بهترین گوشی

بهترین گوشی های بازار از نظر دوربین و باتری – دی ماه 1401

در این مقاله قصد داریم جدیدترین و بهترین گوشی های بازار که در بخش‌های دوربین و باتری عملکرد چشمگیری دارند را معرفی کنیم.

فاکتورهای مختلفی برای خرید یک گوشی وجود دارند و هرکس بنا بر استفاده و کاربردش از گوشی، به مشخصات خاصی از دستگاه‌ها توجه می‌کند. برای برخی افراد عملکرد سخت افزاری، مالتی تسکینگ و گیمینگ اهمیت دارد و برای برخی دیگر کیفیت نمایشگر. اما آنچه که تقریبا همگان روی آن حساسیت به خرج می‌دهند کیفیت دوربین و دوام باتری دیوایس بوده که البته از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.

در میان عموم مردم این‌گونه جا افتاده است که هرچه عدد مگاپیکسل دوربین بالاتر باشد، لزوما کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن گوشی نیز بالاتر خواهد بود. این در حالی است که امروزه در دنیای تکنولوژی، بهبودهای سخت افزاری تا حد زیادی جای خود را به بهبودهای نرم افزاری داده‌اند و در واقع حرف اول را پردازش نور و تصویر خواهد زد. به همین دلیل است که می‌بینیم پرچمداران سامسونگ یا آیفون‌ها رزولوشن دوربین خارق‌العاده‌ای ندارند اما از میان رده‌هایی که مجهز به سنسور 108 مگاپیکسلی هستند عکس‌های بهتری ثبت می‌کنند.

بهترین گوشی

در ادامه سعی داشته‌ایم بهترین گوشی های بازار را به شما عزیزان معرفی کنیم که بتوانند در عکاسی و دوام باتری حرفی برای گفتن داشته باشند. طبیعتا هرچه قیمت دیوایس بالاتر برود، احتمال ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر افزایش پیدا می‌کند. بنابراین صرفا استفاده از سنسور مشابه دلیلی بر عملکرد مشابه گوشی‌ها نخواهد بود.

بهترین گوشی بازار از نظر دوربین و باتری

پیش از اقدام به خرید بایستی نکاتی را مدنظرتان قرار بدهید.

  • توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظرتان حتما رجیستر شده باشد. رجیستر نبودن دستگاه علاوه بر تحمیل هزینه‌های اضافه برای انجام رجیستری، باعث می‌شود که موبایلتان تحت پوشش خدمات پس از فروش شرکت‌های گارانتی‌کننده نباشد. بدین ترتیب در صورت بروز مشکل در دیوایس، دستتان به جایی بند نخواهد بود و باید شخصا برای تعمیرش هزینه کنید.
  • قیمت گوشی‌هایی که در ادامه درج شده‌اند مربوط به تاریخ انتشار مقاله است. به دلیل نوسانات ارزی، قیمت دستگاه‌ها به طور مداوم در حال تغییر بوده و پیش از خرید حتما از جدیدترین قیمت گوشی مدنظرتان اطلاع حاصل کنید.
  • اسمارت فون‌ها با کانفیگ‌های مختلفی روانه بازار می‌شوند. برخی از آن‌ها میزان رم متفاوتی دارند و برخی دیگر، تنها در نسخه‌هایی که رم بالاتری دارند از حافظه بیشتری نیز بهره‌مند شده‌اند. این تفاوت‌ها منجر به اختلاف قیمت میان مدل‌های مختلف یک گوشی می‌شود. بنابراین اگر قیمت یک گوشی پایین‌تر از حد معمول خود بود، احتمالا مشخصات فنی متفاوتی دارد و پیش از خرید حتما به لیست مشخصات فنی روی جعبه گوشی توجه کنید.

موتورولا جی 22 – Motorola G22

قیمت تقریبی: 4 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی

جی 22 یکی از میان رده‌های با کیفیت موتورولا به حساب می‌آید که ارزش خرید بالایی در مقابل قیمتش دارد. این گوشی مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی با پنل IPS شده که تصاویر را با رزولوشن 1600×720 پیکسل نمایش می‌دهد. در نمای جلو شاهد سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی هستیم که تصاویر را با جزئیات بالایی ثبت می‌کند و همچنین روی قاب پشتی 4 سنسور 50، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی وجود دارد که به ترتیب وظیفه دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین تشخیص عمق و دوربین ماکرو را بر عهده دارند. کیفیت تصاویر رضایت‌بخش هستند و می‌توانید روی جزئیات و رنگ‌پردازی مناسب آن‌ها حساب کنید.

