دوربین 500 دلاری سونی ZV-1F در برابر گلکسی S21 اولترا

سونی با دوربین 500 دلاری خود، پرچمداران آیفون و سامسونگ را به سخره گرفته است

دوربین 500 دلاری سونی ZV-1F بیشتر از یک دوربین حرفه‌ای، به گوشی‌های پرچمدار آیفون و سامسونگ گلکسی شباهت دارد؛ ولی هدف سونی از عرضه آن چیست؟

گوشی‌های هوشمند طی سال‌ها پله به پله مسیر تبدیل شدن به دوربین‌های فوق‌العاده باکیفیت جیبی را طی کرده‌اند و پرچمداران اپل و سامسونگ، هواوی میت 50 پرو و شیائومی 12S اولترا را می‌توان برخی از دوربین‌هایی دانست که شاید حتی کاربران را از خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای بی‌نیاز کنند! با این حال، سونی با دوربین 500 دلاری ZV-1F راهی کاملاً متفاوت را در پیش گرفته و در واقع دوربین جیبی نسبتاً مقرون به صرفه‌ای را پیش روی مشتریان گذاشته است که تلاش دارد یک گوشی هوشمند جیبی باشد.

به نظر می‌رسد در مقطع کنونی سونی روی دوربین‌های جیبی سرمایه‌گذاری کرده و سونی ZV-1F را به عنوان دوربین کامپکت جدید خود روانه بازار کرده است. این دوربین در واقع دنباله ZV-1 در نظر گرفته می‌شود هرچند دو تفاوت عمده بین آن‌ها یکی در قیمت و دیگری در یک بخش سخت‌افزاری کلیدی وجود دارد.

دوربین 500 دلاری سونی ZV-1F

ZV-1 با قیمت 700 دلاری عرضه شد، اما حالا دوربین ZV-1F با قیمت 500 دلار به دست مشتریان می‌رسد. گذشته از این، ZV-1F دومین دوربین ولاگ سونی ساخته شده با سنسور تایپ 1 به شمار می‌رود ولی با لنز ثابت 20 میلی‌متری خود قید زوم متغیر 24 تا 70 میلی‌متری را زده است. همین لنز ثابت 20 میلی‌متری یکی از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود این محصول جدید سونی بیشتر به یک دوربین گوشی شباهت داشته باشد.

ضمناً یکی دیگر از ویژگی‌های مشابه دوربین گوشی، زاویه دید گسترده‌تر است که دوربین‌های اولترا واید ال جی باعث فراگیری آن شدند و بعدها هم بقیه شرکت‌های سازنده گوشی به آن روی آوردند. با وجود این، لیست این ویژگی‌ها همین جا به پایان نمی‌رسد؛ لنز ثابت دارای دیافراگم f/2.0 دوربین 500 دلاری سونی نمونه دیگری است که باید به آن توجه داشت.

دوربین 500 دلاری سونی ZV-1F

البته دوربین کامپکت 500 دلاری سونی هم با لنز و دیافراگم ثابت طبیعتاً مثل گوشی‌های هوشمند هنگام زوم یا تهیه عکس‌های طبیعی ضعف‌هایی را از خود نشان می‌دهد. به صورت کلی، سونی با رویکرد ساده‌گرایانه خود در طراحی دوربین ZV-1F محصولی را ارائه داده که بیشتر به گوشی‌های آیفون 14 یا گلکسی S22 نزدیک است. نهایتاً از جمله سایر مشخصات لازم به ذکر دوربین جدید سونی باید به امکان به قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با نرخ فریم 30 بر ثانیه یا 1080p با نرخ فریم 120 بر ثانیه اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*