرده است. با اعلام ورشکستگی این صرافی بزرگ جهان، اتفاقات ناگواری برای بازار رمزارزها افتاده است و به نظر می‌رسد چیزی نمانده امپراطوری ارزهای دیجیتال یک شبه زیر آب برود.

تهدید جدید بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

تهدید جدید بازار ارزهای دیجیتال

بری سیلبرت که سرمایه گذاران و مردم به او لقب پادشاه کریپتو داده‌اند با مشکلات متعددی روبه‌رو شده و عمده بدبختی آنها، تأمین بودجه مورد نیاز گروه ارز دیجیتال از سوی جنسیس است. در شرایط کنونی درباره صحت و درستی گروه ارز دیجیتال سوالات زیادی به وجود آمده است. مردم بری سیلبرت را یکی از پایه‌های اساسی و از نخستین سرمایه گذاران بیت کوین می‌دانند.

در شانزدهم نوامبر سال جاری و به یک‌باره، جنسیس که بازوی وام دهنده گروه ارز دیجیتال است، قابلیت برداشت را متوقف نمود. بنا بر آنچه وال استریت ژورنال می‌گوید، جنسیس عملا کار خاصی نکرده و در شرایط بحرانی فعلی به دنبال جذب سرمایه‌ای یک میلیارد دلاری است. موضوع بدتر این که مایک نووگراتز و برادران دوقلوی وینکلواس از کمک کردن به جنسیس امتناع کرده و درخواست آن را نادیده انگاشته‌اند.

تهدید جدید بازار ارزهای دیجیتال

در این میان یکی از مدیرعامل‌های شرکت EZPR به نام اد زیترون معتقد است که مردم و سرمایه گذاران به اهمیتی که جنسیس دارد واقف نیستند. به اعتقاد او اگر روزی جنسیس غرق شود با خودش همه چیز را غرق خواهد کرد. این شرکت به مثابه یکی از بزرگترین بازوهای وام دهنده در بازار ارز دیجیتال است و سقوط آن به معنای وقوع اتفاقات ناگواری خواهد بود.

شوربختانه گری اسکیل که از دیگر کمپانی‌های تابعه گروه ارز دیجیتال محسوب می‌شود، به نگرانی‌های امنیتی اشاره کرده و از این که مدارک و اطلاعات ذخایر مالی خود را به اشتراک بگذارد امتناع کرده و این اقدام آنها باعث بدبینی و بدگمانی مردم و کاربران شده است. به نقل از بلومبرگ، طی روزهای اخیر امپراطوری که بری سیلبرت ساخته نشانه‌هایی از فروپاشی نشان داده و بر اساس آنچه ماریو نوفل گفته، شاید سقوط جنسیس از بحران مالی صرافی اف تی ایکس هم ناگوارتر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*