چیپست میان رده Helio G37 قلب تپنده این دیوایس بوده که حتی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین مانند وارزون و آسفالت 9 را می‌تواند اجرا کند. البته نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید و بایستی تنظیمات مربوط به کیفیت بازی را روی متوسط بگذارید.

یک باتری نسبتا حجیم 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای این گوشی تعبیه شده که شاید بهترین گوشی مقاله در نباشد اما از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند. با توجه به ابعاد نمایشگر و چیپست کم مصرف، این باتری در صورت استفاده معمولی می‌تواند حدود دو روز بدون نیاز به شارژر شارژدهی داشته باشد.

ردمی 9 تی ان اف سی – Redmi 9T NFC

قیمت تقریبی: 5 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی

9T مدل NFC یکی از بهترین گوشی های اقتصادی به شمار می‌آید که از دوربین و باتری قدرتمندی برخوردار شده است. نماینده چینی‌ها از نمایشگر 6.53 اینچی با پنل IPS بهره می‌برد که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1080×2340 پیکسل پخش کند. زیر این صفحه نمایش چیپست اسنپدراگون 662 جا خوش کرده که در زمره چیپست‌های میان رده کوالکام قرار می‌گیرد و می‌توانید تا حدود زیادی روی توان پردازشی‌اش حساب کنید.

ماژول دوربین چهارگانه 9T از سنسورهای 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب در نقش دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین تشخیص عمق و دوربین ماکرو ایفای نقش می‌کنند. تصاویر ثبت شده توسط دوربین زیبا و با کیفیت هستند و می‌توانید با اعمال تنظیمات دلخواهتان، تصاویر حرفه‌ای نیز ثبت کنید.

باتری لیتیوم پلیمر ردمی 9 تی 6000 میلی‌آمپر ساعت گنجایش دارد. این بدین معناست که با هر بار شارژ کامل، از شارژدهی خارق‌العاده دستگاه متعجب خواهید شد. این باتری از فناوری شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند و با سرعت بالایی پر می‌شود. قابلیت جالب دیگری که شیائومی در این گوشی جا داده، ویژگی Reverse Charging بوده که بدین ترتیب می‌توانید دیوایس‌های دیگر مانند ساعت هوشمند یا ایربادهایتان را با استفاده از شارژ باتری گوشی‌تان شارژ کنید. این شارژ با سرعت 2.5 وات انجام شده و سرعت کمی دارد اما برای مواقع ضروری کاملا کار راه انداز خواهد بود.

آنر 50 لایت – Honor 50 Lite

قیمت تقریبی: 5 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی

از جمله میان رده‌های قدرتمند برند آنر، مدل 50 لایت بوده که پا را از قیمتش فراتر می‌گذارد. این گوشی شبه پرچمدار از نمایشگر 6.67 اینچی بهره می‌برد که با رزولوشن 2376×1080 پیکسلی خود تصاویر را با جزئیات بالایی نمایش می‌دهد. این گوشی نیز همانند 9T از چیپست اسنپدراگون 662 توان می‌گیرد و خیالتان را از بابت اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های با کیفیت راحت می‌کند.

چهار سنسور 64، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی انتخاب شده‌اند و شما را در هیچ صحنه به یاد ماندنی تنها نمی‌گذارند. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی دیوایس با کمک دیگر سنسورها می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات بالا و رنگ‌های طبیعی بگیرد و خاطراتتان را جاودانه کند. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسل رزولوشن دارد و برای ثبت عکس‌های دسته‌جمعی نیز مناسب خواهد بود، چرا که با دریچه دیافراگم f/2.0 تمامی افراد جمع در کادر جا می‌شوند.

شاید در نگاه اول باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه شما را ناامید کند، اما باید بدانید چینی‌ها نیز از این موضوع آگاه هستند و برای حل این مشکل از فناوری شارژ سریع 66 واتی یاری گرفته‌اند. بدین ترتیب تنها در عرض 10 دقیقه می‌توانید شارژ گوشی‌تان را از صفر به 40 درصد برسانید و حداقل برای نصف یک روز کاری شارژ کافی داشته باشید. با در نظر گرفتن فناوری 66 واتی، آنر 50 لایت به بهترین گوشی در زمینه سرعت شارژ این مقاله تبدیل می‌شود و در این بازه قیمتی هیچ گوشی دیگری نمی‌تواند با چنین سرعتی باتری خود را شارژ کند.

