هکر کره شمالی

جولان هکرهای کره شمالی در دنیای ارزهای دیجیتال؛ دزدی از جیب مردم برای ساخت موشک!

مقامات کره جنوبی از سرقت 1.2 میلیارد دلاری ارزها و دارایی‌های دیجیتال، توسط هکرهای کره شمالی و تزریق آنها به بودجه نظامی این کشور خبر دادند.

سازمان جاسوسی کره جنوبی روز پنج‌شنبه فاش کرد که هکرهای کره شمالی طی پنج سال گذشته، مبلغی معادل 1.2 میلیارد دلار شامل ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های مربوطه را از اهدافی در سراسر جهان به سرقت برده‌اند.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد که بیش از نیمی از دارایی‌های به سرقت رفته که ارزشی در حدود 626 میلیون دلار دارند، مربوط به سال 2022 است. از کل این مبالغ در سال جاری، بیش از 78 میلیون دلار از کره جنوبی به سرقت رفته است. طبق پیش‌بینی این آژانس، کره شمالی در سال 2023 حملات سایبری علیه کره جنوبی را گسترش خواهد داد و بر سرقت فناوری‌های پیشرفته مرتبط با نیروگاه‌های هسته‌ای، تراشه‌ها و صنایع دفاعی این کشور تمرکز دارد.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی افزود:

انتظار می‌رود که کره شمالی در سومین سال از برنامه توسعه اقتصادی پنج ساله خود که از 2023 آغاز می‌شود، به سرقت گسترده فناوری‌های کلیدی، جمع‌آوری اطلاعات دیپلماتیک و امنیتی برای دستیابی به اهداف سیاسی خود دست بزند.

سرقت ارزهای دیجیتال توسط کره شمالی

علاوه بر این، کره شمالی احتمالا به سرقت ارزهای دیجیتال نیز ادامه خواهد داد. سرویس اطلاعات ملی هم‌چنین عنوان کرد که هکرهای کره شمالی در سرقت ارزها و دارایی‌های دیجیتال، از بهترین‌ها در جهان هستند. از سوی دیگر، FBI معتقد است که کره شمالی مسئول ربودن حدود 625 میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال شرکت بازی‌های رمزنگاری Axie Infinity در ماه مارس گذشته است که بزرگ‌ترین سرقت رمزنگاری تاریخ تاکنون محسوب می‌شود.

پس از تشدید تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل در سال 2017 در پاسخ به آزمایش تسلیحاتی و موشک‌های هسته‌ای کره شمالی، صادرات کالاهای این کشور از جمله زغال‌سنگ، منسوجات و غذاهای دریایی ممنوع شد. این تحریم‌ها باعث شد تا کره شمالی بر جرایم سایبری تمرکز کند و دزدان دیجیتالی این کشور نیز مهارت‌های خود را بیش از پیش تقویت کردند.

به‌گفته کارشناسان بین‌المللی، کره شمالی از یک‌سوم سرقت سرمایه‌های دیجیتال، برای تامین مالی برنامه موشکی خود استفاده می‌کنند. تا نوامبر سال جاری، این کشور 34 آزمایش تسلیحاتی شامل حدود 88 موشک بالستیک و کروز را انجام داده است که بودجه آنها تا حد زیادی از طریق فعالیت غیرقانونی هکرها و سرقت ارزهای دیجیتال تامین شده است. در ماه نوامبر، این کشور دو موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرد که به‌گفته کارشناسان، می‌تواند به هر نقطه‌ای از ایالات متحده حمله کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*