ردمی نوت 11 اس – Redmi Note 11S

قیمت تقریبی: 6 میلیون و 600 هزار تومان

بهترین گوشی

عنوان یکی از بهترین گوشی های این مقاله از نظر دوربین و باتری را می‌توانیم به نوت 11 اس بدهیم. این میان رده نه تنها فراتر از بازه قیمتی‌اش عمل می‌کند بلکه حتی برخی پرچمداران نیز رزولوشن دوربینشان به گرد پای نوت 11 اس هم نمی‌رسد.

صفحه نمایش 6.43 اینچی دستگاه با رزولوشن 1080×2400 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی می‌تواند انتخاب خوبی برای تماشای فیلم و سریال و حتی اجرای بازی‌های با کیفیت و سنگین باشد. چیپست مدیاتک Helio G96 قلب تپنده 11 اس بوده که در رده میان رده‌ها قرار می‌گیرد و شیائومی در این محصول بیشتر روی قسمت دوربین و عکاسی تمرکز کرده است.

و اما به بخش جذاب مشخصات گوشی می‌رسیم. ماژول دوربین چهارگانه دیوایس متشکل از سنسورهای 108، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی شده که به ترتیب وظایف دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین سنجش عمق و ماکرو را انجام می‌دهند. سنسور 108 مگاپیکسلی گوشی تصاویری با کیفیت و جزئیات خیره‌کننده ثبت می‌کند و این موضوع محدود به زمینه عکاسی نخواهد بود. رزولوشن بالای دوربین حین فیلم‌برداری نیز کاملا مشهود است و با تماشای فیلم و عکس‌ها شگفت‌زده می‌شوید.

در پایان باید به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی ردمی 11 اس اشاره کنیم که با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 33 واتی می‌تواند از صفر تا صد درصد را تنها در عرض 58 دقیقه طی کند.

ردمی نوت 10 پرو – Redmi Note 10 Pro

قیمت تقریبی: 7 میلیون و 100 هزار تومان

بهترین گوشی

اگر روی کیفیت تصاویر ماکرو حساس هستید و علاقه زیادی به این سبک عکاسی دارید، نوت 10 پرو می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این گوشی تا حدود زیادی شبیه به نوت 11 اس بوده اما تفاوت‌هایی در مشخصات فنی آن‌ها مشاهده می‌شود.

روی نوت 10 پرو نمایشگر 6.67 اینچی با پنل AMOLED قرار گرفته و به لطف این پنل، عمق رنگ مشکی و سایر رنگ‌ها بیشتر خواهند بود. اگر تمایل دارید که نمایشگر گوشی‌تان از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و کیفیت HDR10 نیز پشتیبانی کند می‌توانید به سراغ نسخه پرو مکس این گوشی بروید تا حین تماشای فیلم و اجرای بازی بتوانید نهایت لذت را ببرید.

چینی‌ها برای نوت 10 پرو به سراغ چیپست اسنپدراگون 732G رفته‌اند که متاسفانه از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند اما میان رده قابل احترامی به حساب می‌آید و می‌توانید به کمک آن بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را اجرا کنید.

ماژول دوربین چهارگانه دیوایس از سنسورهای 108، 8، 5 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب به عنوان دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق فعالیت می‌کنند. این ماژول در مقایسه با نوت 11 اس می‌تواند عکس‌های ماکرو را با کیفیت بالاتری ثبت کند و همزمان عملکرد سایر سنسورها مانند رقیبش خیره‌کننده و رضایت‌بخش باشد.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی گوشی هم می‌تواند سلفی‌هایی با جزئیات و کیفیت بالا ثبت کند و خیالتان را از بابت کیفیت تصاویر پروفایلتان راحت می‌کند.

باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی نوت 10 پرو با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 33 واتی می‌تواند تنها در عرض 30 دقیقه از صفر به 59 درصد برسد. با یک بار شارژ کامل دیوایس می‌توانید برای یک و نیم روز کاری از آن استفاده داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*